בית החולים מאיר. צילום עזרא לוי
בית החולים מאיר. צילום עזרא לוי

חייה של בת ארבע שנדבקה בחיידק אלים ניצלו בזכות תושיית הצוות במאיר

טיפול מהיר של הצוות בבית החולים, שזיהה שמדובר בחיידק מנינגוקוקוס, הציל את חייה של הילדה שכבר היתה במצב קשה

פורסם בתאריך: 21.8.19 11:23

חייה של בת ארבע מיישוב הסמוך לכפר סבא, שנדבקה בחיידק אלים, ניצלו בעקבות זיהוי מהיר של רופא קופת החולים שלה ושל תושיית צוות בית החולים מאיר. מדובר בחיידק מדבק מאוד ולצומת השרון נודע כי המקרה דווח למשרד הבריאות וכל מי שבא במגע עם הילדה קיבל טיפול אנטיביוטי מיידי.

הילדה והוריה הגיעו בבוקר יום חמישי לרופא המשפחה, ד"ר אבו חייט ג'מאל, בעקבות התפתחות חום גבוה, הקאות, שלשולים ועייפות. הרופא זיהה מיד שעל הילדה להיות מובהלת לחדר המיון. בתוך 14 שעות מרגע התחלת המחלה הגיעה הילדה לחדר המיון במצב קשה. האח עלי נסראללה, ששם לב לתפרחת בעייתית, התייעץ מיד עם ד"ר דניה טקגי, רופאה בכירה במיון ילדים במאיר. הסימנים האדומים על גופה של הילדה אינם נעלמים בלחיצה על העור – סימן ההיכר לחיידק האלים מנינגוקוקוס. "ראיתי ילדה שנראית חולה, בצבע אפרפר, עם תפרחת שנראית כמו דימומים תת עוריים (פורפורות) ומחשידה מאוד לזיהום חיידקי אלים", אמרה ד"ר טקגי.

הילדה הועברה מיד לחדר החייאה מחשש לחייה, הוקפץ צוות של רופאים ואחיות והוחל במתן מידי של אנטיביוטיקה רחבת טווח דרך הווריד, נוזלים וטיפולים תומכים למצבה. כעבור זמן קצר נתקבלו תשובות ראשוניות של בדיקות הדם שאיששו את החשש. הילדה הועברה להמשך טיפול ביחידה לטיפול נמרץ ילדים. בשעה הראשונה מצבה המשיך להתדרדר על אף הטיפול, אך תחת הטיפול מצבה התייצב והיא החלה אט אט להשתפר.

ההחלטה של ד"ר טקגי, שמדובר בחיידק בשם מנינגוקוקוס, שהוא מסוכן במיוחד, הייתה זו שבדיעבד הצילה את חיי הילדה. "אם ההורים היו ממתינים עוד קצת, אולי לא היינו נמצאים איפה שאנחנו היום", מסביר גורם המעורה בפרטים.

כעבור יממה התייצב מצבה של הילדה והיום היא מבריאה בטיפול נמרץ. "טיפלו בה ממש מהר", סיפרה אמה של הילדה, "מהר מאוד טיפלו בה במיון ומשם העבירו אותה לטיפול נמרץ. אמרו לנו שהיממה הקרובה תהיה מאוד קריטית עבורה ולשמחתנו עברנו אותה בשלום. כולם פה במאיר דאגו לה ושואלים עליה כל הזמן. ד"ר דניה טקגי באה לבקר אותנו כל יום וכשהיא לא נמצאת היא מתקשרת לשאול לשלומה ואני רוצה להודות לה ולכל הצוות שטיפל בנו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר