אילוסטרציה תחנת כוח. צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
אילוסטרציה תחנת כוח. צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

"מפגע סביבתי במרחק מאות מטרים מהתושבים בכפר סבא"

ועדת המשנה לתכנון ובנייה בכפר סבא צפוייה לאשר היום את ההתנגדות להקמת תחנת הכוח השלום. המועד האחרון להגשת התנגדויות הוא 27 באוגוסט

פורסם בתאריך: 12.8.19 08:33

ועדת המשנה לתכנון ובנייה בכפר סבא צפויה לאשר בישיבתה היום את התנגדות הוועדה המקומית לתוכנית תת"ל 91, התוכנית להקמת תחנת הכוח מפגש השלום, שאמורה לקום במשולש הכבישים 6, 444 ו-55, שני קילומטר מזרחית לכפר סבא. התאריך האחרון להגשת התנגדויות הוא 27 באוגוסט. בין נימוקי הוועדה להתנגדות הטענה כי תחנת הכוח תהווה מפגע סביבתי ועשויה לסכן את בריאותם של תושבי השרון.

"תחנת הכח המזרחית שבמתכונתה הנוכחית, מהווה מפגע סביבתי בלב השרון המאוכלס בכחצי מיליון תושבים, באזור הנמצא בסמיכות גבוהה ביותר לבתי התושבים (מרחק מאות מטרים בלבד) בכפר סבא, דבר אשר עלול לפגוע פגיעה מהותית ולסכן את בריאותם וביטחונם וכתוצאה מכך את חייהם של אוכלוסיות שלמות בסביבתנו הכוללות השפעות משמעותיות ובעייתיות ביותר, ביניהן השפעות בריאותיות, ביטחוניות ועוד", נכתב בעיקרי ההתנגדות.

ועידת החינוך של ערי ישראל מגיעה לכפר סבא, לכל הפרטים ולהרשמה הקליקו כאן. 

בהתנגדות הוועדה המקומית נכתב גם כי "מימוש התכנית עלול לפגוע באיכות הסביבה, ובבריאות התושבים בסביבת תחנת הכח, כתוצאה מזיהום אוויר, זיהום הקרקע עליה תוקם תחנת הכח, זיהום מי התהום בשרון, גרימת מפגע רעש לכלל האזור והאוכלוסייה הסמוכה לתחנת הכח, לרבות יצירת מטרדי רעש ואקוסטיקה, קרינה, ועוד אשר עלולים לגרום למחלות קשות לאוכלוסיית התושבים הנמצאים בסמיכות לתחנת הכח. יתרה מזאת, התכנית עלולה לפגוע בזכויות היסוד הטבעיות של תושבי האזור, למשל בזכותם הטבעית לנשום אוויר נקי, בזכותם לשלמות הגוף, בזכותם לכבוד ולאורח חיים ראוי, ואף לפגיעה בזכות הקניין, בין היתר, עקב נזקים כלכליים נוספים כתוצאה מירידת ערך של בתי התושבים והאוכלוסייה שבסביבה".

עוד נטען כי סמיכות תחנת הכח כמתקן אסטרטגי במדינה לשטחי הרשות הפלסטינית בכלל ולעיר קלקיליה בפרט (700 מטר בלבד) מעלים את החשש למפגעים ביטחוניים, וכן כי קיומה של זיקה קניינית לשטחי המקרקעין שבתוכנית טרם הוכחה. "העדר הזיקה הקניינית לכלל המקרקעין בתכנית עלה פעמים אין ספור על ידי המתנגדים, הן במסגרת פניות רבות לוועדה ולרשויות הרלוונטיות והן במסגרת העתירות שהוגשו על ידי המתנגדים, כמפורט בהתנגדות זו, ועד כה – לא הוכח בפועל כי קיימת זיקה קניינית למקרקעין – המהווה תנאי בלעדיו אין להפקדת התכנית ולהוצאתה אל הפועל", נכתב.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר