יובל קדוש עם בתו עמית

יובל קדוש, אבא של עמית, פתח קמפיין מימון המונים. המטרה: להציל חיים של אחרים

קדוש מנסה לגייס כסף לבדיקת 555 מבחנות של דגימות מח עצם, כדי להגדיל את מאגר מח העצם הלאומי. "כמו שאני קמתי וגיליתי שהחיים שלי במקום אחר, כל אחד יכול למצוא את עצמו ככה. זו החובה של כולנו כי זה המאגר של כולנו", הוא אומר

פורסם בתאריך: 4.10.19 09:47

מאז שבתו עמית החלימה ממחלת הלוקמיה לפני כעשר שנים, התחייב יובל קדוש להקדיש את חייו להגדלת מאגר מח העצם הלאומי של עמותת עזר מציון. את תרומת מח העצם עמית אמנם לא קיבלה מהמאגר, מכיוון שלמרות מבצע תרומות שסחף את המדינה כולה לא נמצאה עבורה תרומה מתאימה (היא עברה לאחר מכן השתלת תאי גזע בארה"ב), אבל מאות חולים זכו לקבל תרומות מהדגימות שנאספו עבורה. בכל שנה מימן קדוש 12 דגימות שעלות כל אחת מהן היא 180 שקלים. השנה לקח על עצמו, עם משפחתו, לממן בדיקה של 555 דגימות מח עצם של חיילות חיילים שנתנו דגימת רוק עם גיוסם, לצורך הכנסתם למאגר. כעת הוא קורא לציבור לסייע לו ולתרום כדי להגיע ליעד.

לדברי קדוש כיום חיילי צה"ל בזמן שרשרת החיול נותנים דגימת רוק ואחר כך צריך לממן את בדיקת דגימת הרוק לצורך הכנסת ה-DNA למאגר – דבר שעולה הרבה כסף. "בשביל זה אנחנו צריכים את עזרתכם", כתב קדוש בפוסט שהעלה אמש לפייסבוק, "מאז החלמתה של עמית הבטחתי לעצמי והתחייבתי להקדיש את חיי להגדלת המאגר ולמנוע הישנות של מקרים כמו של עמית. חברות וחברים יקרים עזר מציון זה מפעל חיים תרתי משמע. הגדלת המאגר היא החובה של כולנו ככל שהמאגר יהיה גדול יותר, הסיכוי להצלת חיים יהיה גדול יותר".

קדוש לצומת השרון: "יש לנו באופן קבוע הוראת קבע לעזר מציון – כל חודש מבחנה. עכשיו לקחתי על עצמי לדאוג למימון בדיקות של 555 מבחנות בעזרת מימון המונים. חשוב להבין שככל שהמאגר יהיה יותר גדול יהיו יותר אנשים במאגר ואז גם שיעור ההתאמות יהיה גבוה יותר. כל שנה מאובחנים המון בני אדם שזקוקים להשתלת מח עצם כפתרון יחיד ובלעדי להחלמתם, והיום רק ל-65 אחוז מהאוכלוסייה יש פתרון בנמצא. כלומר, שיש 35 אחוז שיכולים להיקלע למצב שאליו עמית נקלעה שהפתרון היחיד שלהם הוא השתלה אך אין להם תרומה מתאימה. המבצע של עמית בסופו של דבר לא עזר לה אלא ל-200 אנשים אחרים שקיבלו את הסיכוי שלהם לחיות. מאז המבצע של עמית צה"ל, שהוא המראה של החברה הישראלית מבחינה גנטית, תורם דגימות. יש 45 אלף דגימות בשנה שאותן צריך לבדוק. זה מטורף. כדי לבדוק את הדגימות האלה צריך כסף ואין אותו. כל זה ממומן מטוב ליבו של הציבור כי הממשלה לא מצאה לנכון לממן את זה. זה לא שלי – זה של כולנו. וכמו שאני קמתי וגיליתי שהחיים שלי במקום אחר, כל אחד יכול למצוא את עצמו ככה. זו החובה של כולנו, כי זה המאגר של כולנו".

בפוסט כותב קדוש: "6 באוקטובר 2008, בדיוק לפני 11 שנים, החיים שלי התהפכו מקצה לקצה, ברגע אחד כל מה שהיה חשוב לי בחיים עד אותו הרגע זז הצידה. הייתה זאת הבשורה הקשה ביותר שקיבלתי בחיי. עמית, הנסיכה שלי, חלתה בסרטן הדם – לוקמיה קשה והיא בסך הכל בת שש, חודש ושלושה ימים. רק השתלת מח עצם היא הסיכוי היחידי והבלעדי להחלמתה. 380 אלף איש ואישה היו אז במאגר הלאומי של עמותת עזר מציון ועוד 16 מיליון תורמים פוטנציאלים במאגרים הבינלאומיים. אבל עמית ילדה מיוחדת, כל כך מיוחדת … ואף אחת מכל אותן מיליוני דגימות בארץ ובעולם נמצאה מתאימה עבורה. אני לא מאחל לאף אחד בעולם להגיע למצב בו הוא משכיב את הילדה שלו לישון, מקריא לה סיפור לפני השינה, היא נרדמת עם החיוך הזה מאוזן לאוזן אבל אני… לא מסוגל לעצום עין אפילו לשנייה, המחשבה שאין לה שום סיכוי לא נתנה לי ולמשפחתי מנוח. אז הכרתי את אנשי 'עזר מציון' המלאכים שלנו וביחד איתם הצלחנו להרים את המבצע הגדול ביותר בהיסטוריה העולמית לאיתור תרומת מח עצם. למרות כל המאמצים לא נמצאה התרומה המתאימה לעמית (ילדה מיוחדת כבר אמרנו…:-) ובזכות הרבה תושייה, נחישות, אהבה ואמונה אין סופית של אישה יקרה ומדהימה: ד"ר ברכה זיסר (כשמה כן היא – ברכה!) הצלחנו למצוא מחקר בארה"ב שלימים הציל את חייה של עמית. עשר שנים חלפו מאז המבצע של עמית ועד היום, מאות אנשים זכו עד כה לקבל תרומת מח עצם מצילת חיים מהדגימות שנאספו עבור עמית. היום 10 שנים אחרי ההשתלה עמית ברוך השם ילדה בריאה, נערה מתבגרת בת 17 תלמידת תיכון יפיפייה כמו כל הילדים ובעזרת השם תתגייס לצה"ל בעוד מספר חודשים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר