בית המשפט בכפר סבא. צילום עזרא לוי
בית המשפט בכפר סבא. צילום עזרא לוי

משחקים בבטיחות: המועד עבר, אבל העירייה טרם אספה את דוחות מבני הפלקל

העירייה היתה אמורה לקבל את הדוחות מבעלי המבנים עד 15 ביולי. מהנדסת העיר: "החומרים יועברו לגורמים הרלוונטיים עם סיום הכנת הדוח"

פורסם בתאריך: 31.7.17 18:28

שבועיים עברו מהמועד לו התחייבה, והעירייה טרם אספה את דוחות בעלי מבני הפל קל בעיר, הכוללים את ממצאי הבדיקה המצבית של המבנה ואישור עמידה בעומס. כך מגלה השבוע חבר המועצה ממרצ מהאופוזיציה, עילאי הרסגור הנדין.

נזכיר, כי בישיבת המועצה שנערכה בראשית חודש יוני, נעתרה העירייה לבקשתו של הרסגור הנדין וחשפה את רשימת הכתובות של מבני הפל קל בכפר סבא. מלבד חשיפת הכתובות השיבה העירייה במענה לשאילתה שהעלה בישיבה, כי "עיריית כפר סבא נמצאת בעיצומו של תהליך לטיפול במבני הפל קל בתחום שיפוטה" ובמסגרת הגברת תהליך הפיקוח על המבנים, הוכנה תכנית עבודה להמשך טיפול מול בעלי הנכסים ומהנדסי המבנים בהתאם לחוזר הכללי, שלפיה עד 15 ביולי 2017 בעלי הנכסים ידרשו להעביר דיווח הכולל את ממצאי הבדיקה המצבית של המבנה ואישור עמידה בעומס. עוד ציינה העירייה, כי במידה ולא יתקבל הדיווח הנ"ל, מהנדסת העיר רשאית להנחות את הבעלים בדבר הפסקת השימוש במנה הפל קל ופינוי מכל אדם, עד להוכחת מצבו של המבנה.

כעת מתברר, כי על אף שעברו שבועיים מהמועד בו נקבה העירייה לקבלת הממצאים מבעלי מבני הפל קל, היא טרם קיבלה אותם. במענה לבקשתו של עילאי הרסגור הנדין למ"מ ראש העירייה ולמנכ"לית העירייה, לקבלת תשובותיהם של בעלי מבני הפל קל לגבי מצב חיזוקם של המבנים, השיבה לו עוזרת המנכ"לית כי רק ביום 21 ביוני נשלחו המכתבים לבעלי הנכסים, בהם צוין כי עליהם להשיב תוך 45 יום ממועד קבלת ההודעה, ומכיוון שמועד זה טרם חלף תשובותיהם עדיין לא התקבלו.

יש לציין כי מלבד בקשתו של הרסגור הנדין, גם מינהל התכנון פנה לרשויות ברחבי הארץ וביקש לפרסם דוח מצב על מבני הפל קל בתחומן עד 15 ביולי 2017.

עם פרסום רשימת הכתובות של עשרת מבני הפל קל בעיר, חשף "צומת השרון" שמבנים ציבוריים מרכזיים בעיר בנויים בשיטה, בהם בית משפט השלום האזרחי בכפר סבא, אולם אירועים כרמים, מסעדת אחלה, מעון רוחמה וקניון הצומת.

עילאי הרסגור הנדין: "כבר התרגלתי לכך שקברניטי עיריית כפר סבא אינם עומדים במילתם. רק חבל שסוגיה שנושאת איתה סיכון כה גדול מטופלת בעצלתיים ורק לאחר התעקשות מצדי וקבלת הנחייה מצד גורמים ממשלתיים. יש לנו בעיר בית משפט הבנוי בשיטת פל קל, אולם אירועים במבנה פל קל, מרכז מסחרי גדול ואף מוסד רווחה שהיה ברשימה שקיבלנו. סוגיית הפל קל חייבת לקבל התייחסות רצינית והחיזוקים הנדרשים מוכרחים להתבצע. אני שב ומתריע שיהיה כאן אסון כבד אם הנושא לא יטופל".

תגובת ענת צ'רבינסקי, מהנדסת העיר: "החומרים יועברו לגורמים הרלוונטיים עם סיום הכנת הדוח".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר