נשיקות מעוצבות של צביה ריינהולד, שתשתתף באירוע בתים פתוחים בירוקה

אמנים, בשלנים, מעצבים ולא רק: סופ"ש של בתים פתוחים בשכונה הירוקה

35 יוצרים מקומיים יציגו את יצירותיהם במהלך סוף השבוע ב-13 בתים פתוחים, באירוע ראשון מסוגו בשכונה הירוקה. האם זו התחלה של מסורת? כל הפרטים בפנים

פורסם בתאריך: 13.9.19 08:51

בפעם הראשונה מאז הקמת השכונות הירוקות יתקיים היום ומחר (14-13 בספטמבר) יריד "בתים פתוחים". במסגרת האירוע 35 יוצרים מקומיים יציגו ב-13 בתים פתוחים. היוצרים המקומיים שנבחרו בעקבות קול קורא שיצא בשכונה יציגו מגוון יצירות בתחומי האומנות השונים (ציור, פיסול, קרמיקה ועיצוב תכשיטים), טקסטיל (עיצוב שמלות, בגדי ילדים, מוצרי טקסטיל אקולוגיים, צעיפים ואקססוריז מבדים), בישול ואפייה (עוגות, עוגיות מעוצבות, רקיחת ריבות, אוכל הודי, פיצות וקרפים) ועיצוב הבית (מעצבות פנים, אדריכלי נוף וגינה). באחד הבתים אף תיערך סדנה להכנת כרטיסי ברכה לראש השנה. האירוע יתקיים ביום שישי בין השעות 16:00-10:00, וביום שבת בין השעות 17:00-10:00. ניתן להתעדכן בעמוד הפייסבוק "בתים פתוחים בירוקה" שמפעילה בהתנדבות תושבת השכונה ויוזמת האירוע דניאלה סינגר. רשימת האמנים המלאה בסוף הידיעה.

אוכל הודי של גל כץ

פרט לסינגר לקחו על עצמן את הקמת האירוע חברת ועד השכונה טלי להב יחד עם יו"ר ועד שכונת 80 לאה מנסור וחברים נוספים, ובשיתוף פעולה עם המנהל הקהילתי ועיריית כפר סבא. "האמת היא שכולנו מכירים בתים פתוחים ממקומות אחרים אבל לא חשבנו שאפשר לעשות את זה באזור עירוני כזה", מסבירה להב,  "רצינו להכיר את השכנים, יש פה אמנים ויוצרים מקומיים שיכולים לגור דלת לידי ואין לי מושג עליהם. דניאלה העלתה את הרעיון, קיימנו פגישה וכל זה החל להתגלגל. פרסמנו קול קורא, ראינו שיש הענות. העברנו שאלון ושאלנו מי מוכן לארח אצלנו ומי מוכן להופיע, ובסוף נותרו 13 בתים שהסכימו שבכל אחד מהם יוצגו בין שניים לחמישה יוצרים שכל אחד מהם הוא סיפור מעניין בפני עצמו".

הדוכן של שרה גנות

גם את פותחת את אחד הבתים.

"נכון. אני אדריכלית נוף והעסק שלי הוא עיצוב גינות. יחד איתי בבית יהיו שלוש יוצרות נספות, אדריכלית שעושה קערות למנורות לאנשים מעצי דקל, קונדיטורית ואחת שעושה כלי הגשה מקרמיקה".

עד כמה קשה היה לארגן את זה?

"זה הצריך התעסקות די גדולה שלי ושל לאה. היה צריך לאסוף את הקבצים מהאמנים, לבדוק אותם, זה המון פרטים, לאסוף מכולם ואז לחבר ולשבץ את הבתים ואז לעשות גרפיקה. בטעות זה נפל על יולי-אוגוסט והרבה מהצוות לא היו בארץ, אז זה התרכז בשלוש ארבע נפשות פועלות שהרימו את זה ובלעדיהן זה לא היה קורה. במשך היום אתמול (חמישי) אנשים העלו את ההכנות שלהם לפייסבוק ובווטסאפים ויש תחושה של עשייה והמון התרגשות. אני מאוד מקווה שזה יצליח".

עבודה של האמנית עדנה דאלי

כמה אנשים אתם צופים שיגיעו?

"אין לנו אישורי הגעה אז אין לנו הערכה אבל אנחנו בהחלט פרסמנו, בפייסבוק, בפליירים, בווטסאפ ובאימיילים ברשימת תפוצה. אנחנו מקווים שאנשים ימצאו את זה מעניין ויגיעו".

גם שרה גנות, רק תשעה חודשים בשכונה, שהגיעה אליה מהרצליה, תארח באחד הבתים. "כל חיי לפרנסתי אני מעצבת ומייצרת עבודות בזכוכית ובשבע-שמונה השנים האחרונות אני עושה תכשיטים מעור בחיתוך לייזר", היא מספרת, "כששמעתי שעושים בית פתוח החלטתי לקחת חלק ואני מארחת את הבת שלי עם התכשיטים היפים שלה ועוד ארבע יוצרות נוספות. זו בכלל לא פרוצדורה, אני רגילה ואוהבת לפתוח את הבית שלי. זה דורש בסך הכל לארגן כמה שולחנות, כיבוד, יין ולהזמין אנשים. אני מאוד שמחה שזה קורה ומקווה שתהיה היענות".

יו"ר ועד שכונה 80, לאה מנסור: "לקחת רעיון שעלה על ידי תושבת, דניאלה זינגר, ולהפוך אותו לאירוע אמיתי בעזרת מתנדבים והמנהל הקהילתי זו התרגשות אמיתית בשבילי. בדרך כלל אנחנו עסוקים בוועד ביחסי תושב-עירייה-תושב, ובתלונות. כך שארגון יריד הבתים הפתוחים בירוקה זו חוויה מרגשת ומיוחדת. הנכונות לפתוח את הדירה שלך ולארח יוצרים נוספים וכמובן מבקרים זרים היא לא ברורה מאליה בעידן דיגיטלי מנוכר. גיליתי פנינים בשכונה שלנו ואשמח אם תושבי הסביבה יכירו את היוצרים, המעצבות והאופות המוכשרים שגרים פה. וסתם אנקדוטה – האירוע מתקיים ביום שישי ה-13, 13 בתים פתוחים -זה חייב להיות משהו מיוחד. אולי זה אף יהפוך למסורת חדשה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. טלי להב

    וואייי היה מקבים ושמח, הגיעו הרבה אנשים. האוכל ההודי נגמר ראשון, העוגות ,הריבות והפיצות כולם נמכרו, ציירים מכרו תמונות מקוריות, כלי קרמיקה ו תכשיטים רבים נמכרו , המבקרים יצרו בעצמם ברכות לחג שמח , הכרנו מעצבי פנים ובתים מוכשרים בשכונה . איזה כייף להכיר את השכנים המוכשרים והמוכשרות שלנו בשכונה. מחר שבת עוד יום של בתים פתוחים – אל תפספסו !

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר