צילום באדיבות מטה המאבק הציבורי נגד תחנת הכוח

"התושבים מנומנמים": האם הפנינג העפיפונים נגד תחנת הכוח יוציא את התושבים מהאדישות?

היום בשעה 15:45 יתקיים באזור התעשייה החדש בכפר סבא הפנינג עפיפונים במחאה נגד תחנת הכוח שאמורה לקום שני קילומטר מזרחית לעיר. "יש פה כשל של ראשי הרשויות", אומרת אחת ממובילות המאבק

פורסם בתאריך: 15.10.19 12:07

* האירוע נדחה בגלל מזג האוויר.

מטה המאבק הציבורי נגד הקמת תחנת הכוח השלום שני קילומטרים מזרחית לכפר סבא יקיים היום (ג') הפנינג עפיפונים לכל המשפחה תחת הכותרת "עפיפונים באוויר נקי", בין השעות 15:45 ל-18:00, ברחוב זאב בלפר באזור התעשייה החדש בכפר סבא. בהודעה ששלחו לתושבים נכתב: "אומרים לא לתחנת הכוח בכפר סבא! מוזמנים כל המשפחה לבנות עפיפונים בסימן 'מעיפים את התחנה', הפרחת עפיפונים משותפת עם תושבי קלקיליה. במקום עמדה למכירת עפיפונים במחיר של 10 שקלים בלבד. כל ההכנסות מהאירוע לטובת המאבק".

מובילת מטה המאבק הציבורי נירית סוקול (בשיתוף פעולה עם ליאת זולטי ויעל בנט מאיר) מספרת: "המחאה משולבת בהפנינג ובו אני משערת ייקחו חלק גם ראשי הרשויות, בהם אושרת גני גונן מדרום השרון ורפי סער מכפר סבא. במקביל אנחנו נעביר גם מספר עפיפונים לקלקיליה שגם מתנגדת להקמת התחנה ונפריח את העפיפונים כאות מחאה בזמן משותף כי הם לא יכולים להגיע אלינו. במקום יופרחו גם צפלינים גדולים שעליהם הכיתוב 'לא לתחנת הכוח' ו'הגז הזה יהרוג אותנו'. נקים גם דוכן הסברה לתושבים כדי שיצטרפו אלינו. אנחנו מרגישים שאזור השרון מאוד מנומנם ואנחנו מנסים להעיר אותו בעזרת המחאה הזאת".

למה מנומנם?

"יש פה בעיניי כשל של ראשי הרשויות. אם הם היו נותנים קצת יותר במה לנושא הזה, אם היו שמים את זה על סדר היום הציבורי ומשתפים יותר ברשתות החברתיות, זה היה מגיע לציבור. אנחנו משתמשים הרבה בנוער בהפגנות ואלמלא הם לא היו יותר מדי תושבים. אני תוהה במיוחד לגבי תושבי כפר סבא, שהתחנה תיבנה להם קילומטר מהבית, או תושבי נווה ימין שהם אפילו קרובים יותר. צריך להבין שזו תהיה אחת התחנות הגדולות בשרון, שתפיץ זיהום אוויר וקרינה שעלולים לגרום למחלות קשות, שתפגע בסביבה ותהווה סכנה ביטחונית ובטיחותית. נקיים היום את המחאה גם כדי להעיר את הציבור וגם כי התקשורת הארצית מתעלמת מאיתנו. זה מאבק חשוב והוא אמור להיות גדול ברמה הציבורית הארצית. התקשורת המקומית מחבקת אותנו אבל הארצית בכלל לא".

אז מה לא עשיתם נכון?

"מה לא עשינו. הפגנו מול שגרירות גרמניה (מפני שחברת סימנס הגרמנית שותפה בתחנת הכוח, א"א) , בצומת G, עשינו טקס הבדלה מול הבית של יו"ר הוות"ל (הוועדה לתשתיות לאומיות) זאב בילסקי. כבר ארבעה חודשים יום יום יש משמרות מול הבית שלו. אנחנו לגמרי כאן אבל התושבים עדיין מנמנמים. הפחד שלנו שהתחנה באמת תבנה".

אתם הולכים להחריף את המאבק?

"ממש בזמן הקרוב. נקיים הפגנה גדולה יותר מול הבית של בילסקי, נעלה שיירת מכוניות אל קרית הממשלה או בתל אביב או בירושלים. נקיים קמפיין גיוס כספים ונתלה שלטי חוצות ענקיים שאולי יעוררו את התושבים. אבל אם ראשי הרשויות בכל אזור השרון לא ישימו את הנושא על סדר היום הציבורי אז המאבק העממי לא יהיה חזק כמו שאנחנו רוצים".

צילום באדיבות מטה המאבק הציבורי נגד תחנת הכוח

בתוך כך ב-10 באוקטובר (יום חמישי) התקיים דיון בנושא התחנה בוות"ל בירושלים וראשי הרשויות אמרו את דבריהם בפני צוות בראשות החוקר בנושא תחנת הגז, ברוך יוסקוביץ'. ראש המועצה המקומית כוכב יאיר-צור יגאל, עו"ד יובל ארד, אמר:" אני כאן כנציג ראשי הרשויות בשרון המזרחי המייצגים כחצי מיליון תושבים שהתחנה המוצעת עלולה לפגוע קשות באיכות החיים שלהם, בסביבה, בזיהום הקרקע. אנו סבורים שנפלו פגמים חמורים בתכנון ובבחירת המיקום, אשר קבלתם יהוו בכייה לדורות ופגיע  חמורה במאות אלפי תושבים באזור. אנו עוסקים הבוקר כאן בעניינה של תכנית להקמת תחנה מהגדולות בישראל בהיקף של 1,300 מגה וואט, זהה בגודלה לתחנת חגית, מבלי שברור כלל האם יש צורך בתחנה גדולה כל כך. בראש ובראשונה, יעמדו מיד עורכי הדין על הקשיים בזיקה למקרקעין כפי שנדרשה בהחלטת הממשלה. אנו סבורים שהיזמים כשלו ואינם עומדים בתנאי הנדרש. הדבר השני הוא הסיכון הבטחוני החמור הנובע מהקרבה לחומת ההפרדה לקלקיליה. ספק אם הדברים נבחנו ונלקחו בחשבון במלוא חומרתם. יציגו בהמשך היום גם עמיתי, ראשי רשויות במורדות המערביים של השומרון, על הסכנה והנזק שהתחנה המוצעת עלולה לגרום גם ליישוביהם ולהתיישבות בשומרון. מכל הסיבות הללו אנו סבורים שיש לכם תפקיד חשוב היום להיות לפה למאות אלפי אזרחים ולכן אנו דורשים ומבקשים מכם לקבל את ההתנגדויות ולבטל את התכנית".

ראש המועצה המקומית כוכב יאיר-צור יגאל, יובל ארד בדיון בות"ל

ראש המועצה המקומית ג'לג'וליה, דרוויש ראבי, אמר: "בימים אלה החלו העבודות להקמת מחלף כביש 444 החדש והחיבור עם כביש 55. בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה התברר שהתוכנית של 'ריינדיר' אינה מתואמת עם משרד התחבורה ופולשת לשטחי התוכנית של הרחבת הכבישים. הוגשה גם התנגדות של נתיבי ישראל בעניין זה. המשמעות שהתוכנית עלולה לזוז דרומה ותהיה קרובה יותר לשכונות הצפוניות של ג'לג'וליה ולהגדיל את הסיכון לחיי התושבים".

מטה המאבק המשותף של ראשי הרשויות כולל את כפר סבא, דרום השרון כוכב יאיר צור יגאל, הוד השרון, אלפי מנשה, ג'לג'וליה, כפר ברא, קרני שומרון, עמנואל, מועצה אזורית שומרון, ראש העין, כפר קאסם ועוד.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. תושב צור יגאל

    תפסיקו חבלבל את המוח.
    התחנה רק תוסיף לאזור.
    מקומות עבודה, פיתוח אזורי וכו'.

  2. תושבת האזור

    זו תהיה בכיה לדורות אם תקום התחנה הזו, זו תחנה בסדר גודל מאוד גדול שתפגע בצורה מאוד גדולה בתושבי האזור.

    זהו אבסורד בקנה-מידה בינלאומי: המדינה בעלת מספר ימי השמש הגדול ביותר בשנה מבין המדינות המפותחות היא גם היצרנית הקטנה ביותר של חשמל מאנרגיה מתחדשת.

  3. תושב דרום השרון

    כמו פרשת הצוללות גם פרשה זו סבוכה, מפותלת, מעורבבת בין קשרים עסקיים מפוקפקים לקשרים אישיים של גיבוריה. אנשים שהופקדו על האינטרס הציבורי והבטחוני של מדינת ישראל אך, בחרו לנצל את אמון הציבור לטובת בצע כסף, כוח ושררה. הכל, בינתיים, לכאורה.

  4. קול השפיות

    תחנת כח מיותרת, מזהמת והורגת. רק קומץ בעלי עניין מושחתים דוחפים את האסון הזה שהוא אחד בשרשרת ארוכה של מחדלים ושחיתויות שריח רע של גז ונפט עולה מהם.
    יש שיטענו שזה מביא מקומות עבודה, נכון. מקומות עבודה לצוותים רפואיים וקברנים

  5. גל

    איזה שטיפת מח מאסיבית. זו תחנה שתופעל בגז. גז פולט אפס מזהמים. לא 0.01, אלא אפס.
    כמה אפשר לסבול את השטויות האלה? מי מסית את התושבים עם שקרים, ומה האינטרס??

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר