רכבת ישראל
רכבת ישראל

קו הרכבת שיחבר בין כפר סבא לתל אביב צפוי להיפתח בתחילת 2020

ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, אמר כי הוא פועל מול משרד התחבורה ורכבת ישראל כדי למנוע עיכובים בפרויקט. משמעות פתיחת הקו: קיצור הנסיעה לתל אביב ב-20 דקות

פורסם בתאריך: 2.10.19 14:22

הנה באה הרכבת: ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, אמר השבוע כי בהתכתבות עם מנכ"ל רכבת ישראל, מיכאל מייקסנר, נאמר לו שקו הרכבת המהיר בין כפר סבא, רעננה, הרצליה ותל אביב ייפתח בתחילת שנת 2020.

"בחודשים האחרונים אני פועל מול כלל הגורמים בראשם, שר התחבורה ומנכ"ל רכבת ישראל למנוע עיכובים בחיבור הרכבת מרעננה לקו המהיר לתל אביב", כתב ברוידא בעמוד הפייסבוק שלו, "לאחרונה, שוחחתי על כך עם שר התחבורה ופניתי גם למנכ"ל רכבת ישראל מיכאל מייקסנר. במכתבו אלי העריך מנכ"ל הרכבת, כי כבר בתחילת 2020 (ייתכן עוד לפני מועד זה) יופעל הקו המהיר לתל אביב. אמשיך ללוות את הנושא באופן אישי, כדי שתושבי רעננה ייהנו מגישה מהירה ונוחה לתל אביב ולמרכזי התעסוקה בהרצליה וברמת גן".

ברכבת ישראל מאשרים את הדברים, ומספרים כי בחודש נובמבר צפוי הליך בדיקה במסלול הנקרא "פעימת איתות", ומיד בתום ההליך ייקבע קביעת התאריך הסופי לפתיחת הקו בשנת 2020. ברכבת מספרים כי אם לא יהיו עיכובים מיוחדים, הקו צפוי להיפתח בחציון הראשון של שנת 2020.

כיום הרכבות מתחנות רעננה נעות כעת רק בקו הנגב המערבי (רעננה – באר שבע), כאשר נוסעים מרעננה המעוניינים להגיע לתל אביב, נאלצים לנוע במסלול ארוך הכולל את תחנות כפר סבא, ראש העין, פתח תקווה הוד השרון ובני ברק, ומשך הנסיעה הוא בין 40-35 דקות. פתיחת הקו החדש צפויה לקצר את משך הנסיעה בכ-20 דקות.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. החופף

    "חציון ראשון של 2020" = מינואר עד סוף יוני…
    מישהו מסבן אותך אדוני ראש העיר

  2. נוסע רכבת מכפר סבא

    לא קו הרכבת מכפר סבא לתל אביב ולא נעליים.
    ראשית, ההתלהבות והשמחה תחכה עם הכותרות המטעות את הציבור.
    שנית, בסוף 2020 תחנת הרצליה תהפוך לתחנת יעד וקצה במקום רעננה, כלומר, קו הרכבת מכפר סבא לתל אביב, תסיים בהרצליה כתחנה סופית ושם תחליפו רכבת לתל אביב.
    בחזרה אותו דבר, מדרום החלפה בהרצליה לרכבת לכפר סבא.

    נוסעי השרון שמחכים לחיבור מהיר לת"א, רכבת "מהירה" לתל אביב יהיה יהיה בסוף שנת 2021/תחילת 2022 ואפשר לנסוע מכפר סבא לכל מקום בדרום.

    כרגע: מכפר סבא לתל אביב, ב"ש מרכז בקו המערבי ובקו המזרחי, נתב"ג, מודיעין, משה דיין, ירושלים בקו החדש, בית שמש – ירושלים מלחה, נתיבת, רחובות, ואשקלון, תצטרכו להחליף רכבת בהרצליה וכמה ליעדים הנ"ך בהמשך תצטרכו להחליף עוד החלפה בתל אביב (רכבת שלישית).
    זה הבאסה.

  3. אלי ל

    לא יחברו את קו כפר סבא לתל אביב ישירות דרך הרצליה, כי אין מספיק רכבות וקטרים ואין מספיק מסילות בתל אביב.
    אם יחברו דרך הרצליה לתל אביב יבטלו כל שעה רכבות לתל אביב במסלול הישן דרך בני ברק והנוסעים מראש העין פתח תקווה ובני ברק יקבלו פחות רכבות.
    רק אחרי מחצית שנות אלפיים אחרי שיגדילו את נפח המסילות לאורך האילון יוכלו להוסיף רכבות בלי החלפה מכפר סבא הוד השרון רעננה דרך הרצליה ולא דרך בני ברק.

    אל תתנו לראשי העיר להטעות את התושבים.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר