הפגנה בשנה שעברה נגד הקמת תחנת הכוח. צילום ועד הפעולה

וידאו | מאות קראו לביטול תחנת הכוח במפגש השלום

מול קניון G בכפר סבא הפגינו הבוקר כ-300 תושבי העיר והסביבה נגד הקמת תחנת הכוח. יו"ר אזרחים למען אוויר נקי, יניב בלייכר: "האזור סובל כבר היום מזיהום אוויר כבד". עילאי הרסגור הנדין: "דואגים לטייקוני הגז במקום לאזרחי ישראל"

פורסם בתאריך: 30.8.19 13:28

כ-300 תושבים מכפר סבא והאזור הפגינו הבוקר (שישי) בשעה 9:00 מול קניון G בכפר סבא נגד הקמת תחנת הכח סמוך לתחנת הדלק מפגש השלום שבמועצה האזורית דרום השרון. המפגינים קראו לממשלת ישראל לבטל את התחנה "בלי סיסמאות ובלי דחיות". ההפגנה אורגנה על ידי מטה המאבק התושבים.

בהפגנה השתתפו תושבי כפר סבא, מתן, נירית, נווה ימין, הוד השרון, כוכב יאיר, ג'לג'וליה וכפר קאסם. נכחו גם ראש מועצת דרום השרון אושרת גני גונן, סגן ראש עיריית כפר סבא עילאי הרסגור-הנדין, ח"כ לשעבר יעל כהן פארן מהמחנה הדמוקרטי, וליד טאהא החבר ברשימה המשותפת.

המפגינים קראו קריאות כגון: "בדם ואש את סימנס נגרש" ו"הון שלטון – לא את השרון".

באפריל 2017 קיבלה הממשלה החלטה במסגרתה הוסמכה חברה פרטית המייצגת את תאגיד הענק הגרמני Siemens לתכנן את הקמתה של תחנת כח דו -דלקית (גז וסולר) בהיקף של עד 1,300 מגה וואט. המתנגדים לתחנה טוענים כי מדובר ב"מפעל ענק מזהם ומסוכן לייצור חשמל על בסיס גז וסולר". ב-23 ביוני השנה הופקדה התוכנית הסופית להערות והתנגדויות ומאז פועלים במטה המאבק בדרכים משפטיות, סביבתיות, לובינג והתנגדות ציבורית לבטל את "הגזירה" לדבריהם.

יו"ר אזרחים למען אוויר נקי, יניב בלייכר: "אזור השרון המזרחי סובל כבר היום מזיהום אוויר כבד עקב שריפות פסולת. במקום לטפל בבעיה המדינה מתכוונת להכניס לאזור גורם זיהום אוויר משמעותי נוסף. יש אלטרנטיבה להקמת תחנות כוח מזהמות והיא שימוש באנרגיות מתחדשות. תושבי כפר סבא והאזור דורשים לנשום אוויר נקי".

הפגנה מול מתחם G בכפר סבא נגד הקמת תחנת הכוח הסולרית. צילום יניב בלייכר

גני גונן אמרה בסיום ההפגנה: ״נילחם נגד הון שילטון כי בריאות הציבור שווה יותר. לא ניתן לבנות כאן תחנת כוח מזהמת במרחק של כמה מטרים מהבית. נילחם על הבית שלנו, על הבריאות של הילדים שלנו ושל הדורות הבאים״.

הרסגור-הנדין אמר: "הגעתי להפגנה על מנת להשמיע את קולם של תושבי כפר סבא, שבריאותם עומדת להיפגע באופן משמעותי כתוצאה מההקמה המתוכננת של תחנת הכוח שתפעל באמצעות סולר וגז. זוהי הפקרות מוחלטת, במיוחד בתקופה בה בעולם עוברים לשימוש במקורות אנרגיה מתחדשים. כפר סבא מבצעת פרויקט רחב היקף של הצבת פאנלים סולאריים על גבי גגות ומגרשי ספורט. אין סיבה לכך שהמדינה לא תאיץ את תהליך הצבת הפאנלים הסולאריים, מלבד אחת: יחסי הון שלטון ודאגה לטייקוני הגז במקום לאזרחי ישראל".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אורי

    כפר סבא עיר שרובה בעד מסירת שטחים מתלוננת שבמדינה קטנה שאין בה מקום תחנת הכוח קרובה אל השכונות.על זה נאמר לא ניתן לאחוז את החבל בשני קצותיו. מדינה קטנה, בעיות גדולות.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר