הדר לביא, רפי סער, צביקה צרפתי. צילומים רמי זרנגר, נועה קוקסי, ראובן קפונצקי

בלי אישור: מקורבים לסער השתתפו והצביעו בישיבות החברה הכלכלית

פרסום ראשון: נציגי ציבור שבחרה מועצת העיר לדירקטוריון החברה הכלכלית באפריל טרם אושרו על ידי משרד הפנים. זה לא הפריע להם לקחת חלק פעיל בישיבות

פורסם בתאריך: 21.8.19 15:06

החברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא משתפת בישיבותיה, כחברי דירקטוריון, נציגי ציבור שמעולם לא אושרו על ידי משרד הפנים, כנדרש. הנציגים – עמירם מילר, שרי זאבי ואבי יבין-קלוגר, לקחו חלק בישיבות הדירקטוריון האחרונות ואף הצביעו על הצעות החלטה שעלו בישיבה.

החברים נבחרו בישיבת המועצה בחודש אפריל, אך לצומת השרון נודע כי רק השבוע נשלחו הטפסים לאישור הוועדה לאישור מינוי נציגים בתאגידים עירוניים במשרד הפנים. גורם בכיר במשרד הפנים אמר כי ניתן יהיה לתקוף החלטות שהתקבלו בישיבת הדירקטוריון באמצעות בית המשפט.

נציגי הציבור שטרם קיבלו את אישור משרד הפנים השתתפו בישיבות דירקטוריון החברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא בחודשים מאי ויולי. בישיבה ביולי נאלץ ראש העירייה רפי סער, המשמש כיו"ר החברה, לצאת במהלכה ומינה את יבין-קלוגר לנהל את הישיבה במקומו. בישיבה זו התקבלו בין היתר החלטות בדבר לקיחת הלוואה בפרויקט הגגות הסולריים ואף נבחרה ועדת מכרזים הכוללת את שלושת נציגי הציבור עצמם, אלה שמינויים טרם אושר – מילר זאבי ויבין-קלוגר.

נציין שבאותה ישיבת מועצה באפריל מונו גם חברים בדירקטוריון החברה העירונית לתרבות ופנאי. אלא שבישיבת הדירקטוריון של החברה בחודש מאי, לא אישר היועץ המשפטי של החברה את השתתפותם של נציגי הציבור שנבחרו, והסביר זאת בכך שטרם התקבל אישור של הוועדה לאישור מינויים בתאגידים העירוניים במשרד הפנים.

עוד נציין שבחודש מאי, בדיון בישיבת המועצה שבה עלה נושא המינויים לתיקונים, טענה חברת המועצה מהאופוזיציה, הדר לביא, כי מרבית המינויים צפויים להיפסל משום שלמועמדים מסוימים זיקה פוליטית, ולכן אינם רשאים לכהן כנציגי ציבור בתאגידים עירוניים.

היועץ המשפטי לעירייה, עו"ד אלון בן זקן, השיב: "אנחנו לא ממנים במועצת העיר נציגים, מי שממנה אותם זה וועדת מינויים במשרד הפנים. אחרי שהיא בודקת את ההתקיימות של תנאי כשירות בהם העדר זיקה פוליטית, כישורים אישיים וכל מה שצריך".

במקביל, פנתה לביא למשרד הפנים במכתב חריף ובו דרשה מהם לטפל בסוגיה. "מסתמן דפוס עקבי של מינויים פוליטיים בתאגידים העירוניים", כתבה. "כך למשל ביחס לעמירם מילר (חבר המועצה לשעבר, יו"ר מפלגת העבודה, א"א) שמפלגתו מימנה את ראש העיר רפי סער". עוד העלתה את מינויו של יבין-קלוגר שהיה מספר חמש ברשימת "דרך חדשה" של רפי סער. נציין שזאבי הייתה במקום 19 ברשימתו של סער.

חבר המועצה מהאופוזיציה, צביקה צרפתי, סיפר: "לפני כשבועיים לערך פניתי לקבלת הפרוטוקולים של ישיבות הדירקטוריון של החברה הכלכלית, ובנוסף בקשתי להעלות אותם לאתר האינטרנט העירוני. לאחר קבלת הפרוטוקולים נודע לי שהישיבות התקיימו לכאורה לפני שאושרו חלק מחברי הדירקטוריון. אם הדבר לכאורה נכון, הרי שההחלטות והישיבות דינן להיפסל".

הדר לביא: "החברות העירוניות לא שייכת לפוליטיקאים, אלא לתושבי העיר. אם אכן במשך שנים מינו לדירקטוריונים העירוניים נציגי ציבור מקושרים פוליטית – זו תעודת עניות לעיר ולפוליטיקאים שעשו בהן כבשלהם. הופתעתי לרעה במיוחד מכך שראש העיר ביקש מתושב שאיננו חבר בדירקטוריון להחליפו ולנהל בפועל ישיבת דירקטוריון של החברה הכלכלית. ולהוסיף על כך, אף אחד מהיושבים בחדר לא העמיד אותו על טעותו הערכית, המקצועית והמשפטית. יש כאן מינהל לא תקין ולא הגון".

עמירם מילר אמר בתגובה: "התבקשתי למלא שאלון וצירפתי תעודות השכלה כמתבקש וכל זה הועבר ליועמ"ש והוא זה שצריך לעבוד מול הגורמים האחרים".

אבל משרד הפנים לא אישר ולקחתם חלק בישיבות.

"המינוי אושר על ידי מועצת העיר. אם לקחנו חלק בישיבות ויגידו לנו להפסיק אז נפסיק. בכל מקרה האישור הזה של משרד הפנים לא יותר מפורמלי. אני לא חושב שאסור לי להשתתף בלי האישור שלהם".

אתה תמשיך להשתתף בישיבות?

"כן אשתתף. בשביל זה הגשתי ועשיתי כל מה שהתבקשתי. אם יגידו אחרת או שאערער או שאקבל את הדין".

אבי יבין-קלוגר ושרי זאבי הפנו אותנו לתגובת העירייה.

תגובת עיריית כפר סבא: "המועמדים לשמש כנציגים בדירקטוריון החברה הכלכלית ממונים בהתאם להוראות הדין, לרבות חוזרי מנכ"ל משרד הפנים. בהקשר זה ובניגוד לנטען, החומרים הנוגעים למועמדים מקרב עובדי העירייה ומקרב נציגי הציבור לכהונת דירקטורים הועברו באופן מרוכז לוועדה לבחינת כשירות מינויים בתאגידים עירוניים במשרד הפנים".

תגובת משרד הפנים: "הרשות המקומית העבירה בימים האחרונים לידי הוועדה לאישור מינוי נציגים בתאגידים עירוניים בקשות לאישור מועמדים לכהונה כדירקטורים בחברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא בע"מ. מסמכי המועמדים שהועברו מצויים כעת בבדיקה אשר בסיומה ייקבע מועד לדיון במועמדותם, בנוכחות מנכ"ל עיריית כפר סבא שהנו חבר בוועדה. יצויין כי ככלל, מועמדי הרשות המקומית אשר טרם אושרה כהונתם בוועדה, לא תחל כהונתם כדירקטורים בתאגיד".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ראש העיר ,שלא מזמן בכלל לא היה גר בכ"ס
    הגיע אלינו והבטיח ,יושרה ציבורית וכל מיניי חרטות דומות,
    כל הכבוד לצביקה צרפתי ולהדר לוי

  2. כפרסבאי

    מינהל לא תקין, פוליטיקה פסולה מן הסוג הכי גרוע של מינוי מקורבים.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פוליטיקה פסולה של מינוי מקורבים, חוסר מינהל תקין.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר