מחלף סוקולוב בכביש 531. צילום עזרא לוי
מחלף סוקולוב בכביש 531. צילום עזרא לוי

נתיבי ישראל תקים קיר אקוסטי סמוך למחלף סוקולוב

העירייה הודיעה כי הגיעה לסיכום עם נתיבי ישראל על הקמת הקיר. צביקה צרפתי טוען שההחלטה על הקמת הקיר התקבלה עוד בקדנציה הקודמת

פורסם בתאריך: 20.8.19 09:57

בשורה לתושבי רחוב ארלוזורוב בכפר סבא: חברת נתיבי ישראל תקים קיר אקוסטי לאורך רמפת סוקולוב בכביש 531 שאותה בונה החברה בימים אלה, כך מסרה אתמול (ב') העירייה. בנתיבי ישראל אישרו את הדברים. מהעירייה נמסר כי הקיר האקוסטי יוקם מעל לקיר הרמפה, שייבנה בשיקוע מתחת למפלס הרחוב, "צורת בנייה שתפחית את הרעש, בנוסף למיגון אקוסטי בדירות המגורים עצמן שביצעה חברת נתיבי ישראל", מסרה העירייה.

"ההחלטה על הקמת הקיר האקוסטי, שיפחית משמעותית את הפגיעה באיכות חיי התושבים, התקבלה בעקבות דיון אותו יזם ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, עם מנכ"ל חברת נתיבי ישראל, ניסים פרץ", מסרה העירייה, "בדיון, בו לקחו חלק גם סגן ראש העירייה ומחזיק תיק התחבורה, עילאי הרסגור-הנדין, מנכ"ל העירייה איתי צחר, מהנדסת העיר עליזה זיידלר גרנות, מנהלת מחלקת התחבורה הילן דהרי, מהנדס תכנון תנועה ראשי בנתיבי ישראל קובי ברטוב ועוד, הועלתה מצוקתם של התושבים לאור השלכות הקמת הרמפה החדשה במחלף. זאת לאחר חודשים של מאמצים בנושא והפגיעה הקשה שנגרמה בקדנציה הקודמת ליער אוסישקין, שהיה החיץ הטבעי בין מבני המגורים ברחוב ארלוזורוב לכביש 531".

ראש העיר, רפי סער אמר כי "מדובר בתוכנית שאושרה עוד בקדנציה הקודמת, שלא לקחה בחשבון ולא התחשבה בפגיעה האפשרית בדיירי האזור. כפי שהתחייבתי בפני התושבים, העירייה פעלה מול נתיבי ישראל בנושא והתעקשה על הקמת הקיר האקוסטי, במימון נתיבי ישראל. אני שמח שהחברה נענתה לבקשתי ושאנו יכולים לבשר לתושבים כי הקיר האקוסטי אותו ביקשו, אכן ייבנה".

סגן ראש העיר ומחזיק תיק התחבורה, עילאי הרסגור-הנדין אמר כי "הקמת הקיר האקוסטי היא קיום הבטחות הבחירות של רפי סער ושלי. הודענו שלא נתפשר על כך ונעשה את הכל על מנת להביא קצת שקט לחיי התושבים, שנפגעו בעקבות כריתת העצים ובניית רמפת הירידה מכביש 531 אל רחוב סוקולוב. זהו חוב מוסרי שלנו לתושבי רחוב ארלוזורוב. לאחר סיום העבודות יהיה אפשר סוף סוף לחזור לחיות ולישון בשקט".

מנגד, מי שהיה ראש העירייה בקדנציה הקודמת, צביקה צרפתי, אומר כי ההחלטה על הקמת הקיר האקוסטי התקבלה בקדנציה שלו. בתגובה לפוסט שהעלה הרסגור-הנדין, כתב צרפתי: "לשמחתי הנהלת העיר ממשיכה לקיים ולקדם החלטות ומאמצים שנעשו בקדנציה הקודמת בנושאים רבים כולל קידומו של הקיר האקוסטי לתושבי רחוב ארלזורוב  הסיכום לקידום הקיר האקוסטי הושג בקדנציה הקודמת בפגישה עבודה שנערכה במשרד התחבורה ובה השתתפו מנכ"לית המשרד והצוות הבכיר של המשרד, ראש עיריית כפר סבא בפועל בסוף הקדנציה הקודמת צביקה צרפתי, מנכ"ל העירייה ומהנדסת העיר. בפגישה נדון הנושא והושג הסיכום לבחינה מחדש של הקמת הקיר האקוסטי וההבנה שיש בו צורך לטובת תושבי רחוב ארלוזורוב ואני מאוד שמח שהחלטות שהתקבלו בקדנציה הקודמת מיושמות כפי שהתקבלו לטובת תושבי העיר כפר סבא".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רק חבל שכמה פרחחים מרחוב ארלוזורוב בזזו רכוש מבתים שהופקעו עבור המחלף.שמותיהם ידועים גם לנתיבי ישראל.מזכיר ימים אפלים מהעבר של העם היהודי.

  2. יואב

    הכל התקבל בקדנציה הקודמת,
    סער התושב החדש בעירנו ,צריך רק לשמור על הקיים וליישם
    את התכניות הקיימות ולהמשיך
    לתחזק את הקיים,לנקות את העיר המלוכלכת,לטפל בבית העלמין המוזנח
    במקום להצטלם כמו טווס ללא נוצות.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    טוב שעושים קיר אקוסטי זה המעט שצריך לעשות. לא מבין את מצהלות השמחה גם מצד אלו שהיו שותפים לכשל המערכתי הזה שנקרא הרמפה של 531. תכנון גרוע מאד, תכנון שיכניס תנועה עוברת לעיר, התעלמות מהתושבים, חוסר מעורבות של העיריה בכל שלבי התכנון, חוסר ערר לתכנית כוללנית של הוד השרון, כריתת כ19 0 עצים בוגרים כשהעיריה חתמה שיודעת מהכריתה המתוכננת. כשל מערכתי של מערכת התכנון, פגיעה ממשית בתושבים, הרס ןחוסר טיפול ביער במשך שנים. כעת אולי לפחות יטפלו בעשרות העצים שמתו מהזנחה. אישור העיריה לכריתה. שפיכת חמרים רעילים בשטח היער, חוסר יידוע התושבים על פירוק אסבסט. הצבת שלט ענק בשטח כפר סבא. כשל מערכתי . שמח מאד שיהיה קיר אקוסטי אבל כולם צריכים להנמיך קול ולבדוק התנהלות.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר