אחד משלטי הפרסום. צילום פנחס כהנא

גם לכם שלטי הפרסום החדשים נראים ענקיים? אולי כי הם הוקמו בניגוד לתקנות

מבדיקת צומת השרון עולה כי לא הוגשו בקשות להיתר בנייה עבור שלטי החוצות החדשים, גודלם מנוגד לקריטריונים שהעירייה עצמה גיבשה והמרחק ביניהם קטן מהדרוש. העירייה: "השלטים נמצאים בתהליכי אישור סופיים"

פורסם בתאריך: 7.10.19 13:18

קרוב לוודאי שהבחנתם כי שלטי החוצות הגדולים שהוצבו על הקיר האקוסטי שמפריד בין שכונה 60 לרחוב מנחם בגין הוסרו, וכל שנותרו הם כתמים על הקיר. במקומם נבנים בימים אלה שלטי חוצות ענקיים חדשים של חברת מקסימדיה לאורך עורקי התנועה הראשיים ברחובות בן יהודה, מנחם בגין וטשרניחובסקי. אולם, מבדיקת צומת השרון נחשף כי השלטים החדשים הוקמו בניגוד להנחיות העירייה בדבר הצבת שלטי פרסום חוצות – ללא היתר בניה ובניגוד לתקנות בכל הקשור למידות השלטים, למרחק בין השלטים ולמיקומם.

נסביר כי ברחבי העיר מוצבים מתקני פרסום חוצות מסוגים שונים הכוללים מתקנים, ארגזי פרסום רחבים (בילבורדים) ומתקני "טוטמים" חדשים (אנכיים). במרץ 2019 הסתיים מכרז של החברה הכלכלית להספקה, התקנה, תחזוקה, תפעול ולמתן זכויות פרסום על מתקני פרסום ברחבי העיר. המטרה של המכרז הייתה לבחור ספק אחד שיספק את כל השירותים לכלל המתקנים הקיימים ואף יוסיף מתקני "טוטם" חדשים. השירות כולל הסרה ופינוי תשתית הבילבורדים הקיימים. בסך הכל דובר על התקנת 23 בילבורדים וטוטמים חדשים והסרת עשרה מתקנים ישנים.

ב-1 באוקטובר הגיש חבר מועצת העיר מטעם סיעת כפר סבא מתקדמת, פנחס כהנא, שאילתא ישירה לראש העיר רפי סער ובה תהה מדוע הוצבו ברחבי העיר שלטי חוצות בגובה ובגודל חריגים. לדבריו, מיקום השלטים אינו מופיע במידע העירוני ולא במערכת ה-GIS. אחד השלטים לדבריו הוצב ברחוב בן יהודה ליד הקאנטרי באופן שמסתיר "פינת חמד פתוחה הכוללת עצים ודשא". לדבריו חוק העזר לכפר סבא (מודעות ושלטים תשל"ד 1974) גיבש קריטריונים והנחיות להצבת שילוט בתחום העיר. הקריטריון הראשון הוא לשמור על חזות נאה ואסטטית של העיר וכן לשמור על האופי הארכיטקטוני של חוצות העיר.

גם יו"ר ועד שכונה 80, לאה מנסור, כתבה בקבוצת הפייסבוק "כפר סבא הגדולה", בדיון על אחד משלטי ה"טוטם" שהוצב ברחוב מנחם בגין, כי "קיבלנו תלונות רבות על השלט שהוצב לצד הקניון. רוכבי אופניים לא רואים רוכבים אחרים או הולכי רגל בסיבוב שבו הוצב השלט וכבר יש 'כמעט תאונות' בגללו".

יו"ר ועד שכונה 60, ערן ורנר, הלין אף הוא בדיון שנערך בקבוצת הפייסבוק כי שבעת השלטים שנעקרו מהקיר האקוסטי מכערים את הכניסה לעיר ולשכונה.

שלט פרסום חדש בעיר.

מבדיקת צומת השרון עולה כי שלטי ה"טוטם" החדשים אמורים להיות על פי המכרז בגודל הוא 24 מ"ר – 3 מטר רוחב על 8 מטר גובה.  אולם, על פי קריטריונים לשילוט שגיבשה עיריית כפר סבא נקבע ביחס לפרסום חוצות כי שילוט חוצות לא יעלה על גודל של 3 על 6 מטר – כלומר 18 מ"ר בלבד.

עוד צוין במכרז כי שלטי חוצות יחויבו בקבלת היתר בנייה כדין. אולם, המתקנים נבנו ללא היתר בניה. מבדיקה שערכנו בפרוטוקולים ישיבות הוועדה המקומית לתכנון עולה כי לא הוגשו בקשות להיתר בניה עבור המתקנים הללו בניגוד לנדרש במסמכי המכרז.

בהנחיות מרחביות של הוועדה המקומית לתכנון ובניה בכפר סבא לגבי עבודות ומבנים הפטורים מהיתר בנייה נכתב כי אין הפטור חל על שילוט אלקטרוני או כזה הדורש חיבור חשמלי. חלק מהשלטים החדשים שהוצבו דורשים חיבור חשמלי לצורך תאורה.

יותר מזה, על פי הקריטריונים להצבת שילוט של עיריית כפר סבא, עולה כי המרחק בין שלט לשלט לא יפחת מ-600 מטרים על ציר התנועה, אבל בכמה מקרים על פי המפות שצורפו למכרז – השלטים ממוקמים בצפיפות גדולה יותר.

עוד נכתב בקריטריונים שבחירת המיקום אמורה להתחשב בנוף: שלט חוצות יאושר בתנאים הכללים להצבת שילוט לרבות התחשבות בחזות הסביבתית ולא יותקנו באזורים ירוקים, פתוחים, פארקים ובשטחים שבהם השלט אינו משתלב בתכנון הסביבתי.

תגובת העירייה: "בחודש מרץ 2019 זכתה חברת מקסימדיה במכרז למתן זכויות פרסום בעיר כפר סבא. כחלק מהמכרז, נדרשה החברה הזוכה להחליף את מתקני הפרסום למתקני פרסום חדישים ועדכניים. עיריית כפר סבא מרוויחה כתוצאה ממתן זכויות פרסום במכרז זה כ-1.5 מיליון שקל. כל מתקני הפרסום קיבלו אישורים על ידי הגורמים המקצועיים, ביניהם קונסטרוקטור, יועץ תנועה ובודק חשמל, וכלל השלטים נמצאים בתהליכי אישור סופיים על ידי הגורמים המאשרים. בשני מיקומים (בכניסה לקאנטרי ובכניסה לתחנת הדלק מנחם בגין – רפפורט), לגביהם זיהינו בעייתיות בהצבת המתקן החדש, נבחנות חלופות".

תגובת מקסימדיה טרם התקבלה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר