אוטובוס חב"ד בשכונת עלייה

תושבים מתלוננים: פעילי חב"ד פיתו ילדים עם שלגונים. חב"ד: "אין הבדל בין זה לבין אוטו-גלידה". צפו:

כרוז באוטובוס של חב"ד שעצר ליד גינת משחקים בשכונת עלייה קרא לילדים לגשת אליו להאזין לסיפור, ושבתמורה יקבלו פרסים וקרחונים. תושב השכונה: "הייתי מזועזע". חב"ד: "לעוברים והשבים יש בחירה האם לקחת חלק בפעילויות או להתעלם מהן"

פורסם בתאריך: 10.9.19 17:03

תושבים בשכונת עלייה בכפר סבא התלוננו על כך שאוטובוס של חב"ד, שעצר בסמוך לגן שעשועים בשכונה, כרז לילדים ששיחקו בו, להוריהם ולעוברים ושבים, כי הוא מציע פרסים וקרחונים אם ייגשו אליו. בדבריו בפני הנוכחים, בהם ילדים ללא הוריהם, שיבח הכרוז את בית הכנסת, את התפילות וקרא לצעירים ולמבוגרים "לעשות מצוות גדולות". "הטנק שלנו זה כמו בית כנסת שנוסע בכל הארץ מהצפון עד הדרום", אמר בין השאר הכרוז, "אנחנו נכנסים לישובים, לכפרים ולשכונות ואומרים ליהודים בואו לבית הכנסת, יש פה עולם קדוש, יש משיח בעולם, בואו תעשו מצוות טובות, מצוות גדולות. שימו לב ילדים…". נציין כי מבירור שערכנו אין מדובר בפעילות של רב חב"ד המקומי.

אחד מתושבי השכונה מספר: "חזרתי מהעבודה ושמעתי רעש של מערכת כריזה. ירדתי למטה ואני רואה את האוטובוס חונה בתחנת אוטובוס בסמוך לגן שעשועים, מעוטר בציורים ובכתובים של חב"ד, ואז הוא התחיל לכרוז במערכת ההגברה שהוא מציע פרסים, שלוקים וכל מיני דברים דומים. שמעתי על מקרים כאלה מהתקשורת אבל אף פעם לא נתקלתי בזה במציאות. הייתי מזועזע. המטרה הברורה היא לפנות לילדים קטנים ובאופן הזה מפתים אותם. אני גר בשכונה 30 שנה ומכיר את הסובבים אותי ואני יודע שבפארק הזה משחקים ילדים גם ללא הורים. חלק מהילדים התקרבו, היו במקום גם קצת הורים דתיים. להם זה כנראה היה בסדר. זה נשמע להם אולי כמו פעילות לילדים. פניתי עם זה למוקד 106 העירוני והם אמרו שמבחינתם הם מתייחסים לעניין הרעש ולא להדתה, אבל כשהגיע הפיקוח הוא הזיז אותם".

סגן ראש העיר, עילאי הרסגור-הנדין, אמר בתגובה: "פיתוי ילדים קטנים להשתתפות בפעילות דתית באמצעות ממתקים מנוגד לכל מה שאני מאמין בו. מדובר בפגיעה באופייה של כפר סבא ובחוסר כבוד לזכות ההורים לחנך את ילדיהם לפי דרכם. תושבי כפר סבא ברובם המוחלט סולדים מדרך זו של הדתה. בכלל, לטעמי יש בכך משום זילות של הדת והפיכתה לסוג של מוצר צריכה. זה לא מכובד ולא מוסרי. אני קורא לחסידות חב"ד המקומית להתנער מהיוזמה הזו ולפעול אך ורק בקרב ילדים שהוריהם בוחרים לשלוח אותם לפעילות דתית".

"זה משהו שחב"ד עושה 60 שנה מאז שהוקמה המדינה", אומר איש חב"ד המכיר את הנושא. "אנחנו מנסים לשווק יהדות ולהפיץ אותה. אני אישית לא רואה הבדל בין זה לבין ניידת 'דני' שמחלקת מעדנים בטעם בננה או שמחלקים אלבום של סופרגול. מי שרוצה ניגש ומי שלא אז לא. לצערי, יש מן בון טון שאומר 'תהיו דוסים – אבל רחוק מהעיניים שלנו'. 'אל תסתובבו, ורצוי שלא נשמע אתכם'. הדברים האלה לא מקובלים. אני חושב שהמרחב הציבורי שייך לכולם ובטח במדינה היהודית היחידה בגלובוס. אפשר כבר להוציא את היהדות מהנפטלין. היהדות שלנו לא כופה ולא אונסת אף אחד. אנחנו לא מוציאים פה ילדים מהבגאז'. לבוא ולהגיד שזה מפלג, כנראה שהפרופורציות שלנו הן שונות".

תגובת חב"ד: "מבלי להתייחס לגופו של מקרה ספציפי זה או אחר, אנו רואים בחומרה ובשאט נפש את המניפולציות והשימוש בידיעות המחוממות פעם לאחר פעם בניסיון לקעקע את הלגיטימיות לנהל חיים יהודיים במרחב הציבורי של ישראל. תנועת חב"ד, האהובה על כל גווני האוכלוסייה ומחזירה באהבה לכולם, נוהגת כבר עשרות בשנים לשאת בגאווה את דגלי הערכים היהודיים ברבים. בין אם בהצעה להניח תפילין, בין אם בהדלקת חנוכייה במרכזי הערים ובין אם בסוכות ניידות או בכל פעילות ערכית, מסורתית וחינוכית אחרת. כלל פעילויות אלו נעשות תמיד ללא יוצא מן הכלל בחיוך, בסובלנות, במאור פנים ותוך מתן בחירה לעוברים והשבים האם לקחת חלק בפעילויות או להתעלם מהן. אין שום הבדל בין שליח חב"ד המציע להאזין לסיפור על פרשת השבוע לבין אוטו-גלידה המזמין בצבעוניות לרכוש עוד שלגון ממותק, לחלוקת אלבומי חינם של קלפי סופרגול בסמוך למוסדות חינוך, או בשימוש בכוכבני ילדים, לעיתים רבות בצורה פרובוקטיבית להחריד, כדי לשכנע אתה ילדים לרכוש עוד מוצר ממותג זה או אחר. בעצם יש הבדל אחד ומשמעותי: שליחי חב"ד מעולם לא מחפשים להרוויח מאומה מהפעילות, וכל מטרתם היא להנגיש את היהדות בצורה אקטיבית ומזמינה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. גילה

    נהדר, אני מקווה שכפר סבא ימשיכו להנות מהנוף הנפלא הזה ויקיימו הרבה מצוות. מצוות זה מה שכתוב בתורה, לא מה שמתחשק והמצאתי. אז תעריכו ותבואו.

  2. טובה

    מעניין מה גילה ויוסי היו אומרים אם קבוצה של חילוניים נלהבים היתה מפתה את הילדים שלהם בסוכריות וגלידות לעשות משהו שנוגד את חינוך ההורים.
    יש לזה פנים לכאן ולכאן

  3. נטע

    אוי, גילה, תרגיעי.
    את יודעת מה כתוב בתורה על נשים?
    שום דבר יפה ונפלא.
    סביר שלפי התורה כבר מזמן היו סוקלים אותך.
    יאללה, מצוות עאלק.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הזויים האנשים האלה . ממה אתם מפחדים מיהדות ??
    אז הפתרון פשוט להפליא. תתאסלמו/תתנצרו . לא כדאי לחיות בפחד , פשוט תצאו מהארון שאתם חיים בו.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מעניין שכשמדובר בפעילות רועשת זה לגיטימי להגיד שמי שלא מתאים לו יתעלם אבל כשמדובר בזמרת או אישה בקדמת האוטובוס או חלילה אישה עם מכנסיים קצרים, הדתיים מתנגדים עד לב שמיים!
    לא טוב להם, שיתעלמו…..

  6. עוד זוית

    השאלה שעלתה כאן קודם היתה מה יקרה אם תהייה אותה פעילות מצד חילוניים כלפי ילדים דתיים. הורים דתיים מחנכים את הילדים שלהם לא לקחת ממתקים מזרים כי זה אולי לא כשר. למה יש הורים חילונים ששולחים את הילדים שלהם ללא השגחה וללא אזהרה לא לשמוע שטויות מזרים שניגשים אליהם ברחוב? איפה החינוך של ההורים לילדים לפי דרכם שעילאי הנדין מתלונן שמזלזלים בו?

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כמו באירופה האנטישמית בפולין שילד גוי נעלם ואז הוא סיפר שיהודים פיתו אותו וחטפו אותו. מה שכמובן היה שקר ועלילת דם. ואז הגויים הלכו לבית של היהודים ורצחו 40 יהודים. וכל זה היה קצת אחרי השואה. ואז היהודים הבינו שאין להם יותר מה לחפש באירופה האנטישמית והרצחנית. והיום יהודים פה במדינת ישראל מדינת היהודים הפכו לאנטישמיים קטנים בעצמם שאומרים שדוסים מפתים את הילדים שלהם. אני כותב את זה כחילוני גמור.

  8. שלומית

    מצחיק אותי שהורים שנותנים לילדים שלהם טלוויזיה עם כבלים ואינטרנט שיש בהם עשרות אלפי פיתויים לצפות בתכנים מסוגים שונים בכל יום , מזדעקים כשמישהו מפתה אותם פעם אחת עם ארטיק . הפיתויים המנטאליים באינטרנט ( ולא אכנס פה לצורת הפיתוי מבחינה פסיכולוגית כי זה יקח לי הרבה שורות כתיבה פה ) לעומת הפיתוי החד פעמי בגינה השכונתית מראה על צביעות אותם הורים . נראה אותם מזדעקים כשהילדים שלהם מתפתים לצפות בסירטוני חג- המולד הנפוצים כל כך בערוצי הטלוויזיה ועטופים בפיתויים כמו – צבעוניות ,שחקנים יפים ( צופה אוהב לצפות בשחקן יפה כי הוא יכול להזדהות איתו ולהרגיש לכמה דקות שגם הוא נראה כך ) ועוד ועוד פיתויים מנטאלים המושכים את הילדים לצפות בתכנים . העולם ה"נאור" הוא בעצם No- אור כלומר = חושך.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר