צילומים אמיל סלמן, אוליבייה פיטוסי, עופר וקנין

כפר סבא מהמרת: איך תיראה הקואליציה לאחר הבחירות?

עושים פאזל: עוד לפני המדגמים, מנסים חברי הפרלמנט המורחב של כפר סבא לחזות את מספר המנדטים של כל מפלגה ולהרכיב את הקואליציה הבאה

פורסם בתאריך: 17.9.19 12:05

 

יעל סער: ממשלת אחדות בלי נתניהו

אני צופה שתקום ממשלת אחדות ללא בנימין נתניהו. מי שירכיב אותה יהיה בכיר אחר מהליכוד, ייתכן שאדלשטיין או סער. הקואליציה תורכב מהליכוד- 33 מנדטים, כחול לבן – 32 מנדטים ומהעבודה גשר – 6 מנדטים, ובסך הכל 71 מנדטים. לדעתי לא יצטרפו לקואליציה מפלגות נוספות כדי להימנע מסחטנות קואליציונית גבוהה. אוסיף שלהערכתי ביבי ינסה תחילה להרכיב ממשלה, לא יצליח ואז נשיא המדינה ראובן ריבלין יטיל על אדם אחר מהליכוד לעשות זאת. (יעל סער היא סמנכ"ל באנגלו סכסון תל-אביב)

אלי אליהו: ליברמן ונתניהו ביחד

מעולם לא הייתה מערכת בחירות כל כך מותחת ולא צפויה כמו מערכת הבחירות הבאה. גם אם מפלגה תזכה ב-4-3 מנדטים יותר מהמפלגה שאחריה, עדיין אין וודאות שהיא זו שתרכיב את הקואליציה. לפי מה שמסתמן ליברמן, ורק הוא, יחליט מי יהיה ראש הממשלה הבא של ישראל, שלדעתי יהיה בסופו של דבר בנימין נתניהו. כחול לבן, ללא קולות הרשימה המשותפת, לעולם לא תוכל להרכיב ממשלה, ואין מצב שבמגזר יקבלו בברכה כניסה לקואליציה של נציגיהם. ירכיבו את הקואליציה לדעתי: הליכוד- 34 מנדטים, ישראל ביתנו – 6, ימינה – 9, יהדות התורה – 6, ש"ס – 7. (אלי אליהו הוא כוכב רשת)

בלה מסיקה: ליברמן בקואליציה עם ש"ס

תחזית הבחירות שלי היא כי הממשלה שתוקם תהיה בראשות כחול לבן. הקואליציה תראה כך: כחול לבו – 33 מנדטים, ישראל ביתנו – 12 מנדטים, המחנה הדמוקרטי – 7 מנדטים, ש"ס – 7 מנדטים, ויהדות התורה – 8 מנדטים. לצערי מפלגת העבודה תעלם מהמפה הפוליטית. יחד הן יצרו קואליציה של 67 מנדטים. יתר המפלגות: הליכוד – 32 מנדטים, הרשימה המשותפת – 12 מנדטים, ימינה – 9 מנדטים. (בלה מסיקה היא יו"ר הנהגת ההורים העירונית לשעבר ומתקשרת רוחנית)

מוטי יברבאום: ממשלת ימין צרה

אני צופה תמונת מצב דומה לסיבוב הראשון. אין שמאל מוחלט ואני לא רואה את גנץ או ביבי מצליחים להרכיב ממשלה. הפתרון האמיתי שכולם רוצים וצריכים הוא אחדות, אבל יש אנשים שהאגו לא נותן להם לעשות את זה. אם בכל זאת מישהו ירכיב ממשלה יהיה זה גוש הימין, אבל הנבחרים יצטרכו באיזשהו מקום להיכנע ולא לעשות מה שהם באמת רוצים. ביבי יהיה תלוי שוב בליברמן. הקואליציה: הליכוד –33 מנדטים, ש"ס – 10 מנדטים, יהדות התורה – 8 מנדטים, ימינה – 6 מנדטים, עוצמה יהודית – 4 מנדטים. (מוטי יברבאום הוא כדורגן עבר בהפועל כפר סבא)

אורי נגר: ממשלת אחדות בלי ליברמן

לדעתי לא יהיה מנוס ממשלת אחדות לאומית של הליכוד וכחול לבן. כחול לבן יצטרכו לרדת מהעץ ומההצהרות שלא ישבו עם הליכוד ונתניהו בו בזמן ש־70 אחוז מהציבור רוצה את נתניהו לקדנציה אחת נוספת. הייתי רוצה לראות ממשלת אחדות לאומית שמורכבת מרוב סיעות הבית אך ללא סיעות מפלגות ומסיתות כגון ישראל ביתנו, הרשימה המשותפת, עוצמה יהודית ומרצ. מפלגות אלו צריכות להיות מחוץ למפה הפוליטית ומחוץ לשיח הלאומי. הקואליציה המסתמנת לדעתי: ליכוד – 36 מנדטים, ימינה 10, ש"ס 9, יהדות התורה 8 (אורי נגר הוא איש עסקים)

אמיר כהנא: בלי חרדים ובלי ימין קיצוני

אני מאוד מקווה שהעם יתעשת ויחשוב טוב מי הוא רוצה שיוביל אותו בתקופה החשובה הקרובה. אני מאמין שגנץ ינצח וירכיב ממשלה ללא המפלגות הסוחטות, משמע החרדים והימין הקיצוני. הקואליציה לדעתי: כחול לבן – 33 מנדטים, הליכוד – 32, ישראל ביתנו – 10, המחנה הדמוקרטי – 7, העבודה-גשר – 6. (תושב כפר סבא אמיר כהנא הוא מאמן כדורסל)

דב עילם: כחול לבן עם הערבים

דב עילם. צילום עזרא לוי

אוכל רק להביע את דעתי מי הייתי רוצה שירכיב את הקואליציה הבאה, וחשוב מזה לשים קץ לשלטונם הכושל של נתניהו וחבריו למפלגה ולקואליציה. הייתי שמח שהקואליציה הבאה בממשלת ישראל תורכב מהמפלגות הבאות: כחול לבן 37 מנדטים, מרצ-המחנה הדמוקרטי 9 מנדטים, העבודה-גשר 8 מנדטים, הרשימה המשותפת של ערביי ישראל 11 מנדטים. סך הכל 65 מנדטים. הדלת תהיה פתוחה לש"ס – 8 מנדטים. (דב עילם הוא אמרגן)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר