צילום אילוסטרציה חן גלילי

בשורה לחיילי כפר סבא: ההסעות מתחנת הרכבת לבסיסים בדרום צפויות להתחדש

לפני כשנה הופסקו ההסעות שאיפשרו לחיילים להגיע בקלות מתחנת הרכבת נורדאו לעיר הבה"דים ולבסיסים הסמוכים. כעת נודע לצומת השרון כי בצה"ל ובעירייה מנהלים מו"מ להחזרתן. "פרטים אחרונים צריכים להיסגר בקרוב", אומר גורם המעורה בפרטים

פורסם בתאריך: 19.8.19 08:55

לפני כשנה בוטלו הסעות "חליף רכבת" שהפעילה רכבת ישראל בשיתוף פעולה עם צה"ל ומשרד הביטחון בימי ראשון בבוקר מרכבת נורדאו בכפר סבא אל קריית ההדרכה (עיר הבה"דים) בצומת הנגב, ובסיסי צה"ל נוספים באזור ומאז לא נמצא פתרון לנושא. במשך השנה האחרונה התלוננו חיילים והוריהם תושבי העיר בפני העירייה וגורמים בצה"ל ואף הועלתה עצומה לרשת בנושא ללא הועיל. כעת חושף צומת השרון כי בעיריית כפר סבא פועלים כדי להחזיר את ההסעות בתחילת השבוע במימון מלא של צה"ל וייתכן, אם ימצאו כל הפתרונות, שבתוך כחודש ההסעות יצאו לדרך.

היסעי "חליף רכבת" פועלים בימי ראשון, בין השעות 9:00-6:00 לשימוש החיילים (בהצגת חוגר בלבד) ויוצאים מתחנות הרכבת הצפוניות ישירות אל קריית ההדרכה ובסיסי צה"ל בדרום. בצה"ל מאשרים כי ההסעות טופלו באת"ל (אגף טכנולוגיה ולוגיסטיקה בצה"ל) אך אומרים כי הללו בוטלו לפני כשנה ושלחו אותנו לקבל תגובה מדוברות רכבת ישראל. "האחריות של השירות שניתן הוא של הרכבת", נאמר לצומת השרון בתגובה. גורמים ברכבת ישראל לעומת זאת טענו כי אין הם מפעילים שירות אוטובוסים כלל ושלחו אותנו לקבל את תגובת משרד הביטחון. "הרכבת מזה תקופה ארוכה לא מפעילה היסעים", נאמר.

בעוד הללו מפילים אחריות זה על זה טוענת תושבת העיר: "הבן שלי התגייס השבוע לתותחנים כך ששבועות ארוכים ייסע ויחזור אל שבטה. בהרבה ערים יש שאטלים לשם, למשל בהרצליה ובפתח תקוה. החלופה הפחות חיננית לחיילנו תושבי העיר היא נסיעה למרכזית רעננה ואז אוטובוס לבאר שבע ומשם אוטובוס לעיר הבה"דים".

בעצומה שהעלו חיילים תושבי העיר לאתר "עצומה" בחודש אפריל השנה תחת הכותרת "שאטלים לעיר הבה״דים מכפר סבא" נכתב: "אנו חיילי כפר סבא והסביבה (רעננה, הוד השרון ובנוסף הישובים, הקיבוצים והמושבים הרבים באיזור), מתקשים להגיע מידי יום ראשון בבוקר לעיר הבה"דים בעקבות כך שאין יותר שאטלים ישירים. בעבר, היו שאטלים שיצאו מידי ראשון בבוקר מתחנת רכבת נורדאו שהקלו על כלל החיילים אשר מגיעים לעיר הבה"דים בתור עצירת ביניים לבסיסי הדרום (שבטה, קציעות, שיזפון, בה״ד 1 וכו'..) ובפרט למשרתים בעיר הבה״דים. האוכלוסיה בכפר סבא והסביבה רבה, בעקבות ביטול השאטלים אנו נאלצים להגיע להרצליה/פתח תקווה/ תל אביב עבור שאטל או לנסוע בתחב״צ עד לעיר הבה״דים – מה שגורם לעיכובים ואיחורים רבים מצד החיילים. אנו מבקשים להחזיר את השאטלים לעיר כפר סבא".

כעת, כאמור, לצומת השרון נודע כי ייתכן ובקרוב מאוד יהיו בשורות בנושא לתושבי העיר. "ההסעות אמנם יוצאות מפתח תקוה ומהרצליה אבל בכפר סבא הופסקו זה מכבר", אומר גורם המעורה בפרטים. "אמנם זה לא סגור עדיין אבל בעירייה דיברו עם גורמים בצה"ל ומנהלים מאז חודש פברואר השנה משא ומתן בנושא שהיה און אוף לאורך החודשים האחרונים. כעת הבעיה עומדת על נושא האבטחה של הסיפור הזה. בגדול, בעירייה מקווים שצה"ל יממן את הנושא במלואו והעירייה תעשה את החלק שלה שיבטיח יציאה מסודרת של האוטובוסים. פרטים אחרונים צריכים להיסגר בקרוב".

מחזיק תיק התחבורה בעיריית כפר סבא, סגן ראש העיר עילאי הרסגור הנדין אמר בתגובה: "לאור הביקוש הגדול לשאטלים לעיר הבה"דים, אנחנו עובדים על מנת לחדש בקרוב את השירות עבור תושבי כפר סבא ללא התיווך של הרכבת. נוציא הודעה מסודרת על מיקום וזמני הנסיעה כשכל הפרטים יסגרו סופית".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר