עיריית כפר סבא. צילום ניר קידר
עיריית כפר סבא. צילום ניר קידר

מסתמן: יומני מהנדסת העיר לא ייחשפו לציבור, ישיבות ועדת המשנה לתכנון לא יועברו בשידור חי לתושבים

חברי מועצת עיריית כפר סבא אישרו בחודש מרץ החלטה שמחייבת את פרסום יומני המהנדסת והערב יתבקשו לבטל אותה. בתוך כך, יתבקשו החברים לאשר החלטה לפיה ישיבות ועדת המשנה לתכנון ובנייה לא יהיו פתוחות לקהל הרחב ולא יועברו בשידור חי לתושבים

פורסם בתאריך: 7.8.19 07:00

חברי מועצת עיריית כפר סבא יתבקשו לאשר הערב, בישיבת המועצה, הצעת החלטה שמשמעותה ביטול החלטת מועצת העיר מחודש מרץ לפיה יומני מהנדסת העיר ייחשפו לציבור באתר האינטרנט העירוני. בתוך כך, תתבקש מועצת העיר לאשר את המלצת ועדת המשנה לתכנון ובנייה, שקיבלה את המלצת מהנדסת העיר, לפיה ישיבות ועדת המשנה לא יהיו פתוחות לקהל הרחב ולא יועברו בשידור חי לתושבים.

לקראת הדיון הערב קיבלו חברי המועצה את סדר היום, כשאחד הסעיפים שעל סדר היום מדבר על ביטול פרסום יומני מהנדסת העיר. "יומני מהנדסת העיר – תיקון החלטה הצעת החלטה החלטת מועצת העיר מס. 36 שהתקבלה בישיבת מועצה שהתקיימה ביום 3.6.2019, תתוקן כדלקמן: יומני ראש העיר וסגניו בשכר יפורסמו באתר האינטרנט של עיריית כפר סבא בכפוף לסייגים והמגבלות שנקבעו בחוק בפסיקה". בחודש מרץ, כאמור, החליטה המועצה כי "יומני ראש העיר, סגניו בשכר, ויומני מהנדסת העיר יוצגו לציבור הרחב לצפיה באתר האינטרנט של העירייה".

"למרות שבחודש מרץ התקבלה במועצת העיר החלטה לפרסם את יומניה של מהנדסת העיר, הערייה רוצה כעת לבטל החלטה זו. זה עניין חמור שכן הציבור זכאי לחשיפת יומנים אלו", אומר הפעיל החברתי ויו"ר ועד שכונת 60 בכפר סבא, ערן ורנר, "ההחלטה במרץ, של צביקה צרפתי, עברה כמעט בפה אחד ובתמיכתו של ראש העירייה. לאחר עיכוב של מספר חודשים פורסמו יומני ראש העיר וסגניו. ואולם, יומן מהנדסת העיר לא פורסם בשום שלב עד כה. לפני שבועיים, משנודע לי על הכוונה שלא לפרסם את יומן מהנדסת העיר, פניתי בבקשה לפי חוק חופש המידע ועד כה לא נעניתי. כעת מתברר שהעיריה מבקשת לבטל את ההחלטה לחלוטין באופן כזה שיצמצם את השקיפות עוד יותר. יש לציין כי הממונה על חופש המידע במשרד המשפטים נתן חוות דעתו בעניין וקבע בעבר כי האינטרס הציבורי במסירת יומני ראשי עיר הוכר בפסיקת בית המשפט כאינטרס ציבורי כללי. חשיפת היומנים מאפשרת לציבור לקבל דין וחשבון על פגישותיו של ראש עיר. עוד הוסיף הממונה כי הוא סבור שאינטרס זה חל גם על נושאי משרה שלטונית אחרים, כמו מהנדס העיר, גם אם אינם נבחרי ציבור".

לגבי שקיפות ועדת המשנה המקומית לתכנון ובנייה, תתבקש כאמור מועצת העיר לאשר את המלצת הוועדה לפיה "לא מומלץ לפתוח הישיבות לקהל הרחב – הדבר אינו נדרש לפי החוק ואינו מתקיים באף ועדה. גם בועדות בהם נוסה הנושא, הוא הופסק עקב קושי בהתנהלות הדיון ויעילותו… לא מומלץ לצלם את הישיבות בשידור חי – הדבר אינו נדרש לפי חוק ואינו קיים באף ועדה מקומית בארץ למעט אחת. הקושי העיקרי הוא באי יכולת לקיים דיון ענייני ופתוח. יצויין כי החוק מאפשר הפסקת ההקלטות לצורך דיון פנימי. כאשר יש צילום חי, לא ניתן להפסיק".

תגובת עיריית כפר סבא: "הנושא יועלה וידון במסגרת ישיבת מועצת העיר, כמקובל".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יואב

    ראש העיר הבטיח,אבל הוא הבטיח לקיים,
    לפני הבחירות סער ,תושב החוץ, נאם נאומים חוצבי להבות על שקיפות
    ופוליטיקה אחרת.

  2. שרון

    מה אתה נאיבי?
    איזה פוליטיקה אחרת, כולם אותו דבר
    דיבורים כמו חול ואין מה לאכול.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר