הפגנת התושבים בפתח ישיבת הות"ל בירושלים בדצמבר. צילום: מטה מאבק התושבים
הפגנת התושבים בפתח ישיבת הות"ל בירושלים בדצמבר. צילום: מטה מאבק התושבים

"אנחנו נכנסים למלחמה על האזור": נותרו פחות מ-20 יום, התנגדות לתחנת הכוח כבר הגשתם?

ראשי מאבק התושבים נגד הקמת תחנות הכוח מזרחית לכפר סבא שכרו משרד יחסי ציבור, מתכננים הפגנות וקוראים לכמה שיותר תושבים לחתום על התנגדות. כל הפרטים בפנים

פורסם בתאריך: 8.8.19 12:43

ראשי מטה המאבק של התושבים והרשויות המתנגדים להקמת תחנת הכוח השלום קוראים לתושבים לחתום על התנגדות להקמת התחנה, שאמורה לקום במסגרת תת"ל 91 כשני קילומטר מזרחית לכפר סבא. ב-27 באוגוסט, בעוד פחות מ-20 ימים, יהיה המועד האחרון להגשת התנגדויות. בין 12-8 בספטמבר אמורים להתקיים שלושה ימי שימוע בפני ועדה חוקרת שתשמע את התנגדויות התושבים.

במטה המאבק, ששכר באחרונה את שירותיו של יועץ התקשורת רונן צור לניהול קמפיין המאבק, מפיצים בימים האחרונים טופס המסביר כיצד להגיש את ההתנגדות באתר מינהל התכנון. בתוך כך, מתכננים במטה המאבק להחריף את המאבק ולקיים בשבועות הקרובים הפגנות באזור. "אנחנו נכנסים למלחמה על כל האזור. רוצים להקים כאן שתי תחנות כוח – תחנת השלום ותחנת קסם – שהולכות לחנוק את כל האזור ואנחנו הולכים להיות 'תושבי קו החנק'", אומרת אחת מראשי מטה המאבק, תושבת מתן יעל בנט, "אלה התחנות הכי גדולות שתוכננו אי פעם במדינת ישראל. תחנת הכוח השלום תייצר חשמל בהיקף של 1,300 מגה-וואט, בדומה לתחנה בחדרה. את ייצור החשמל של תחנת קסם הכפילו מ-450 מגה-וואט ל-900. הריצה הזאת לבנות תחנות כוח באזור רווי אוכלוסייה מיותרת, גם בעקבות הרפורמה בחברת החשמל שכוללת התחדשות ושדרוג תחנות כוח קיימות. תחנות הענק האלה הולכות לפגוע בכל האזור, שגם יושב על אגן מי התהום הכי גדול ומשמעותי במדינה. מוכנים לסכן את עתודות המים של מדינת ישראל כדי שיזמים פרטיים ימקסמו את רווחיהם".

ומה עוד בתכנון במסגרת המאבק?

"אנחנו מקיימים ביום שלישי הקרוב אירוע פתיחה חגיגית של מטה המאבק במועצה האזורית דרום השרון. יש לנו תוכניות למחאות והפגנות בצמתים ראשיים באזור. אנחנו נודיע על מועדי ההפגנות, שיהיו במקביל להתפתחויות במאבק, ובכל פעם תהיה עליית מדרגה".

גם סגן ראש עיריית כפר סבא עילאי הרסגור הנדין וחבר המועצה פנחס כהנא יצאו בקריאה לתושבים לחתום על ההתנגדות. "התחנה תהיה ממוקמת קילומטר וחצי בלבד ממרכז העיר כפר סבא, כשהיא מונעת בגז עם מאגרי סולר לשעת חירום. נראה לי הזוי שמצבור סולר וגז יוקם סמוך לתושבי העיר ויסכן את חייהם של תושבי העיר", אומר כהנא, "נותר עוד פחות מחודש להגשת ההתנגדות להקמתה של התחנה ואני קורא לציבור לא להישאר אדיש כי יש בכוחו להשפיע ואולי אף למנוע את הקמתה. הציבור חייב להיות ערני כי הולכים להקים לו מפגע ליד הבית, ויש עדיין אנשים רבים שבכלל לא שמעו על כך. בשבוע שעבר אף שלחתי מכתב לראש העירייה בבקשה לקיים כנס תושבים כדי לעורר מודעות לנושא, וכדי שכל התושבים ישלחו טופס התנגדות להקמת התחנה".

הרסגור הנדין: "כבר לפני כחודש שלחה עיריית כפר סבא, באמצעות מסרונים, בקשה לכל תושבי העיר להגשת התנגדויות המונית. אני קורא לכל תושבי כפר סבא להגיש התנגדויות לתחנה המסוכנת הזו, שתפגע קשות בבריאותנו ובבריאות ילדינו וגם תיצור פוטנציאל בטיחותי וביטחוני מסוכן".

תחנת הכוח השלום אמורה לקום סמוך לתחנת הדלק מפגש השרון, בשטח המועצה האזורית דרום השרון. הקמת התחנה מקודמת בימים אלה בוועדה לתשתיות לאומיות, והפרויקט שייך לחברת ריינדיר שמאחוריה עומדת חברת סימנס הגרמנית. ביולי נערך כנס חירום במועצה האזורית דרום השרון, בהשתתפות ראש עיריית כפר סבא רפי סער, ראש עיריית ראש העין שלום בן משה, ראש עירית הוד השרון אמיר כוכבי, תושבים הפעילים במטה המאבק וחברי כנסת. המתנגדים חוששים שהתחנה תהווה סכנה ביטחונית, מפגע סביבתי וסכנה בריאותית לכחצי מליון מתושבי השרון.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ליאת

    פגיעה בסביבה בציבור ובילדים , נעשית לטובת הטייקונים הגדולים ביותר.
    השלטון שאמור לדאוג לאזרחים, למעשה פועל למען ההון.
    אנחנו קוראים לכל מי שיכול להתנגד להקמת תחנת כח הגדולה בשרון שתעשה את מה שקורה עכשיו בחיפה.

    לפני שיהיה עובדה גמורה בשטח הגישו התנגדויות (כל אזרח מעל גיל 16):
    https://www.hitnagdot.com/

    הצטרפו וסמנו לייק לדף המאבק:
    https://www.facebook.com/maavak.hashalom/

  2. ארז מחדרה

    מה הבעיה לא הבנתי ? צריך להקים תחנת כוח שיקימו,
    מה בערים אחרו ובעירי חדרה זה בסדר ובכ"ס לא?

  3. אזרח כפר סבא

    תפסיקו לבלבל את המוח.
    התחנה בטוחה לחלוטין ותהייה פרנסה לעיר ואוכלוסיה איכותית תהגר לעיר.
    שלא נדבר על הכנסות לעירייה אם העיריה תשכיל להכניס את התחנה לשטח המוניציפלי של העיר והתחנה תשלם ארנונה לעיריית כפר סבא
    סתם מפחידים את כולם.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר