שוטרים במשרדי אגף החינוך
שוטרים במשרדי אגף החינוך

הילד שהטריד מינית את בנה ממשיך להגיע כרגיל לבית הספר. השבוע בעירייה הזמינו לה משטרה. צפו:

האם מספרת על מסכת התעללות שעבר בנה בשנת הלימודים שעברה ועל ההפתעה שחיכתה להם עם פתיחת הלימודים. "בסוף אני אצטרך להעביר את הבן שלי בית ספר", היא אומרת. העירייה: “העניין מטופל על ידי גורמים רלוונטיים באגף החינוך ומשרד החינוך”

פורסם בתאריך: 5.9.19 13:18

תלמיד אחד מבתי הספר היסודיים בכפר סבא, שלטענת אמו עבר בשנת הלימודים הקודמת תקיפות מיניות על ידי תלמיד אחר בכיתה, הולך מדי בוקר בחשש גדול לבית הספר מאז נפתחה בתחילת השבוע שנת הלימודים החדשה. זאת משום שהתלמיד, שלפי הטענות תקף אותו, ממשיך ללמוד בבית הספר.

לטענת האם, מאז אירעו התקיפות המיניות בשנת הלימודים שעברה מטופל בנה אצל פסיכולוג. לדבריה, על אף שהובטח לה שהשנה הילד התוקף לא ילמד בבית הספר היא הופתעה לגלות עם פתיחת השנה שהוא ממשיך להגיע ללימודים. כשניסתה השבוע לקבל תשובות מהנהלת בית הספר וממנהל אגף החינוך אורי ארבל-גנץ, הוזמנה לה משטרה.

צפו:

“אנחנו חדשים בכפר סבא”, מספרת האם, “הגענו לעיר בתחילת השנה שעברה והבן שלי לא הכיר אף ילד בעיר ומאוד חיפש חבר. כשהוא הגיע לבית הספר הוא והילד התוקף התחברו, אבל אז התחילה אלימות. הבן שלי לא היה מגיב, שוכב על הרצפה כשהשני היה בועט בו ויורק עליו. על זה בית הספר דיווח לנו וביקש שנעשה טיפולים ופעולות כדי שהילד שלנו לא יתקרבן. ואז חלה אצלו גם ירידה בלימודים. אחר כך הוא סיפר לאחיו הגדול שנוגעים לו באיבר המין על הבגדים. בבית הספר בהתחלה ניסו לשכנע אותנו שלא מדובר בפגיעה מינית אבל כשהסתכלנו בחוזר מנכ”ל הבנו שכן והיינו צריכים לשכנע אותם לפעול כראוי. מהנקודה הזו ואילך מאוד שיתפנו פעולה עם בית הספר. רצינו שיטפלו בזה כמו שצריך. לא ניגשנו למשטרה כי לא רצינו שאף אחד מהילדים יעבור חקירה. ברור לנו שגם הילד שפגע הוא עדיין ילד. הבעיה היא שאז חודש מרץ בשנה שעברה ועד סוף שנת הלימודים אירעו עוד שלוש פגיעות מיניות על ידי אותו ילד בבית הספר, זאת למרות שבבית הספר התחייבו לספק לבן שלי הגנה ואף דיווחו על המקרים לאגף הרווחה”.

למה הכוונה בפגיעות מיניות?

“משחקי כוח. הוא היה אוחז לו באיבר המין עד שהילד שלי לא מזיז לו את היד. הפיקוח נתן לבית הספר סייע שילווה את הילד השני, אבל בחודש יוני, תוך כדי זה, אירעה פגיעה חמורה בתוך הכיתה כשהסייע נמצא. הילד הפוגע כופף את הילד של על השולחן ועשה תנועות מגונות. הסייע הפסיק את זה מיד, אבל זה כבר היה מאוחר מדי. במועד אחר הם ישבו זה ליד זה בטיול, כשבית הספר אמור היה להפריד ביניהם. אחת המורות ראתה אותו נוגע בו באיבר המין. היום הבן שלי מטופל אצל פסיכולוג שמתמחה בילדים שנפגעו מינית ועובר הוראה מתקנת. במשך כל החודשיים האחרונים של השנה שעברה הוא כמעט לא היה בבית הספר, כי בכל פעם שידענו שהילד שני היה בבית הספר לא שלחנו אותו ללימודים”.

דיברתם עם ההורים של הילד התוקף?

“לא. הבנתי שהוא ילד שצריך עזרה, ואני מעדיפה שעובדת סוציאלית תעשה את זה. כל הזמן אמרו לי תמשכי עד השנה הבאה. עברנו הדרכה הורית ותוכנית מוגנות תוך כדי ידיעה שבשנה הבאה הילד התוקף לא נמצא בבית הספר. לצערי, בבוקר היום הראשון ללימודים לא הודיעו לנו שום דבר אף ששאלתי ביום חמישי שלפני כן את סגנית המנהלת והיא רק אמרה ‘הכל בסדר’. ביום ראשון הבן שלי ראה אותו שם ונלחץ מאוד. אני באמת לא מבינה מה הבעיה ליידע אותנו שהוא נמצא, לפחות כדי שהפסיכולוג שלו יסייע ויכין את הילד. הבטחנו לו הבטחות שלא קוימו. הוא בעצמו פנה למורה ושאל למה הילד בבית הספר והיא לא הרגישה צורך להתקשר אלי. כששמעתי על זה התקשרתי אליה באותו הרגע. למחרת, ביום שני בבוקר, אביו של הילד ואני הגענו לבית הספר כועסים מאוד. היה להם מספיק זמן לטפל בזה במשך כל החודשים האחרונים”.

וצילמתם בטלפון.

“נכון. צילמנו בטלפון כי לא היו מוכנים לומר לנו איפה המנהלת. עוד לפני כן אמרו לנו שהיועצת תקבל אותנו בבוקר והיא לא הגיעה עד שמונה ורבע. עברנו כיתה כיתה וכשמצאנו את המנהלת אמרנו לה מול המצלמה שאנחנו רוצים להבין אם עבר דיווח לפקידת סעד לפי חוק נוער, מכיוון שהמטפלת שלנו אמרה שהוא לא יכול להיות בצורה כזו ליד הילד הפוגע. המנהלת לא הייתה מוכנה לתת לנו תשובות והזמינה משטרה. השוטרים היו מאוד נחמדים והסבירו שאין להם מה לעשות, מלבד זה שנוציא את הילד שלנו מבית הספר ושנגיש תלונה במשטרה. נאלצנו שוב להוציא אותו מבית הספר והגשנו תלונה”.

אבל הילד עוד לומד בבית הספר? לא תשלחו את הבן שלכם?

“במשטרה אמרו שזה בטיפול העירייה אז הלכנו לדבר עם מנהל אגף החינוך. המתנתי לו בלשכה שלו עד שבסופו של דבר התיישבתי על הרצפה ורק אז כולם יצאו אלי. מנהלת מחלקת בתי הספר היסודיים, אורית לייבוביץ’, קיבלה אותי והם שמעו את הסיפור שלי. היא הייתה מזועזעת שזה לא טופל עד עכשיו ועירבה את המפקחת. אבל הן היו צריכות אישור של מנהל אגף החינוך. פתאום ניגש אלי אדם שרצה לערוך חיפוש אצלי בטלפון. בדיעבד הבנתי שהוא אורי ארבל גנץ, מנהל אגף החינוך. אמרתי לו שאין לו זכות לעשות את זה. הוא אמר ‘זה הבניין שלי, את באת לבניין הזה ואני יכול לבקש ממך לעשות חיפוש’. אמרתי שאשמח לחיפוש של שוטר עם צו. התקשרתי אל ראש העירייה, על אף שהוא לא מכיר אותי. סיפרתי לו בקצרה מה קורה. והוא אמר שהוא ידבר עם מנהל האגף. ואז הזמינו לי משטרה. בתוך האגף היו שני שוטרים שהתבקשו לפנות אותנו בטענה שאני מתנהגת באלימות. השוטרים הסבירו לאורי ארבל-גנץ שהוא לא יכול לחפש לי בטלפון. ואז הם שמו איש ביטחון שעמד בחוץ להגן על הבניין מפני. עכשיו לא ברור לי מה בכוונתם לעשות, אם בכלל. זו בושה לחינוך בכפר סבא שזהו האדם הכוחני שיושב בראשה”.

אז מה הם יכולים לעשות עכשיו?

“אני חושבת שלמנהלת אין מה לעשות. אין לה זכות להוציא את הילד התוקף מבית הספר – רק חבל שלא אמרו לי את זה מראש. חבל שנתנו לי לאורך חצי שנה אשליה שמטפלים בזה. בסוף אני אצטרך להעביר את הבן שלי בית ספר – למרות שהוא עבר מספיק ואני לא רוצה לעשות לו את זה. אין לי אמון במערכת. לקחו את הדבר היקר לנו מכל ולא טיפלו בו כמו שצריך. זה היה קשה, אבל גם אחרי שארעה פגיעה חזרנו להאמין בהם וניסינו לשתף איתם פעולה ולצערי אנחנו שוב ושוב מגלים שרק כשמשתמשים באמצעים שלא נוחים למערכת וחושפים את ערוותה בציבור, מטפלים בתלונות של הורים. גם אם זה לא נעשה מתוך זלזול או רוע זה נעשה מתוך אזלת יד של מערכת החינוך והפיקוח. המינימום שהיה צריך הוא שידווחו לנו שילד שלנו הולך לפגוש אותו ביום הראשון ללימודים”.

למה חשוב לך לצאת עם הסיפור הזה החוצה?

"כי אין פתרון בינתיים. בית הספר העביר ביום שני את הילד לכיתה אחרת. בנוסף הם העבירו את הכיתה של התלמיד הפוגע לבניין אחר והם התחייבו שכל יום איש צוות אחר ישמור שהם לא יפגשו. אנחנו לא רואים בזה פתרון. אנחנו קודם כל פונים לתקשורת כדי שיתקנו את זה, והודענו לבית הספר שאנחנו לא מרגישים ביטחון. בנוסף, חשוב לנו שהורים לילדים שעוברים דברים דומים ידעו כיצד עובדת המערכת שלא יהיו תמימים. וגם אולי שמישהו במערכת ייקח זאת לתשומת ליבו ויעשה הכל כדי שמקרים כאלה כמו שקרו לבן שלי לא יקרו בשנית בבתי הספר".

תגובת משרד החינוך: “בתי הספר מחויבים למתן מוגנות אישית לכל הבאים בשעריהם. המקרה המדובר מטופל על פי על הנהלים בהתאם לחוזר מנכ”ל”.
מעיריית כפר סבא נמסר: “עיריית כפר סבא אינה מתייחסת בתקשורת לעניינים פרטניים של תלמידים, מטעמי צנעת הפרט. עניינים אלה מטופלים על ידי גורמים רלוונטיים באגף החינוך ומשרד החינוך, על פי חוזר מנכ”ל”.

אורי ארבל גנץ לא הגיב.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

21 תגובות
  1. אופיר.

    מקומם.
    מקווה שתלוו את האמא במקרה כזה ותעקבו בסיקורים נוספים על מנת לדאוג שהצדק יעשה.
    מדוע הקורבן צריך לשלם את המחיר? יש להעביר ילד מטריד מיד למסגרת אחרת שמטפלת בילדים כמותו, ורק לאחר שיקום שיוחזר למסגרת רגילה.

  2. יוסי טל

    מזעזע, מעניין מה היו עושים בעיריה ובמחלקת החינוך שלה אם היו תוקפים כך את הבן או הבת של אורי ארבל או אחד אחר מבכירי העיריה.????

  3. יערה

    מכת האונסים והתקיפות המיניות רק מתרחבת עוד ועוד. עד שלא תטופל באופן מערכתי גם בקרב האוכלוסייה הבוגרת זה לא ייפסק ויותר ילדים יחשבו שככה מתנהגים. כול מי שמתנהג בצורה אלימה מינית שיידע שהוא אשם שהדור הבא גם לומד ככה.

  4. מיכל ראובני

    הילד התוקף לא אשם בטח אם הוא ביסודי. צריך להבין איפה הוא למד שזה בסדר להתייחס ככה לאיברים מוצנעים של אחרים. הילד הזה גם צריך עזרה כנראה…

  5. ירדן

    צריך לבדוק ולחקור את המשפחה שממנה מגיע הילד התוקף. יש סיכוי יותר מסביר שגם הוא חווה פגיעה כזו או אחרת בבית ו"מעביר את זה הלאה"… לא אתפלא אם גם התוקף הוא קרבן בעצמו. מקרה מזעזע ללא ספק.

  6. יעלה

    כל הכבוד לאימא!!! אנחנו צריכות להיות מאוחדות כל הנשים נגד תרבות האונס שפושה בכל מקום!!! היום זה בבית ספר מחר זה בקפריסין 🙁 אפס סלחנות צריכה להיות למקרים של תקיפות מיניות. הילד התוקף הזה ילמד שלא צריך הסכמה לפני שנוגעים וכשיגדל הוא ידחוף סם אונס ויעשה כרצונו. חיביים לטפל בזה!!!!

  7. דן אתונה

    האמא הזו מדהימה באומץ שלה לצאת עם זה החוצה ושלא קבלה את ההתעלמות המקוממת של בית הספר ומחלקת החינוך ואילצה אותם להתייחס. מזעזע שיש אנשים כל כך אטומים במערכת לסבל של ילד במצוקה. האם רק על ידי מלחמה של אמא אחת כנגד כל המערכת אפשר לשנות משהו אצל האנשים האטומים האלו?
    ולזה שהזמין משטרה לאמא האמיצה הזאת- תתבייש לך.

  8. רפי

    כול הכבוד לאמא של הילד. הלוואי שכל אישה תגיב ככה אם תוקפים אותה או את הילדים ורק ככה נמגר את ההתעללות המינית והאונס שנהיה מכת מדינה

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    האמא הזאת עוזרת למחבלים אז מוזר שהיא מתפלאת על אלימות. בגבעות בר יכולים לספר לכם איזה בעייתית היא ואיזה גברים היא מכניסה לבית שלה

  10. הדר

    ממש מזעזע!!! כל ההורים בבית ספר צריכים להתאחד ולדרוש טיפול כי מחר זה יהיה הילד שלהם… אני מקווה שהאמא יידעה אותם שיש ילד תוקפני

  11. נעמי עלון

    למה לא מפרסמים את שם בית הספר?? זה חובה ליידע את כול ההורים שיש בסביבה אדם מסוכן כדי שישמרו על הילדים שלהם.

  12. ענת לוינסון כפר סבא

    לדרוש את הפיטורין של המעורבים בעניין ולהתחיל לערב פוליטיקאים שאיכפת להם!!!!€

  13. צביה

    למשתמש האנונימי, מוג הלב. האמא הזאת היא אשה אמיצה, אנושית שמגנה על ילדיה שלה ועל אנשים הזקוקים להגנה.

  14. טלי

    חובתנו המוסרית והאנושית לעמוד לצד האמא של הילד הקורבן ולתמוך בה ולדרוש ממנהלת בית הספר ונציגי העירייה לטפל בזה
    באופן מיידי
    ממחר כולנו בבוקר נעמוד בכניסה לבית הספר ונדרוש שייעשה צדק
    כולנו הורים וילדינו עלולים להיות קורבנות גם
    בושה שבית הספר מעלים עין ומנסה לטאטא דברים מתחת לשטיח
    כל הכבוד לאמא שמגנה על בנה

  15. לילי שומרון

    סיפור מזעזע של אטימות מערכת.
    המערכת חייבת להגן על הילד הנפגע ולמצוא דרך לעזור לילד הפוגע.
    רק מתמטיקה 5 יחידות חשוב??

  16. יוספה טביב

    אי אפשר להרחיק ילד כל כך קטן מבית הספר. זה לא הפיתרון. ילד כזה שמגלה נורמות התנהגות פסולות לא צריך להיות מבודד ודחוי חברתית אלא לקבל עזרה סוציאלית ופסיכולוגית. איפה הרווחה בכפר סבא ואיך היא מאפשרת מצב כזה? לאמא הלוחמת אני מציעה לדרוש התערבות של הרווחה כי צריך התערבות של גורמים סוציאליים ולא של פקידים ממשרד החינוך שידיהם כבולות על פי חוזר מנכל

  17. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה אתה אומר בדיוק משתמש אנונימי (לא מזוהה)?
    האם אתה מצדיק את האלימות כלפי ילד בגלל דעותיה הפוליטיות של אמו?
    האם אתה מצדיק את המערכת שלא פעולת, גם לא פועלת עבור הילד התוקף?
    אולי גם האמא של הילד התוקף פעילת זכויות אדם?

  18. שלי דניאלי

    בן כמה הילד התוקף? זה משנה את כל התמונה. אם מדובר בילד שהוא פחות מגיל 12 אז הוא לא נושא באחריות פלילית ולכן למשטרה אין מה לעשות. הכתבה לא מספיק ברורה כדי להבין מי אמור לטפל במצב האבסורדי הזה שילד נופל בין הכסאות

  19. אבי

    הילדים האלה מתחת לגיל 12 לפי מה שעולה מהתכתבויות בועד.
    שני הילדים זקוקים לטיפול של המערכת! אני רוצה להאמין שיש שיתוף פעולה של שתי המשפחות עם בית הספר והרווחה. אני אבא לילדים בבית הספר הזה ולטובת כולנו אני מקווה שיטפלו ושלא ינסו להשתיק את השטח. אני יכול לומר שהמון הורים מוטרדים ומלבד מייל לקוני שאומר שהכול טופל ומטופל אין לנו מידע.
    האם לאצריך לידע אותנו ההורים איך מטפלים???

  20. מוטי יוגבי

    תמשיכו לשים תילדים שלכם אצל אנשים במערכת החינוך הזו ולהעמיד פנים שאתם מופתעים כל פעם מחדש.
    למה ההורים עם כל הכבוד לא הפכו שולחנות בבית ספר במשרד החינוך בעיריה אחרי הפעם הראשונה? איפה הם חיים? אם לא ימשיכו ויתעקשו זה ימשיך וימשיך וימשיך שלא יהיו טפשים כמו מספיק הורים שנתנו לזה לקרות.

  21. סמי

    מאוד חבל שחיכית עם זה חצי שנה. תוקפנות מינית עוצרים ברגע שרואים אותה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר