רכב המשטרה הסמוי בצומת הרחובות ויצמן רוטשילד. צילום ביקורת בונה

תיעוד מטריד: שוטר מפריע לתנועה ומכשיל לכאורה נהגים

אמיר יעקב מעמוד הפייסבוק ביקורת בונה תיעד את השוטר אבנר משטה עומד שעה ארוכה בנתיב הימני בצומת ויצמן פינת רוטשילד, חוסם את התנועה ומאלץ נהגים לעקוף אותו. כתוצאה מכך, חלקם נכנסים לצומת אחרי שהאור הירוק חלף. תושב שחטף דוח: "השוטר אמר לי אעמוד איפה שאני רוצה, אני החוק"

פורסם בתאריך: 26.8.19 18:47

עמוד הפייסבוק "ביקורת בונה" המסקר את הנעשה בכפר סבא ובסביבותיה באמצעות צילומי ווידאו חשף התנהלות מטרידה של משטרת ישראל למתן דוחות לכאורה. בשני סרטונים שונים שצברו מאות לייקים ותגובות ואלפי שיתופים, צילם אמיר יעקב את השוטר אבנר משטה עומד באחד הצמתים ברחוב רוטשילד בעיר עם רכב סמוי וחוסם את הנתיב הימיני בפני הנהגים שמבקשים לפנות ימינה או לנסוע ישר תוך שהוא מהבהב באורות החירום. לדברי יעקב בדרך הזו מבקש השוטר להכשיל את הנהגים, לגרום להם לעקוף אותו ולנסוע באור צהוב או אדום ברמזור ובכך לתת להם דוח.

השוטר אבנר משטה על ההגה. צילום ביקורת בונה

התושב אבי סיפר למצלמה כיצד קיבל דוח על סך 1,500 שקלים ועשר נקודות: "הוא לא נותן לנו לעבור, מצפצפים הוא לא זז, מתחלף רמזור אתה בא לעקוף ופתאום מתחלף לצהוב. איך שאתה גולש לצומת נהיה אדום ואז הוא רודף אחריך ואומר תעצור אדוני ונותן דוח. אני אומר לו 'תשמע אדוני אתה הכשלת אותי, אתה לא צריך לעמוד פה, הפרעת לי. אני מחכה ומחכה שתזוז ולא זזת אז לא הייתה לי ברירה ועקפתי'. הוא אמר לי 'אני אעמוד איפה שאני רוצה, אני החוק'. אני בהלם עד היום".

"אתה תערר על הדוח?", שאל יעקב. "אני קודם משלם ואז זה יגיע למי שצריך", ענה אבי.

באחד הסרטונים תעד יעקב את את רכב המשטרה הסמוי עומד שעה ארוכה בצומת מבלי לזוז תוך שעוקפים אותו רכבים וחלקם נוסעים באורות צהובים ואדומים. השוטר לא עצר אותם לטענת יעקב משום שהוא ראה אותו מצלם. כשפנה יעקב אל השוטר ושאל אותו למעשיו ענה משטה: "אני אעמוד כמה שאני צריך כדי לאכוף את התנועה", אמר השוטר.

התושב אבי עם הדוח. צילום ביקורת בונה

"אתה חוסם נתיב נסיעה", אמר יעקב.

"אני יודע מה אני עושה אני לא צריך שתעזור לי בעבודה", השיב השוטר. "אם אצטרך את העזרה שלך אפנה אליך".

יעקב: "הרכב עומד מאחור רוצה לנסוע ואתה מפריע לו".

משטה: "אתה כרגע מפריע לי לאכוף את התנועה אז אם אתה צריך לצלם תצלם אבל תעזוב אותי בשקט".

תגובת משטרת ישראל: "מדובר במתנדבים שהעמידו את הניידת זמן ממושך על צומת בזמן פעילות אכיפה. התנהלות המתנדבים תיבדק ובמידת הצורך תטופל משמעתית".

צפו בסרטונים:

פרק (א) "כך עובדת שיטת דו"חות תנועה בכפר סבא 2019 "לכאורה : ניידת משטרה סמויה חוסמת נתיב נסיעה ברמזור !!! עברתם באור כתום – צהוב או אדום דו"ח של 1500 ו – 10 נקודות , !!! בעת פעילות אכיפה בניידת סמויה שביצעו שוטרי ( ית"מ , יחידת מתנדבים של תחנת כפר סבא !!! פרק (א) פשוט לראות ולא להאמין . מה דעתכם ? חשיפה של ביקורת בונה . התקשורת של העיר

Geplaatst door ‎ביקורת בונה‎ op Woensdag 21 augustus 2019

פרק (ב) "כך עובדת שיטת דו"חות תנועה בכפר סבא 2019 " : ניידת משטרה סמויה חוסמת נתיב נסיעה ברמזור !!! עברתם באור כתום / צהוב , או אדום . דו"ח של 1500 ש"ח כלל 10 נקודות !!! כך תועד בעת פעילות אכיפה בניידת סמויה שביצעו שוטרי ( ית"מ יחידת מתנדבים של תחנת כפר סבא !!! פשוט לראות ולא להאמין !!! מה דעתכם ? תיעוד בלעדי לביקורת בונה התקשורת של העיר

Geplaatst door ‎ביקורת בונה‎ op Donderdag 22 augustus 2019

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אלי צור, מתנדב לשעבר במשטרת התנועה הארצית.

    לא כל המתנדבים הם כאלה. רובם עושים עבודת קודש ביושר ובהגינות.

  2. בני

    ושאלה מכיוון אחר, מדוע הרמזור כל כך קצר שמאפשר רק ל 2 מכוניות לחצות את הצומת?

  3. דני

    מצב מבייש שהשוטרים עצמם מפרים את חוקי התנועה וחוסמים נתיב בצורה חסרת התחשבות. ממש בושה. הם לא צריכים יותר לקבל מדים ולהמשיך בתפקידם.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר