צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

בואו לעזור: משפחות רבות בכפר סבא זקוקות לסיוע לקראת ראש השנה

בעמותות בכפר סבא עובדים מסביב לשעון כדי לספק למשפחות נזקקות בעיר אלפי סלי מזון ורותמים מאות מתנדבים לתהליך האריזה. רוצים לסייע? עדיין לא מאוחר

פורסם בתאריך: 24.9.19 10:21

חגי תשרי הם זמן עמוס מאוד עבור העמותות הפועלות למען נזקקים, שעובדות מסביב לשעון כדי לספק חבילות מזון לחג למשפחות קשות יום בכפר סבא. "אנחנו מחלקים סלי מזון למשפחות נזקקות בכפר סבא ויש לנו 300 משפחות שאנחנו מסייעים להו בסלי המזון", אומר הרב יואל ימיני, יו"ר עמותת אשל בכפר, "בנוסף, תמיד יש את האנשים הנוספים שבאים ומבקשים עזרה. קיבלנו כמה טלפונים ממשפחות נוספות מעבר גם השנה. לעומת השנה שעברה אין עלייה משמעותית. יש לנו את הרשימות שלנו שהצטברו במשך השנים על ידי הפנייה של עובדות סוציאליות דרך אגף הרווחה שאנחנו מתואמים איתם. כל משפחה מקבלת שתי חבילות של מוצרי מזון בסיסיים כמו שמן, סוכר דבש ועוד, ובנוסף חומרי ניקוי לבית בחבילה נפרדת. את מפעל החסד אשל בכפר מנהל הרב יעקב מזרחי, ואני יו"ר הארגון בכפר סבא. אנחנו מנהלים גם את בית חב"ד המרכזי שיושב ברחוב רוטשילד 54, ובמשך השנה אנחנו מספקים מדי יום ארוחות חמות לכל דורש, כ-100 מנות בכל יום. חלק באים לאכול ומי שלא יכול להגיע, מתנדבים שלנו מחלקים לו את האוכל הביתה".

ומבחינת התרומות?

"גיוס התרומות לא קל, וכל שנה זה יותר קשה. יש עליות וירידות. לתושבי כפר סבא יש את הרגישות הזאת לנתינה ולעזרה, ומי שיכול להרים תרומה לחג ולפעילות השנתית שלנו מוזמן".

ימיני מזמין גם את התושבים המעוניינים להשתתף בארוחת ערב ראש השנה שתתקיים בבית הסטודנט. "יש סעודה מרכזית לכל מי שרוצה להשתתף בה, שתתקיים בבית הסטודנט בכפר סבא, ברחוב שרת 6, ביום ראשון (29.9) בשעה 20:00, ללא עלות. הארוחה כיד המלך – מנה ראשונה דגים, עוף בשר וסלטים בהמשך. באים בדרך כלל כ-150 משתתפים, גם משפחות וגם בודדים. כל מי שקשה לו מכל מיני סיבות יכול להתקשר למספר 09-7680050. חשוב לי לציין שהפעילות שלנו היא בשיתוף קרן שבת, שמנהלת דליה שבת. תודתנו נתונה לראש העיר מר רפי סער על העזרה והסיוע למפעל החסד אשל בכפר. למחלקות העירייה, למנכ"ל העיריה איתי צחר, לסגני ראש העירייה דני הרוש ואיתן צנעני, לאליזה רגב הממונה והמתאמת של תוכנית שותפות ולקב"ט העיריה אבי גמליאל. אני רוצה גם לומר תודה לכל התורמים והמתנדבים שבמשך כל השנה עושים עבודת קודש ובאים ברוח התנדבותית יוצאת מן הכלל. בזכות התורמים אנחנו יכולים להמשיך את המפעל הזה שהוא מורכב ולא פשוט. שנה טובה לכולם וגמר חתימה טובה".

דוד ישעיהו מעמותת מלא הטנא מספר: "אנחנו אורזים כ-200 חבילות השנה, כל שנה זה בערך המספר שאנחנו מגיעים אליו. ללא קשר לחגים, אנחנו כל שבוע מחלקים חבילות מזון, ובחג אנחנו מחלקים חבילות עם מגוון אוכל רחב יותר. בחבילת החג יש עוף, דגים, ביצים, דבש, לחם, קופסאות שימורים, פסטות, ירקות ופירות. שווי כל חבילה הוא 250 שקלים. את השמות למשפחות הנזקקות אנחנו מקבלים כמובן ממחלקת הרווחה בכפר סבא. אני גאה להגיד שאני מתנדב 25 שנים בעמותה, והעמותה עצמה מקיימת את המצווה כבר קרוב ל-30 שנה. האירוז והשינוע יתבצעו ביום ראשון הקרוב, 22 בספטמבר. אנחנו כבר לא זקוקים למתנדבים, יש לנו מתנדבים רבים ממשטרת ישראל, מנציבות כיבוי והצלה ובני נוער רבים שהסכימו להשתתף". לפרטים נוספים ניתן לפנות לעמותה במספר 053-5658018.

יו"ר הסניף המקומי של עמותת עזר מציון, תמר מצרפי, מספרת: "אנחנו מכינים בסביבות 150 חבילות מזון, שכוללות את כל הדברים הבסיסיים לחג כמו דגים, עופות, יין, שמן, קמח ועוגות, דבש ותמרים, כל הדברים שצריכים לחג. שווי כל חבילה עומד על 350-300 שקלים. אנחנו עושים את זה כבר מעל ל-20 שנה. יש דרישה למספר חבילות גבוה יותר השנה ממה שאנחנו נותנים בפועל, אבל מאחר ואני לא יכולה לעמוד בכך, אז דחיתי מספר אנשים. יצא שהשנה אנחנו עושים פחות חבילות משנה שעברה, אז הוצאנו 200 חבילות מזון. זה הכול תלוי בתרומות. האריזה של החבילות והשינוע שלהן נעשות ב-23 בספטמבר, יום שני. אנחנו עדיין מחפשים נהגים שישנעו את החבילות. ניתן ליצור איתי קשר במספר 052-6831023".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר