אופניים חשמליים. צילום דודו בכר
צילום דודו בכר

משפחה על גלגלים: מסלולי אופניים מומלצים בשרון

בין אם אתם מדוושים מקצועיים ובין אם אתם לא - ארבעה מסלולים בדרגות קושי שונות לכל המשפחה

פורסם בתאריך: 16.10.19 08:24

אופניים זו הדרך האידיאלית להתנייד. זה ספורטיבי, זה עוזר לאיכות הסביבה, זה כיף וזו האלטרנטיבה הנכונה ביותר לכלי תחבורה ממונעים. בין אם אתם מקצוענים או חובבים, הנה מספר מסלולים מומלצים באזור השרון.

למנוסים: כפר סבא

פארק כפר סבא. צילום עזרא לוי

מסלול שאורכו כ-5 ק"מ ומתאים לילדים שכבר התנסו ברכיבה בעבר. המסלול מתחיל ברכיבה של 2 וחצי ק"מ בתוך הפארק העירוני וממנו יוצאים לכיוון השכונה הצעירה של העיר, הממוקמת מאחורי הקאנטרי. בדרך עוברים בקו הגבול של העיר עם מושב צופית וחוזרים חזרה לפארק דרך רחובות העיר.

נקודת מפגש: פארק כפר סבא הממוקם בצד המזרחי של העיר, רחוב בן יהודה פינת דרך הפועל, ליד איצטדיון הכדורגל.

לא יותר משעה: הרצליה – רעננה

פארק רעננה. צילום עזרא לוי

המסלול מתאים למתחילים ולהורים שרוצים לרכוב עם ילדיהם לא יותר משעה. מנקודת היציאה רוכבים לכיוון השדות שמפרידים בין רעננה להרצליה. ממשיכים דרומה לכיוון נחלת עדה עד לצומת שבו פונים ימינה עד שמגיעים לשדה התעופה של הרצליה. ברכיבה בדרך החולית נכנסים לפרדס שמתחבר עם כביש אספלט שמוביל לבית הקברות של כפר שמריהו ולמסילת רכבת. צפונה משם ממוקם אתר מערות קבורה שומרוני. לאחר בית הקברות ממשיכים בשביל האופניים עד לסופו ואז פונים ימינה חזרה למסילת הברזל. בדרך עוברים רפת ומדלגים מעל תלולית חול. במעבר בין פסי הרכבת של רישפון פונים ימינה עד לרעננה לרחוב ויצמן. מקיפים את הפארק עד לנקודת היציאה.

נקודת מפגש: פארק רעננה

טיפ לדרך: לתשומת לב הרוכבים בשעות החמות – המסלול חשוף ברובו.

לאחים הקטנים והגדולים: נתניה

שלולית החורף בנתניה. צילום תומר אפלבאום

לנתניה יש לא מעט אופציות רכיבה. בפארק של אגם שלולית החורף תמצאו לא מעט אופציות רכיבה בדרגות קושי משתנות והן מתאימות למשפחה עם מנעד גילאים רחב. עוד מסלול יפהפה בנתניה הולך דווקא על קו הים וליתר דיוק על טיילת המצוק. המסלול שמתחיל ליד מלון כרמל עשוי לקחת אתכם עד לקיבוץ יקום, דרך שמורת נחל פולג ובסך הכל מדובר ב-14 קילומטרים של מסלול.

למי שמחפש אופציה סגורה יותר כדאי להכיר את מתחם ה"בייק פארק" במזרח נתניה שצפוי להיות פארק אופניים ענק שישתרע על פני 45 דונם ויאפשר רכיבה בכל הגילאים במסלולים מיוחדים. בינתיים נחנך השלב הראשון ובו מסלול שמואר במיוחד לרוכבים ומאפשר לרכב בו גם בשעות הלילה, מסלול מקצועי של 1.6 ק"מ ומסלול אקסטרים לאופני BMX. הרכיבה בתוך הפארק הפתוח היא דרך שבילים מוצלים והדיווש בהם הוא בנוף חורשות עצי האקליפטוס.

נקודת מפגש: עולים על כביש החוף לכיוון נתניה צפון, פונים ימינה לאזור התעשייה הישן (כביש 57), שמתחבר עם צומת בית ליד. המסלול מתחיל בכניסה לפארק, באזור תעשייה הישן.

לא להאכיל את הצבים: נחל אלכסנדר

נחל אלכסנדר. צילום אוריאל סיני

מסלול נחל אלכסנדר ששופץ לפני כמה שנים, מאפשר רכיבה במסלול מלכותי כמעט ויפהפה שאורכו כ- 15 ק"מ. ברכיבה עוברים בגשר הצבים ואפשר להביט מטה לעבר אוכלוסיית הצבים החיה בנחל. משם ממשיכים לכיוון מכמורת וצפונה לאורך המצוק עד גבעת אולגה. הנוף הנשקף בעת הרכיבה של חוף הים, מרהיב ורומנטי.

למתקדמים ניתן להגיע לאגמון חפר וממנו להתחיל לרכוב לאורך הנחל ולהתחבר עם השביל המסודר של הגן הלאומי אחרי כביש 4.

נקודת מפגש: מצומת "העוגן" על כביש 4 פונים לכיוון קיבוץ משמר השרון, שם פונים ימינה לקיבוץ מעברות ובחורשת העצים מתחילים את המסלול.

טיפ לדרך: שימו לב – אסור להאכיל את הצבים, אפילו לא קצת.

* לכתבה המלאה באתר הארץ: https://www.haaretz.co.il/travel/travel-in-israel/1.3413150