רחוב ויצמן צילום עזרא לוי
רחוב ויצמן בכפר סבא. צילום עזרא לוי

העירייה מתכוונת להוסיף 3,900 יח"ד במרכז כפר סבא

לפי התוכנית יוכפל מספר הדירות לאורך רחוב ויצמן, שעומד כיום על כ-4,200 יח"ד. לפי מהנדסת העיר תוכניות נוספות מתוכננות ביוספטל, כיסופים, אלי כהן ועוד. בתוך כך עברה מינהלת ההתחדשות העירונית למשרדים חדשים באזור התעשייה

פורסם בתאריך: 2.9.19 08:50

עיריית כפר סבא מקדמת תוכנית אב להתחדשות עירונית במרכז העיר, שתוסיף לפי התכנון 3,900 יחידות דיור באמצעות חידוש מבני מגורים ישנים לאורך רחוב ויצמן והרחובות הסמוכים לו. כך הודיעה העירייה.

לפי הודעת העירייה התוכנית משתרעת על פני שטח של 695.5 דונם לאורך רחוב ויצמן, במתחם שכולל כיום 4,243 יחידות דיור ומתגוררים בו כ-9,000 תושבים. האזור, מסרה העירייה, "מהווה את הליבה ההיסטורית של העיר. התחדשות בלב העיר תהווה זרז להתחדשות העיר כולה, מאחר שמדובר באזור פעיל, רב שימושים, הכולל מבני ציבור, משרדים ומסחר ומבוקש למגורים". עוד מסרה העירייה שהתוכנית כוללת תוספת של מסחר ותעסוקה.

"העירייה, באמצעות מינהל ההנדסה העירוני, תקדם תוכנית אב להתחדשות עירונית במרכז העיר, תוך הסתכלות כוללת על הצרכים שנובעים מגידול האוכלוסייה, מהצורך בשיקום מבנים ישנים, הכל תוך מתן דגש על ציר רחוב ויצמן וסביבתו וחיזוקו כלב הפועם של העיר", מסרה העירייה, "התוכנית מייצרת הזדמנות לחדש ולחזק את מרכז העיר … בנוסף, תוכנית האב תייצר ודאות ובהירות בנוגע להליך התכנוני הנכון עבור כל חלקה וחלקה במרכז העיר, תציע פתרונות במקומות המורכבים והנחיות תכנוניות ברורות, כך שכל תושב יוכל להבין בדיוק מה האפשרויות העומדות בפניו בנוגע להתחדשות הבניין בו הוא גר. התוכנית תאפשר קיצור בלוחות הזמנים בקידום תוכניות התחדשות ו/או בקשות להיתר במרכז העיר והגברת השקיפות בהליך התכנוני המורכב, כך שגם הדיירים וגם היזמים יוכלו לדעת כיצד לקדם תוכניות במגרש הפרטי".

בתוך כך הודיעה העירייה כי נפתחו המשרדים החדשים של מינהלת ההתחדשות העירונית ברחוב יוחנן הסנדלר, מינהלת שתפקידה לקדם מיזמים וללוות את התושבים במסלולי פינוי-פינוי ותמ"א 38. "השירותים הניתנים לתושבים על ידי המינהלת להתחדשות עירונית כוללים סיוע בהתארגנות לקראת בחירת נציגות מטעם הדיירים, ייעוץ מקצועי ומתן כלים בבחירת עורך דין ויזם לפרויקט, ביצוע בדיקות היתכנות ראשונית לקידום המיזם, מתן ייעוץ משפטי ראשוני ושמירה על זכויות הדיירים, הנגשת השירותים וזירוז התהליכים. זאת לצד מאגר ידע מקיף בנושא התחדשות עירונית, מפגשי שיתוף ציבור וכנסים בנושא".

ראש העירייה רפי סער מסר כי "אנו מקדמים בימים אלו מדיניות מושכלת להתחדשות העיר, במטרה להפוך את כפר סבא לעיר מתקדמת. יצאנו לדרך חדשה, כשטובת כלל הציבור עומדת לנגד עינינו, במטרה לתת מענה לכלל הצרכים של העיר ותושביה. המינהלת תפעל בשקיפות ותוך שיתוף הציבור, ותיתן מענה הולם לתשתיות שהוזנחו משך שנים".

ראש מינהל ההנדסה, אדריכלית עליזה זיידלר גרנות, מסרה: "אני שמחה על ההזדמנות שניתנה לנו על ידי הרשות להתחדשות עירונית, לקדם תוכנית אב להתחדשות מרכז העיר, באופן שתייצר ודאות ושקיפות תכנונית. תוכנית זו תצטרף לתוכנית המתאר אותה אנו משנים בימים אלה בשיתוף עם תושבי העיר, וכן לתוכניות אב נוספות באזורי העיר השונים כגון, יוספטל, כיסופים, אלי כהן, ההסתדרות, התפוז ועוד, ובכך תתאפשר התחדשות עירונית מושכלת בכל העיר, הרואה את פני העתיד ל-50 השנים הבאות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. יוליה

    כתושבת כפר סבא הייתי מצפה שהעירייה תפעל גם בנושא החנויות שרובן נראה כמו בעזה…. שיהיה חוק לאיך חנות צריכה להראות.. חוק שלא יוציאו סחורה כסאות ושולחות למדרכה .. זה נראה רע מאד..מלוכלך וגם חוסם את המדרכה להולכי הרגל

  2. עמנואל חיים

    העירייה החליטה להתחיל בבנייה מסיבית ברחוב ביל"ו השקט, במספר 9 החליטו לבצע פינוי בינוי, ובמקום 6 דירות יבנו 21 דירות ב-8 קומות עם שני קומות של מרתפים לחניה. הבניין התאום שלו במספר 5, לבטח יקבל את אותם זכויות. במספר 4 יבנה בנין עם 7 קומות ו-11 דירות. במספר 6 הולכים לבצע תמ"א 38 ולהוסיף 3 קומות על בנין בן 4 קומות ומ- 8 יח"ד ל-11 יח"ד. במספר 16 יבנו בניין חדש במקום בית קרקע, כנ"ל לגבי הקרקע של בית קרקע בצומת הרחובות ביל"ו ורוטשילד.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא מבין ,מה זה תורם לאיכות חיינו? למה אנחנו צריכים את זה?

  4. זמי

    מה זו תכנית אב?האם ניתן יהיה להוציא התרים מכוחה? לא.
    רק תכנית בניין עיר יכולה.
    כל בנין ברחוב יכול לנצל זכויות לפי תכנית מאושרת ולא נראה שהעיריה הולכת היום ליזום תכנית חדשה להגדלת הזכויות ברחוב שמכוחה ניתן להוציא התרים .
    אז מה ההבטחה בדיוק?

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר