ביתה של אביבה עמרן
ביתה של אביבה עמרן

בת 62 שלחה הודעה לממלא מקום מנכ"לית העירייה, ועוכבה לחקירה

העירייה מתכוונת להפקיע את השטח בו נמצא ביתה של התושבת, אביבה עמרן. בעקבות ההודעה ששלחה עמרן הגישה נגדה העירייה תלונה במשטרה

פורסם בתאריך: 27.7.17 10:52

אביבה עמרן, תושבת כפר סבא, בת 62, עוכבה לחקירה ביום חמישי האחרון בחשד לאיומים על עובד ציבור ושוחררה בתנאים מגבילים, זאת בעקבות הודעה ששלחה בטלפון לממלא מקום ומשנה למנכ"לית העירייה, איתי צחר. במסגרת התנאים המגבילים, היא הורחקה מהעירייה ומצחר למשך 15 ימים. את התלונה נגדה הגישה עיריית כפר סבא.

עמרן מתגוררת בבית שהיה רשום על שם אמא שלה, ונרכש לדבריה לפני עשרות שנים ובעשור האחרון היא עברה להתגורר בו. ביתה מצוי בחלקו האחורי של בניין בין שתי קומות, שדייריו נמצאים במגעים לקידום פרוייקט פינוי בינוי בבניין. השטח שבו היא מתגוררת היה מיועד לאזור מגורים עד שבשנת 1984 תוכנית מקומית שאושרה שינתה את ייעוד השטח לשטח ציבורי פתוח. לדבריה, עד שעברה להתגורר במבנה, הוריה השכירו אותו לדיירים והיא טוענת כי בתקנון הבית המשותף, כתוב שהמבנה הוא דירה בת 2.5 חדרים. מאידך, העירייה טוענת כי היתר הבנייה שהוצא למבנה הוא שימוש כמחסן, כך שבשנת 2011, הוציא התובע העירוני בעירייה הודעה לרשם המקרקעין, בו הוא ביקש לרשום הערה על הזכויות בנכס של אמה של התושבת בדבר אי התאמת המקרקעין להיתר בנייה שניתן על ידי הועדה המקומית לתכנון ובנייה בכפר סבא, על שימוש במחסן קיים כדירת מגורים בשימוש חורג ובניגוד להיתר הבנייה. התושבת, פנתה לחבר המועצה מהאופוזיציה, עילאי הרסגור הנדין בנושא על מנת שיסייע לה, ומספרת גם כי חבר המועצה עו"ד יובל לוי מתפו"ח ליווה אותה לאורך כל השנים בבעיות מול העירייה שנתקלה בהן, ביניהן חיבור הבית למים והשגת תיק הבניין.

"העירייה שלחה לי לפני שנתיים מכתב על זה שרוצים להפקיע את השטח", אומרת התושבת, "יש לי חובות ואני רוצה למכור את הבית, ואני לא יכולה לעשות את זה כי הם רוצים להפקיע אותו. לדעתי זה קשור לפינוי בינוי שמתכננים בבניין שלידי. אני רוצה לדעת מה הזכויות שלי בנכס שלי והם לא אומרים לי".

יו"ר ועד הבניין שלידה אמר בתגובה: "החלק שבו היא יושבת הוא חלק נפרד מהבניין שלנו. החלק שלה מיועד למחסן, והיא הפכה אותו למגורים. היא יושבת על שטח מופקע והיא צריכה לבוא בדברים עם העירייה, הליך הבנייה שקורה בבניין שלנו לא קשור לשטח שלה בכלל, ואין לזה שום קשר לזה שרוצים להפקיע לה את השטח. אין עוד היתכנות של ממש לפינוי בינוי אצלנו, וגם כשזה יקרה זה לא יהיה בשטח שלה".

מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית כפר סבא לא תסבול איומים המופנים אל עובדיה, וההודעה שנשלחה על ידי התושבת הועברה לטיפול המשטרה. חשוב לציין כי התושבת לא איימה במישרין על המשנה למנכ״לית העירייה. השטח עליו נמצא המבנה, שקיבל היתר בניה למחסן, הינו שטח ציבורי פתוח ואל התושבת נשלחה הודעה על כוונה להפקעתו. לכשתתבצע תפיסת החזקה בשטח, התושבת תפוצה ע"פ כל דין ולפי חוות דעת שמאי. חשוב לציין כי בתקופה האחרונה נעשים מאמצים לסייע לתושבת בשלל היבטים אשר מפאת צנעת הפרט לא זה המקום לפרט".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה זה גוזלים במדינת ישרהל אדמה ובתים של אנשים חסרי ישע, נכים, קשישים, נשים יחידות ?

    מה זה כאן מדינת גזל ? חטוף כפי יכולתך רק תן מעטפות עם כסף לשופטים ולבכירים ולעוכרי דין והם יסדרו לך אדמה חינם,
    יגזלו מהעניים ויתנו לעשירים. קללה כבדה על ראשכם גזלנים ארורים.

    שמעתי על נכים מכפר גדעון שגזלו להם את האדמה שלהם וחילקו את כבשת הרש בין המושחתים ימח שמם. קללה כבדה על ראשכם גזלנים ארורים. אתם כלום.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זו עיריית כפר סבא הגזלנית. 10 שנים מתעללים בי ובילדה שלי. הבת שלי היתה בת 12 כשהשאירו אותנו בלי מים. ליצור עלי לחץ לקום וללכת.
    נאלצתי להוציא את הילדה מרשותי ולהעביר אותה בתחילת שנת לימודים לעיר אחרת לגור עם סבתא שלה.
    10 שנים אני בלי הילדה שלי. ו-10 שנים הילדה שלי לא איתי – אמא שלה, בגלל רשעות העירייה.
    אבל לעולם לא אעזוב ביוזמתי. רק עם חברה קדישא יוציאו אותי מהבית שלי. וכל זאת למה? כי אני מחזיקה בנכס ומגרש במרכז העיר. זה חטאי וחטאה של הילדה שלי.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר