צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

ראשי המאבק נגד ריחות הלולים: נפגין מול ביתו של מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה בצופית

שנתיים עברו מאז פתח המשרד להגנת הסביבה בחקירה אך עדיין לא הוגש כתב אישום. בשלושת השבועות האחרונים הריחות הפכו לבלתי נסבלים. מוביל המאבק, אבי מוגרבי: "שיזיזו כבר את התחת שלהם. הם מתייחסים לזה כאילו בעל הלול הוא ראש הממשלה במינימום"

פורסם בתאריך: 27.8.19 18:03

לתושבי שכונת האוניברסיטה וגני השרון נמאס לחלוטין מריחות הקשים מהם הם סובלים המגיעים מהלול במשק יעקובובסקי במושב צופית.

לאחר תקופת מה של שקט, הריחות חזרו ביתר שאת בשלושת השבועות האחרונים. אחרי שעשו הכל כדי להעלות את הבעיה למודעות הציבורית, ואחרי שהועדה המקומית לתכנון ובנייה דרום השרון הגישה בחודש מאי השנה כתב אישום נגד בעל הלול פיני יעקובובסקי ולאחר שעיריית כפר סבא נכנסה לעובי הקורה ואף התקיים דיון חירום של ועדת איכות הסביבה בנושא, נותר לראשי המאבק רק לדרוש תשובות מהמשרד להגנת הסביבה. מאחר והם אינם מצליחים לקבל תשובות ראויות בנושא, הם מתכננים כעת להעלות הילוך ולקיים ב-7 בספטמבר הפגנה מול ביתו של מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, גיא סמט, תושב צופית בעצמו.

"הריחות בשבועות האחרונים שוברים שיאים", אומר תושב השכונה, אבי מוגרבי, שמוביל את המאבק. "אני לא מצליח להבין איך הוא מגיע לרמות האלה".

איך אתם יודעים שמדובר בריחות הלולים?
"ברגע שתריח תבין. זה גם מגיע בזמן קצוב שבו אנחנו יודעים שהריחות מגיעים בדרך כלל. אגב, בלול גם לא מכחישים את זה".

ישיבת הוועדה לאיכות הסביבה בשכונת האוניברסיטה

למה להפגין מול הבית של סמט?
"זה הדבר הכי מכעיס. ברור לי שגם הוא עצמו סובל מהריחות. אני קורא להם להזיז כבר את התחת שלהם ואו שיגיעו איתו להסכם או שיגישו כבר תביעה. הם מתייחסים לזה כאילו פיני הוא ראש הממשלה במינימום. שנתיים שלמות הם מתעכבים בהגשת כתב האישום מאז שהחלו את החקירה. כמה אפשר לחכות בזמן הזה אנחנו סובלים. אנחנו סובלים כבר שנים אבל בשנתיים האחרונות זה הפך להיות ממש בלתי נסבל. אתמול חבר היה אצלי ולא האמין. תנסה להגיע אליי בשעות הערב ותראה מה הולך שם. זה בלתי אפשרי. אתה מדליק מזגן ועדיין כל הבית מסריח".

כמה יגיעו להפגנה?
"אני מאוד מקווה שעשרות. כל מי שיכול כותב לי שהוא יגיע. אני מקווה שהתושבים יתעוררו ויגיעו בהמוניהם".

אתה חש שאנשים בשכונה אדישים?
"או שאנשים כבר לא מאמינים שאפשר לעשות משהו כי זה כבר ככה שנים או שאומרים שיש מי שעושים בשבילנו – אז בשביל מה אני צריך להזיז את עצמי. ובכל זאת, הרבה זז בזמן האחרון ומגיע למודעות הציבור, העירייה התחילה לעבוד הבעיה שאנחנו סובלים והבעיה עדיין לא נפתרת".

אתה נשמע קצת מיואש.
"בוא נאמר ככה – המאבק הזה בהחלט מתיש. זהו מאבק מאוד קשה וכולי תקווה שאוכל להמשיך בו עד לפתרון העניין".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר