פנחס כהנא. צילום עזרא לוי
פנחס כהנא. צילום עזרא לוי

תוכנית המתאר: "אמרו שהליך שיתוף הציבור יהיה ביוני. אנחנו באוקטובר"

חבר המועצה פנחס כהנא טוען שיש איחור של חודשים בתוכנית העבודה של העירייה לקראת הדיון בוועדה המחוזית, שאמור להתקיים בקרוב

פורסם בתאריך: 23.10.19 16:12

חבר מועצת עיריית כפר סבא מסיעת כפר סבא מתקדמת שבאופוזיציה, פנחס כהנא, טוען כי תהליך השיפור של תכנית המתאר הכוללנית של כפר סבא, כס/2035, לא מקודם. בתחילת החודש כתב מכתב בנושא לראש העירייה רפי סער, עם עותק למהנדסת העיר האדריכלית עליזה זיידלר-גרנות. לדברי כהנא, בתקופה הקרובה אמורה הוועדה המחוזית לדון בהערות העירייה לגבי תוכנית המתאר לאחר שהעירייה ביקשה וקיבלה מהוועדה ארכה של חצי שנה בחודש פברואר להגיש מחדש את עמדתה.

כהנא הוא חבר בצוות היגוי עירוני שהוקם לאחר הדחייה שקיבלה העירייה מהוועדה המחוזית, צוות שחברים בו גם ראש העירייה, אדריכלית העיר, אנשי משרד האדריכלים פירסט המתכנן את התוכנית וסגן ראש העירייה עילאי הרסגור. כהנא, לדבריו, קיווה שצוות ההיגוי ישמע את התנגדויות התושבים ויתקן בהתאם את התוכנית, אך לטענתו הצוות התכנס רק שלוש פעמים ולא התקדם בגיבוש שינויים משמעותיים בתוכנית.

"ניתן לנו פרק זמן קצר להגיב תגובה שלנו לתכנית ולהתנגדויות, ולהעביר זאת לוועדה המחוזית לתכנון ובניה מחוז מרכז", כתב כהנא, "באפריל פניתי בשאילתה בנושא לאחר שראיתי שעבר חודש וחצי מתוך החצי השנה שניתנה לנו ואין פעילות תכנונית בנושא. בתשובת העירייה הובטחו הקמת צוות היגוי, התכנסות שבועית, הצגת התכנית בפני מועצת העיר, אישור ועדת ההיגוי, שיתוף פרונטלי של תושבים ושיתוף אינטרנטי. הגשה לוועדה המקומית וקבלת המלצתה. בסוף מאי הצגתי שאילתה נוספת בנושא וזאת כדי שתוצג תכנית עבודה סבירה, כי תכנית העבודה לא מתקיימת כפי שהוצגה. נאמר בדיון המועצה שוב, שיהיה הליך שיתוף ציבור בכל הרמות. נאמר שיש איחור של חודשים, אבל המרכיבים ייעשו כפי שתוכננו. נאמר לדוגמא שהליך שיתוף הציבור יהיה באוגוסט במקום ביוני. אנחנו באוקטובר".

לדבריו, הוא הגיע לישיבות הצוות שראש העיר בחר לקידום הנושא אך דבר לא התקדם. "הייתי מוכן לפעילות אינטנסיבית", הוא מוסיף וכותב, "לצערי, לא נדרשנו לפעילות אינטנסיבית. לא ברור לי כחבר צוות כרגע היכן השינוי עומד. ביקשתי מזמן, הן מהמתכנן והן ממהנדסת העיר, ומספר פעמים, לקבל את ההתנגדויות שהוגשו לתוכנית כדי לגבש דעה, בזמני החופשי. לא קיבלתי. לא קבלתי תשובות מספקות לגבי תהליך שיתוף הציבור ואני חושש ששוב נגיע למצב שזה לא שיתוף ציבור אלא יידוע הציבור".

כהנא מעלה ביקורת חריפה על התהליך כלפי הצוות שלדבריו הוא "לא משתף". "המתכנן בטוח שהתוכנית כפי שתכנן בעבר היא מעולה, כך שכנראה לא נראה שינוי משמעותי", הוא טוען, "הבטחנו שלושה מפגשי שיתוף ציבור, בכל הרמות. אנחנו באוקטובר ועדיין לא מתבצע הליך זה, לא דנו כלל בצוות מה מציגים ואיך. אני אינני יודע האם מכינים מערך למעורבות אינטרנטית כפי שהבטחנו. לאחר שכפינו על העירייה לפרסם מחדש הודעות ההפקדה, הייתה התעוררות רבה בציבור ויש רבים שהיו מעורבים, שהגישו התנגדות ומצפים לראות השינויים בתוכנית ושקולם יישמע בעיר ולא רק בוועדה המחוזית".

לסיום הוא מדגיש: "אני כותב מתוך דאגה עמוקה. אישית השקעתי עם צוותי מתנדבים זמן רב בלימוד התכנית, ודאגה להפצת המידע על עצם קיומה בקרב הציבור. אולי יש עוד הארכת מועד שאינני יודע עליה. אני, כפי שהתבטאתי בעבר טוען שחייבים שינוי מהותי בתוכנית וגם אתה התבטאת כך. זה שינוי שמצריך אנרגיה תכנונית רבה שלוקחת זמן. אני לא רגוע".

תגובת עיריית כפר סבא: "צר לנו שחבר המועצה וחבר ועדת ההיגוי בנושא תוכנית המתאר, פנחס כהנא, בוחר לצאת מעת לעת בהודעות לתקשורת, שכל מטרתן היא פרסום ויחסי ציבור, ללא התייחסות לעבודה הענפה והברוכה המתבצעת בעירייה. כידוע למר כהנא, בשבועות הקרובים יתקיימו מספר מפגשי שיתוף ציבור בנושא תוכנית המתאר, כפי שסוכם והובטח בעבר. עיריית כפר סבא תמשיך לפעול ולקדם תוכנית מתאר מושכלת ומיטבית לעיר כולה, ותפעל למען טובת כלל תושבות ותושבי כפר סבא כולה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר