זוכי פרס אופיר לסרט הטוב ביותר "האופה מברלין". צילום אילן אסייג
זוכי פרס אופיר לסרט הטוב ביותר "האופה מברלין". צילום אילן אסייג

עיריית כפר סבא מסרבת לחשוף כמה תוציא על טקס פרסי אופיר. ההערכות: מאות אלפי שקלים

צומת השרון מגלה כי עיריית כפר סבא כבר סירבה בעבר לקיים את הטקס בעיר בגלל העלות הגבוהה. העירייה: "מדובר בבשורה אמיתית לעיר, הטקס יתרום רבות לכלכלת העיר, למיתוגה ולתושביה"

פורסם בתאריך: 22.8.19 10:32

כמה תשלם עיריית כפר סבא בעבור קיום טקס פרסי אופיר ב-22 בספטמבר השנה בהיכל התרבות העירוני? מנתונים שאסף צומת השרון, בהם דוחות כספיים של עמותת האקדמיה הישראלית לקולנוע שמקיימת את הטקס, עולה כי בין השנים 2009-2017 עלות קיום הטקס נע בין 1.1 ל-1.4 מיליון שקלים. אולם, הכסף הזה לא יוצא כולו מכספי האקדמיה, אלא בין היתר מתרומות, בהם תרומה של הרשות המקומית המארחת את הטקס.

בשנים האחרונות אירחו את הטקס עיריית חיפה (2009-2013 למעט שנת 2010 בה אירחה את הטקס עיריית ירושלים), עיריית אשדוד (2014-2017) ובשנה שעברה הטקס התקיים באור יהודה. על פי הדוחות הכספיים של העמותה, עיריית חיפה שילמה בין 350 אלף שקלים ועד 438 אלף שקלים. עיריית ירושלים שילמה חצי מיליון שקלים ועיריית אשדוד שילמה מדי שנה 350 אלף שקלים. נציין שלא מדובר בסך ההוצאה הכוללת שהוציאו הרשויות על האירוע, אלא רק בתרומה לעמותת האקדמיה הישראלית לקולנוע, ועל הרשות מושתות הוצאות לוגיסטיות נוספות להכנת הטקס לשידור. כך למשל, בדוח הכספי מופיע כי עיריית חיפה שילמה גם 157.5 אלף שקלים ישירות למפיק הטקס. נציין כי הטקס אינו פתוח לקהל הרחב אלא רק למוזמני האקדמיה, למעט נבחרי ציבור מקומיים שעתידים לשאת דברים בטקס.

פנינו לעיריית כפר סבא ולאקדמיה הישראלית לקולנוע לקבלת הסכומים המדויקים אותם תשלם העירייה. באקדמיה הפנו אותנו לעיריית כפר סבא ובעירייה לא ענו לשאלה.

פרס אופיר מוענק מדי שנה, מאז 1990, והטקס הוא המקבילה הישראלית לטקס האוסקר האמריקאי. הסרט הזוכה הוא המועמד הישראלי לטקס האוסקר. בשנה שעברה זכה הסרט האופה מברלין בבימויו של אופיר ראול גרייצר. הסרטים המועמדים השנה לסרט הטוב ביותר הם "אישה עובדת", "הבלתי רשמיים", "ימים נוראים", "עיניים שלי" ו"תל אביב על האש".

עוד עולה מבדיקת צומת השרון כי זו אינה הפעם הראשונה בה מוצע לעיריית כפר סבא לקיים את הטקס בעיר, שראשיה בעבר דחו את ההצעה מפאת העלויות הגבוהות. "במשך חמש שנים רצופות יונה יהב אירח את טקס פרסי אופיר בחיפה", מספר גורם המעורה בפרטים, "ואז בשנה שהתקיים מבצע 'צוק איתן', לפני חמש שנים, יהב החליט שזה מספיק לו. כבר לא היה לו תקציב לארח את הטקס הזה ובנוסף הייתה עליו גם ביקורת ציבורית גדולה משום שהיו שטענו שהוא רק גורף רווח פוליטי ויחסי ציבור כשהוא עולה מידי שנה לנאום בטקס בטלוויזיה ומתחכך באבק הכוכבים. אבל זה דרש ממנו גם לתת את האולם, לממן את כל האירוע למעט הכיבוד. האורחים הם לא תושבי חיפה ומגיעים כ-700 חברי האקדמיה מתוך 1,200, וחיפה כאמור נתנה תרומה לטקס, שאגב יהב סירב לחשוף את גובהה לאורך השנים, גם כשנשאל על כך באופן ישיר בישיבות המועצה".

לדברי המקור, באותה שנה מנכ"לית האקדמיה דנה בלטנשטיין פנתה אל גורמים בעיריית כפר סבא במטרה לקיים את הטקס בעיר. "המנכ"ל דאז, אשל ארמוני בדק את הנושא ושאל במה זה כרוך", ממשיך המקור. "כשהבין שמדובר גם בהכשרת האולם כולו ובתרומה של כ-300 אלף שקלים הוא התייעץ עם ראש העיר יהודה בן חמו והם החליטו לרדת מהנושא – לא לפני שעוד ניסו להתמקח על הסכום. מאחר ולא קיבלו הנחה באקדמיה העבירו את הטקס לאשדוד שסבלה מאוד בצוק איתן".

"להוציא סכום כל כך גדול רק בשביל ערב אחד שבו ראש העיר יופיע בטלוויזיה זה מוגזם", אומר גורם אחר. "במיוחד כשהעיר בגירעון ומוטלת עוד עבודת שיקום גדולה בתחומים רבים. עובדה שהעיר נדרשת לקחת הלוואות לטובת שיפוץ מבני חינוך ועוד אז מה פתאום יש כסף?".

מעיריית כפר סבא נמסר: "טקס פרסי אופיר הינו למעשה 'האוסקר' הישראלי ואנו גאים על כך שהאקדמיה לקולנוע ולטלוויזיה בחרה לערוך זאת השנה בעיר כפר סבא. מדובר בבשורה אמיתית לעיר, בקידום תחום תעסוקה מתקדם ו'נקי', אשר יתרום רבות לכלכלת העיר, למיתוגה ולתושביה. כחלק מקידום העסקים בעיר בכלל, ותחום הקולנוע והטלוויזיה בפרט, פועלת עיריית כפר סבא במספר מישורים, ובמסגרת פעילותה זו, צולמו והופקו בעיר עשרות הפקות שונות, מקודם נושא החינוך באמצעות מגמות קולנוע בבתי הספר, וכן סוכם על מעבר אולפני הטלוויזיה והקולנוע הגדולים בישראל לעיר. המימון לטקס זה נשען בחלקו על חסויות ותרומות וחלקו על תקציב פעילות תרבות עירונית".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קראוונים בבתי ספר,עיר מלוכלכת,בית עלמין מוזנח,
    כיתות לימוד עם 40 תלמידים והכסף הולך לטקסים מיותרים
    ומסיבות רהבתניות, סער הוא ראש עיר רע לכפר סבא.

  2. תתבייש לך רפי ס(ו)הר

    רק יח"צ בשביל מה החלפנו נבלה בטריפה?? גם מנסה למנות את אנשי שלומו ולפטר מנהלים ראויים.. פועל בניגוד לכל מנהל תקין ורחוק מאותה "שקיפות" עליה דיבר במהלך הבחירות

  3. פנטושית

    כנראה שגובים יותר מידיי כסף לארנונה אחרת מאיפה יש כסף להשקיע בעניינים שלא קשורים לתושבי העיר…. בושה!!!

  4. אחד שיודע

    טקס, אופיר אף פעם לא התרחש באור יהודה אלה טקס פרסי הטלוויזיה..

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר