בית הספר יצחק שדה. צילום עיריית כפר סבא

הצעה לסדר: מיצאו פתרון לילדים הממתינים בבית הספר אחרי שעות הלימודים

חברי סיעת האופוזיציה כפר סבא בראש יעלו הערב הצעה לסדר לפיה העירייה תדאג למצוא מקום לילדים המחכים אחרי שעות הלימודים לאחיהם הקטנים או לחוגים. הצעה דומה שעלתה לפני כמה חודשים ירדה מסדר היום

פורסם בתאריך: 2.10.19 13:11

חברי מועצת עיריית כפר סבא אמורים לדון הערב (19:00) בישיבת המועצה שתתקיים בבניין העירייה, בהצעה לסדר של חברי מועצת העיר מסיעת כפר סבא בראש שבאופוזיציה, למתן "פתרון מיידי לתלמידים הממתינים בבתי הספר היסודיים אחרי הלימודים".

חברי המועצה יוסי סדבון, קרן חגואל-גרשון ותהילה מימון, אומרים שהעלו את השאילתה בעקבות פניות של הורים אליהם, שביקשו למצוא פתרון לנושא. "עם פתיחת שנת הלימודים החדשה הועלה שוב הצורך, על ידי הורים לילדים קטנים, למציאת פתרון המאפשר שהייה של הילדים אחרי שעות הלימודים בין כותלי בית הספר, אם כדי להמתין לאחיהם הגדולים עד שיסיימו את יום הלימודים וימשיכו יחדיו הביתה ואם על מנת להמתין לחוג שמתקיים שעה-שעתיים אחרי סיום הלימודים", נכתב בשאילתה.

לדברי חברי המועצה "כיום מנהלות בתי הספר לא מאפשרות שהייה בשטח בתי הספר מטעמי בטיחות הילדים, ונוצר מצב שילדים שיש להם חוג כשעה אחרי סיום הלימודים ממתינים מחוץ לשערי בית הספר, דבר שעלול לסכן אותם אף יותר. לפני מספר חודשים הועלתה על ידינו הצעה לסדר על מנת לדאוג למסגרות קבע גם עבור צרכים אלו וגם עבור הצורך של משפחות מעוטות יכולת לאפשר לילדיהם ארוחה חמה, הדרכה בשיעורי בית ועוד במסגרת מועדון מקוצר. לשמחנו, נענינו כי עיריית כפר סבא פועלת בנושא ותציע פתרון. אנו מאמינים כי הנושא מקודם בימים אלו ועל כך אנו מברכים. יחד עם זאת, בטווח המיידי אין פתרון וקיים הצורך. ככל שעובר הזמן אנו נחשפים לצורך זה יותר ויותר ומבינים שהדבר נבחן לאורך השנים האחרונות על ידי הנהגת ההורים וגורמים נוספים".

חברי הסיעה מציעים מספר אפשרויות כגון: המתנה בספרייה הבית ספרית, תשלום לצהרון הקיים בבית הספר לפי שעה כדי לאפשר המתנה עם ילדי הצהרון, השתלבות בדרך כלשהי מצומצמת במסגרת הצהרון הקיים בכיתה נפרדת, להשאיר את הילדים עם מורה, סייעת או איש צוות אחר מבית הספר או שילוב ילדי תיכון במסגרת התנדבות החובה שלהם. ככל שיש לשלם בעבור אחד הפתרונות המוצעים יגבה מההורים תשלום מיד בתום חגי תשרי.

תהילה מימון. צילום דניאלה קונטיני

תהילה מימון. צילום דניאלה קונטיני

חברת מועצת העיר קרן חגואל-גרשון: "את ההצעה כתבה תהילה מימון אבל גם אני דיברתי עם כמה הורים שהעלו את הנושא הזה. בגדול, זה צורך שחוזר כבר בפעם שנייה אחרי שהעלנו אותו בעבר. הם אמרו שהם יפעלו בנושא וזה לא עבר במועצת העיר, אבל לא קרה בפועל כלום. אחת הפניות שקיבלנו הייתה מבית ספר במרכז העיר שפנו דרך הנהלת בית הספר לעירייה. היו מלא תירוצים כמו אין לנו מקום או כיתה להקצות, טענה מצחיקה. אחר כך אמרו שאין מי שיהיה עם התלמידים או שאין ביטוח. הם ניסו הכל רק שלא לקחת על זה אחריות. אבל מה לעשות אנחנו יודעים שברעננה זה עובד יפה מאוד".

מה הסיכוי שההצעה תעבור?

"קלושה מאוד ולא בגלל שיקולים ענייניים. הרי מי שצריך את זה בעיקר הם תלמידי כיתות א' וב' כי הילדים היותר גדולים מתמודדים. זה משהו קטן יחסית ולא בעיית שקל לתת לו פתרון אבל לצערי יש דברים פשוטים יותר שהם לא מצליחים להרים ואני לא מבינה למה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר