הקראוונים המשמשים את שבט שליט של הצופים בשכונה הירוקה. צילום אריה אברמזון

חניכי שבט הצופים מתלוננים: "הבית שלנו ננעל, לא ברור מתי נוכל לחזור אליו"

חניכים בשבט הצופים בשכונה הירוקה טוענים ששלושת הקרוואנים שמשמשים אותם לפעילות ננעלו בגלל ליקויי בטיחות שלא טופלו. מאות חניכים צבאו את המדרכות והשטחים הריקים הסמוכים לשבט. העירייה: "ראש העיר הודיע על תכנון והקמת מבנה קבע לשבט"

פורסם בתאריך: 12.9.19 13:04

שבט שליט של הצופים בשכונה הירוקה 60 בכפר סבא פתח את שנת הפעילות הרביעית שלו ביום שלישי האחרון אחר הצהריים, אולם השמחה הייתה מהולה בדאגה. שלושת הקרוואנים המשמשים את מבנה השבט נותרו סגורים, לטענת חברי השבט בשל בעיות בטיחותיות, בעוד מאות ילדים צבאו את המדרכות השטחים הריקים ואת מגרש הספורט הסמוך ברחוב דוד זהבי פינת נעמי שמר.

נציין כי חברי השבט הבוגרים הגיעו לישיבת מועצת העיר האחרונה ביום רביעי שעבר להראות נוכחות. ראש העירייה, רפי סער, הבטיח כי יקים עבורם מבנה חדש – אולם לא ברור מתי זה צפוי לקרות והיכן.

חבר השכבה הבוגרת, עומר צור, כתב בהודעה הקוראת לחניכים להגיע לפעילות: "שלושה קרוואנים עומדים באמצע שטח חול בשכונה הירוקה בכפר סבא. שלושה קרוואנים שהובטחו כמבנה זמני, אך עומדים כאן כבר שש שנים. שלושה קרוואנים ושישה תאי שירותים צרים (תלוי אם הביוב עלה על גדותיו, או לא) שפעמיים בשבוע מתמלאים ב-550 חניכי שבט שליט, של תנועת הצופים בכפר סבא. שלושה קרוואנים נקיים ומסודרים, מוכנים לקראת מחר, כדי לפתוח את שנת הפעילות החדשה של הצופים בשכונה הירוקה. אבל בעצם לא. למה? העירייה לא מצאה לנכון לטפל בליקויים בטיחותיים ולכן לא התקבל אישור שימוש במבנים. מה נעשה? לא ברור. 550 חניכים ומדריכים (ועוד 150 חניכי כיתה ד' שעתידים להצטרף אלינו) ימצאו את עצמם מחר נעולים מחוץ לקרוונים, ללא גישה לציוד, רק בגלל שעירית כפר סבא לא באמת מאמינה שפעילות שבט הצופים, שפועל מזה שנתו הרביעית, חשובה בשביל שתמשיך להתקיים. אנחנו חברי השכבה הבוגרת שנמצאים בשבט ומובילים אותו בהתנדבות, שנמצאים בו בכל יום במהלך השבוע, לא נקבל מענה לבעיה שהנובעת מתשתיות ומבנה רעועים שהעירייה מקצה לנו. השבט זה המקום שלנו. המקום הבטוח. הבית השני. הבית שלנו ננעל, לא ברור מתי נוכל לחזור אליו".

האם מורן מישל כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "אוי הצביעות, הצביעות. מכירים את זה שראש העיר מגיע לנאום בכל טקס סוף/פתיחת/אמצע שנה ומפריח לאוויר שרשראות מילים על כמה שתנועות הנוער חשובות, וכמה שהילדים בתנועות הם העתיד שלנו, וכמה גאווה שהם מסבים לעיר ושיש לנו נוער מצוין, ואז עיניכם מתמלאות לחלוחית של התרגשות כי אתם יודעים שהוא כל כך צודק, ואתם נרגשים לגלות שגם בשועלי הפוליטיקה נותר עוד שמץ תקווה? אז קאט דה בולשיט. נגבו את הלחלוחית. עם מילים לא הולכים למכולת, וגילינו את זה היום, כשהבנות נרגשות ומתכוננות לפעולת פתיחת השנה שאמורה להיפתח בעוד שעתיים, אלא שהעירייה לא טרחה לטפל בליקויים במבנה השבט ועכשיו הבית השני של הילדים סגור. אדוני ראש העיר, רפי סער – put your money where your mouth is. תן דוגמא אישית לנערים והילדים שעל גבם אתה גוזר ידיעות במקומונים כדי לתלות במשרד שלך".

תגובת תנועת הצופים: "השבט עומד בתקני הבטיחות אך אינו יכול להכיל 600 חניכים ולכן מתקיימת הפעילות גם תחת כיפת השמיים, כבכל שבט אחר ברחבי הארץ. יחד עם זאת, תנועת הצופים פועלת במרץ, בשיתוף עם עיריית כפר סבא, למציאת פתרון למבנה קבע ואנו תקווה כי הדבר יקרה בהקדם. בברכת שנת פעילות טובה ומוצלחת".

מעיריית כפר סבא נמסר: "ראש העיר רפי סער הודיע על תכנון והקמת מבנה קבע לשבט הצופים בשכונה הירוקה והנושא מטופל".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר