יוצאים לרחובות: 11 תושבים מוכרים בוחרים את הרחוב שהם הכי אוהבים

הרחוב שבו גדל ראש העירייה, הרחוב שבו אפשר למצוא כל מה שצריך, הרחוב שמעלה זיכרונות ילדות מרוסיה. פרויקט מיוחד

פורסם בתאריך: 16.10.19 18:01

"הוא לא הכי יפה או מטופח, אבל הוא שלנו"

הדר לביא על רחוב ויצמן

הדר לביא. צילום עזרא לוי

"ויצמן הוא הלב הפועם של כפר סבא. הוא לא הכי יפה, לא הכי מטופח, אבל הוא שלנו, עוד מאז שקראו לו רחוב השרון", אומרת חברת מועצת עיריית כפר סבא הדר לביא, "זה אחד הרחובות הראשיים המזמינים, עם אותן חנויות אהובות שכולנו קופצים אליהן, ברגל עד כמה שאפשר. תמהיל מנצח של נוסטלגיה, יעילות והתחדשות. שרק ילך וישתבח".

 

"ללכת מהמדרחוב עד אלי כהן דרך גנים"

בני קליגר על השביל שבין רוטשילד לארבל

בני קליגר

"אני מאוד אוהב לטייל בכפר סבא, ללכת ברגל וממש לראות את העיר ואת האנשים", אומר בני קליגר, הבעלים של הבני'ס בר בכפר סבא, "לכן אני ממש אוהב את הקטע שמחבר בין רחוב רוטשילד בעיר לרחוב ארבל. זה לא ממש רחוב, אלא שביל מעבר שמחבר את שניהם. אפשר בעצם ללכת מהמדרחוב עד שכונת אלי כהן דרך גנים כאלה, וזה אחד הדברים שאני הכי אוהב בכפר סבא. אני עובר שם מדי יום בדרך לעבודה".

"זה הרחוב שבו גדלתי, שיחקתי ויצרתי חברויות"

רפי סער על רחוב ששת הימים

רפי סער. צילום עזרא לוי

"ששת הימים זה רחוב הולדתי, הרחוב שבו גדלתי, שיחקתי, יצרתי חברויות והאזור בו התחנכתי", אומר ראש עיריית כפר סבא רפי סער, "מדובר ברחוב ייחודי שבו כולם הכירו את כולם ושהיה לי בית חם, האופייני כל כך לקהילה בכפר סבא".

 

"גיליתי שכל מה שאני צריכה נמצא ברחוב הזה"

ונסה וידל אביטן על רחוב אחוזה

ונסה וידל אביטן

"הרחוב שאני הכי אוהבת ברעננה זה רחוב אחוזה", אומרת הזוכה הטרייה בתוכנית הבישול מאסטר שף, תושבת רעננה ונסה וידל אביטן, "לא רק בגלל שזה הרחוב המרכזי העיר, אלא בגלל שיש בו את כל החנויות הקבועות שאני עושה בהן קניות. כמו למשל מאפיה, דגים, בשר וגם פן או פדיקור מניקור. הגעתי לרעננה לפני עשר שנים וגיליתי מהר מאוד, כמו כל הצרפתים שבאו, שכל מה שאני צריכה נמצא ברחוב הזה. למשל, חנות הדגים של השותפים גל וישראל שהיא בפינת רחוב אליעזר יפה, או המסעדה הבשרית שאני הכי אוהבת – קזן. למזלי אני גרה ליד אז אם אני צריכה משהו אני הולכת לאחוזה. היום זה אחרת, כי אני מרגישה שאנשים מזהים אותי, מדברים איתי יותר ומצטלמים איתי".

 

"זכורים לי המסיבות על הגג והאירועים המשפחתיים"

טל סונדק על רחוב הנדיב

טל סונדק

"הרחוב האהוב עלי בהרצליה הוא רחוב בית ילדותי, רחוב הנדיב, רחוב שמעלה בי זיכרונות ילדות אהובים של משפחה, חברים, בית ספר יסודי", אומר הזמר ההרצלייני טל סונדק, "הרחוב היווה עבורי ציר מרכזי להליכה ברגל למקומות משמעותיים בשבילי: הפעולות בנוער העובד והלומד עם כל החברים, החזרות של להקת 'צליל' שבה הייתי חבר, הבמה המרכזית של יום העצמאות עליה תמיד הופעתי, שיעורי הפסנתר ועוד. הבית בו גדלתי ברחוב הנדיב זכור לי היטב, ובעיקר המשפחתיות שהיתה בו יחד עם הוריי ואחיותיי, המסיבות על הגג, והאירועים המשפחתיים".

 

"כשהייתי ילד הרחוב היה דרך כורכר שבצדיה פרדסים"

ליאור פרחי על קרן היסוד

ליאור פרחי

"רחוב קרן היסוד זה הרחוב שבו גדלתי. זה הבית של הורים שלי, רחוב שהוא ממש חבר שלי שליווה אותי המון שנים בתור ילד", מספר הזמר ליאור פרחי, "זה רחוב, שמחבר בין אזור תעשיה, אחוזה והשכונות. כשהייתי ילד, הרחוב היה דרך כורכר, שבהמשך שלה היה כביש ובצדיה פרדסים. הרחוב הזה היה הדרך היחידה מהבית שלי לעיר, והיו לי ים של חוויות ברחוב הזה כי הייתי הולך בו לבד, עם חברים, עם משפחה וחווה חוויות של ילד באזור בו יש טבע ופרדסים. כשהייתי ילד תקפו אותי דבורים, כי ניסיתי להיות גיבור ולהפוך עליהם חול על חור הביוב ממנו הם יצאו. הסוף היה שאני דופק ספרינט עד הבית ורודפות אחרי אלף דבורים, ששלוש מהן עקצו אותי. בל"ג בעומר, כשגדלנו להיות נערים, עשינו קומזיץ ברחוב הזה. במשך השנים הרחוב התפתח, ויש בו גינון יפה ואת המגרש הכדורגל המיתולוגי של רעננה, מטווח ומרכז טניס".

 

"תמיד יש שם צל מדהים מהעצים הענקיים"

מרינה גורוביץ' קרייצר על רחוב הנשיאים

מרינה גורביץ

"בהתחלה רציתי להגיד רחוב בן גוריון כי אני עושה שם הכל – קניות, בית קפה וכדומה. אבל אחרי מחשבה אני חושבת שהרחוב שאני באמת הכי אוהבת זה רחוב הנשיאים בהרצליה פיתוח", אומרת מרינה גורוביץ' קרייצר, דוגמנית, יזמית ומעצבת, תושבת שכונת הרצליה הירוקה, "יש לי חברה שגרה שם, וכל פעם שאני מגיעה אליה אני עוצרת ויושבת על הספסל. תמיד יש שם צל מדהים מהעצים הענקיים, שיוצרים קשת חיה וירוקה, וזה מזכיר לי את השדרה מהילדות, מרוסיה, מהעיר שבה נולדתי. סבא וסבתא היו לוקחים אותי לטייל שם אז כל פעם שאני ברחוב הזה אני מתיישבת להיזכר בסבא וסבתא שלי".

 

“ניחוחות של פלאפל וג׳חנון, לצד גפילטע פיש וצ׳ולנט”

חיים ברוידא על רחוב רבוצקי

חיים ברוידא. צילום דוברות העירייה

“בחרתי להצטלם ברחוב רבוצקי כי כאן הבית בו נולדתי וגדלתי”, מספר ראש עיריית רעננה חיים ברוידא, “אותו הבית, מספר 49, עדיין עומד על תילו. בית הורי. אלו הם היסודות של שכונה שהיה בה מיזוג מכל הגלויות. מיד לאחר הקמת המדינה, הגיעו לכאן עולים מכל קצוות תבל: מפולין, מרוקו, ליטא, עיראק, רומניה ותימן. כולם חיו כאן ביחד באווירה של קומונה. כל ערב היו המבוגרים מתקבצים במרכז השכונה נפגשים ומדברים עד השעות הקטנות של הלילה. בימי שישי אפפו את הרחוב ניחוחות של פלאפל וג׳חנון, לצד גפילטע פיש וצ׳ולנט. זמירות של חזנות התנגנו ברחוב, בהגייה אשכנזית ובבית שליד בהגייה ספרדית. פה ספגתי את הבסיס הערכי שכולם שווים. כאן נחשפתי למגוון המוזיקה שאני כל כך אוהב בסגנונות והזרמים השונים. רחוב רבוצקי היה עשיר בעסקים – היה בו מלון (פיתוח), מכבסה, מאפיה, מפעל שימורים (לפטה), נגריה ובקצהו בית אריזה. הרחוב היה מוקף בפרדסיו של מר הירשהורן. כל תושבי הרחוב עבדו בקטיף בפרדסים ובבית האריזה. ערב רב של מקצועות וגלויות ממנו צמחה מדינת ישראל”.

 

"כאן ערכנו את הקניות, נפגשנו, שיחקנו וחגגנו"

משה פדלון על סוקולוב פינת בן גוריון

משה פדלון. צילום עזרא לוי

"בחרתי בפינת הרחובות סוקולוב ובן גוריון, מקום שהוא הלב הפועם של הרצליה וממחיש את כברת הדרך העצומה שהעיר עברה מאז ימיה הראשונים", אומר ראש עיריית הרצליה משה פדלון, "כמי שנולד, גדל, התחנך והקים כאן משפחה, האזור הזה מהווה עבורי, כמו לרבים מבני ובנות העיר, מקום של זיכרונות וחוויות ילדות ובגרות. כאן, במרכז העיר, ערכנו את הקניות, נפגשנו, שיחקנו וחגגנו את חגי ישראל. מתוך החשיבות של האזור כעורק תנועה מרכזי, אחד הדברים שעשיתי, כשנבחרתי לראשות העיר, היה לבטל את הכיכר שסתמה את זרימת התנועה ברחוב ולפתוח לרווחה את ציר הכביש לכל הכיוונים".

 

"הרחוב הזה גם מסמל את העתיד"

מאיה כץ על רחוב ז'בוטינסקי

מאיה כץ. צילום עזרא לוי

"רחוב ז'בוטינסקי הוא ללא ספק אחד הרחובות האהובים עלי, כרחוב שמחבר פיזית את קצוות העיר", אומרת יו"ר האופוזיציה במועצת עיריית הרצליה, מאיה כץ, "בעבר לא שמנו לב להיותו של הרחוב משמעותי, כי הפיתוח שלו טרם בוצע, אבל כעת הנתיבים הרחבים, יש בו מסלולי האופניים ואת בית קינן שמחבר את הקהילות ושוכן בו. כך הפך בעיני הרחוב לכזה שמחבר את שכונות העיר הוותיקות עם שכונת גליל ים המתחדשת, וכזו עיר אנחנו רוצים – עיר קהילתית ומחוברת איש לרעהו. מבחינתי הרחוב הזה גם מסמל את העתיד, וממש בעוד כמה חודשים יפתח בו המגרש להדרכת אופניים חשמליים הראשון בארץ, אותו יזמתי, שנועד לשמש את כלל תלמידי העיר כחלק מתכנית הלימודים במערכת החינוך העירונית. כולי תקווה שרשויות נוספות ילמדו את המודל ויישמו אותו גם בתחומם".

 

"אמרנו לעצמנו שזה המקום להקים בו משפחה"

ניר קריסטל על רחוב שלונסקי

ניר קריסטל. צילום עזרא לוי

"הרחוב האהוב עלי ברעננה הוא רחוב שלונסקי", מספר סגן וממלא מקום ראש עיריית רעננה ניר קריסטל, "אני ואשתי הגענו לעיר לפני 21 שנים כמעט. כשהגענו לרעננה, וראינו את כל הירוק, את המרחבים ואיכות החיים אמרנו לעצמנו שזה המקום לגדל בו ילדים. באותה התקופה בנו את שכונת 2003, הסמוכה לרחוב שלונסקי. ראינו שברחוב הזה יש כבר ספורטק ומרכז מסחרי ליד וריאה ירוקה סמוכה. אמרנו לעצמנו שזה המקום להקים בו משפחה. כשהילדות היו קטנות, היינו יורדים איתן לרחוב שלונסקי, לגן השעשועים, לספורטק ברחוב, רוכבים איתן על אופניים לאורך שלונסקי. כך גם הכרנו את השכנים ורכשנו חברים. זה הרחוב שמייצג את רעננה לדעתי, וזאת הפינה הקטנה שלי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר