נבות רובינשטיין. צילום פרטי

שריינו את 1 בספטמבר: יו"ר ועד שיכון ותיקים מזמין אתכם להפגנת ענק נגד הנת"צ

"אנחנו לא מוכנים לפקוק את העיר. כיום העיר זורמת, כולם נהנים מאיכות חיים בזכות כביש 531 ולא ייתכן שיורידו נתיבי נסיעה ברכב ויגרמו לעומסים", אומר נבות רובינשטיין

פורסם בתאריך: 19.8.19 15:56

יו"ר ועד שכונת ותיקים, נבות רובינשטיין, פרסם לפני שעה קלה פוסט בפייסבוק לפיו ביום ראשון, 1 בספטמבר, בשעה 18:00, תתקיים "הפגנת ענק" בצומת וייצמן טשרניחובסקי בכפר סבא במטרה לעצור את פרויקט מהיר לעיר, פרויקט נתיבי התחבורה הציבורית שאמור לעבור ברחוב. לדבריו, הוא יזם את ההפגנה בעזרת תושבים בשכונה ובעיר, ואף שהוא מכיר את טענותיהם, אין לו קשר כזה או אחר לוועד הסוחרים ברחוב ויצמן שבחודשים האחרונים פתחו במאבק גלוי נגד הפרויקט.

בהודעה שעלתה כאירוע בפייסבוק נכתב: "תושבי כפר סבא היקרים, הפגנת ענק לעצירת הריסת העיר היפה, הנעימה והזורמת (בתנועת כלי הרכב) שלנו. למה? כי פה מתחת לאף שלנו יוצא לדרך, בימים אלו ממש, פרויקט הנת"צ הגרנדיוזי. כל העיר שלנו משתנה. משקיעים 250 מיליון שקלים ולא בודקים לעומק (ברעננה לא 'מקריבים' את רחוב אחוזה) לא יודעים להסביר את תועלת הפרויקט, את הכדאיות ואת עומק הפגיעה באיכות החיים ובבטיחות התושבים".

רובינשטיין טוען שב-20 בספטמבר יצאו העבודות אל הפועל. "האם ניתן לסמוך על התחבורה הציבורית שהרי יש מחסור אדיר בנהגים?", תוהה רובינשטיין, "האם הגיוני לבנות תוכנית שמתבססת על ערים כמו בריסל, דבלין ולונדון? ככה ביום אחד בהיר מחליטים להפוך עיר ללא פקקים לעיר עם מלא פקקים. זה מה שיקרה כשלוקחים את רחוב ויצמן שהתנועה בו זורמת ופשוט מבטלים נתיב אחד לכל שעות היום".

המפגינים מבקשים עצירה מלאה של כל הפרויקט עד שלא יגיעו לסיכומים עימם בעניין בניית גשר להולכי רגל בצומת הרחובות טשרניחובסקי-ויצמן, הגבלת פעילות הנת"צ לשעתיים ביום בלבד והקשבה מלאה אמיתית וכנה לכל בקשות התושבים "ללא ניצול העובדה שהעירייה אינה מחויבת בהיתר", נכתב. "נפגשנו עם כל הגורמים בעירייה, מסכימים איתנו בעל פה, אך לא נותנים הסכמתם בכתב. למה לא נותנים? כי הם לא מחויבים בהיתר. אנחנו לא מקבלים 'יהיה בסדר', אנחנו לא מוכנים להיות שפני ניסיון".

רובינשטיין, תסביר.

"אנחנו לא מוכנים לפקוק את העיר. כיום העיר זורמת, כולם נהנים מאיכות חיים בזכות כביש 531 ולא ייתכן שיורידו נתיבי נסיעה ברכב ויגרמו לעומסים. אנחנו לא נגד הנת"צ, אנחנו מוכנים לו אבל בתנאי שבשלב הראשון הוא יהיה לשעתיים כמו בראשון לציון ובתל אביב. אם הכל יעבוד, כלומר התשתיות יהיו ראויות, יימצאו נהגי אוטובוס שחסרים היום, יהיה סנכרון בין המטרו לתחבורה הציבורית ותושבי העיר ילמדו לעבור בהצלחה בין תחבורה ציבורית אחת לאחרת. עד אז, אנחנו לא מוכנים שייפגעו לנו באיכות החיים".

הגשר מאוד חשוב לך.

"צומת טשרניחובסקי הוא המסוכן ביותר בעיר כיום ואחרי הנת"צ הוא יהיה אף יותר מסוכן. הגשר צריך לעבור משיכון ותיקים אל העיר כשהוא חוצה את הצומת מלמעלה. כל הגורמים המקצועיים שעימם דיברתי מצדיקים אותי אבל לא נותנים לי את זה בכתב ובינתיים הם כבר מתחילים לעבוד במזרח העיר. כשאומרים לי 'אל תדאג' אני מתחיל לדאוג".

מתי התחלת לפעול מאחורי הקלעים בנושא ולמה?

"נכחתי בשיח התושבים האחרון שהתקיים, הקשבתי שעה לכולם ואז לקחתי את המיקרופון ושאלתי – אם מקבלים החלטה כזו למה לא לעשות את זה מדורג? כשמנכ"ל העירייה איתי צחר, שאותו אני מאוד מעריך, אמר לי ליד כולם שהדברים שלי נכונים, הבנתי שיש בעיה".

כמה לדעתך יגיעו להפגנה?

"המונים. רק עכשיו פרסמתי את הפוסט וכבר יש לי מלא תגובות. אנשים מדברים מהלב ויצביעו ברגליים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רעננה והרצליה לא מונות לנתץ אצלהן.
    ראשי העיר החליטו שלא יהיה נתץ וכך היה. ורק בכפר סבא ראש העיר נכנע למעץ.
    מדוע לא בונים נתץ לאורך כביש 531 עם הסעות קבועות לרוחב הערים כפר סבר רעננה.
    זה יביא לפתרון גם להבאת נוסעים לתחנות הרכבת של כפר סבא הוד השרון ורעננה.
    מהיכרות וניסיון העבר אנשים לא מגיעים להפגנות אלא מעדיפים לחתום על עצומה ולכל היותר לייק בפייסבוק.
    ככה אי אפשר לשנות.
    צריך להיות יצירתי ולהביא לפעולות מחאה שיוציאו אנשים מהביית

  2. תושב כפר סבא

    ההשפעה של השינוי על התנועה בעיר לא ברורה, בעיקר בקרבת בית ספר ברנר והחטיבות.

  3. תושב ותיקים

    האיש איננו מייצג אף אחד ובודאי שלא את תושבי ותיקים, האיש פועל בסיוע קומץ אנשים מבלי שאף אחד בשכונה חשוף למה שהוא עושה.

  4. לא רואה רחוק

    החשיבה שלו מאד צרה. לא מסוגל להסתכל אפילו 5 שנים קדימה. צריך לחכות שיהיה פקק בויצמן???

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה עם תחנת הכח? איפה התושבים? צריך לצאת להפגין לתחנת הכח לפני שיהיה מאוחר !

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר