יהודה בן חמו. צילום עזרא לוי
יהודה בן חמו. צילום עזרא לוי

המשטרה מבקשת להאריך את תקופת ההרחקה של בן חמו מהעירייה בחודשיים

החלטה תינתן ב-6 באוגוסט. השופט אישר לבן חמו לצאת לחו"ל לחמישה ימים חרף צו עיכוב היציאה מהארץ שעומד נגדו

פורסם בתאריך: 1.8.17 13:52

שופט בית משפט השלום בראשון לציון, מיכאל קרשן, האריך היום (ג') את תנאי ההרחקה של ראש עיריית כפר סבא, יהודה בן חמו, עד 6 באוגוסט. אז יחליט בית המשפט האם להיעתר לבקשת המשטרה להאריך את הרחקתו של בן חמו מהעירייה למשך 60 ימים נוספים. יחד עם זאת, המשטרה וסנגוריו של בן חמו הגיעו להסכמה לפיה חרף צו עיכוב היציאה מהארץ של ראש העיר, יותר לו לצאת לחו"ל בין 21-17 באוגוסט, בכפוף לכך שמתוך מיליון השקלים שנתפסו על ידי המשטרה, סכום של 100 אלף שקל ישמש להבטחת חזרתו ויחולט ככל שלא יחזור במועד.

עו"ד בועז בן צור, סנגורו של בן חמו, אמר בבית המשפט שיש שוני בין החשדות הראשוניים שיוחסו לראש העירייה בתחילה, לעומת העבירות שהוא חשוד בהם כעת, עם סיום חקירת המשטרה: "התיק התחיל כתיק שוחד, הטיעון המרכזי היה שוחד במיליוני שקלים. כרגע, במצב הדברים כפי שאנו למדים, בהגינותם הסוגיה של השוחד ירדה מהפרק. יש את סיפור המעשה הבסיסי שאיתו התחלנו, את ההליך שקיבלו טובות הונאה. הבסיס היה שינוי משמעותי בתחילת הדברים למצב הדברים שאנו בו היום….המידע הראשוני והבסיסי היה סיפור המעשה שנתנו טובות הנאה במיליוני שקלים לראש עיר שהיטה את הטיפול בשורה של עניינים עבור נותני טובות ההנאה שחלקם נעצרו. נדמה לי שהעיקר הזה נפקד היום… יש טענות אחרות, אבל טענות במשנה חומרה נמוך יותר בהגדרה",

בהמשך אמר עו"ד בן צור כי אין שום יסוד על פני דין להרחיק את ראש העיר בהסתיים החקירה, ואמר כי הבקשה של המשטרה חריפה יותר מהפעמים הקודמות, ומהווה כרטיס פתוח לבקשות להרחקה עד שהפרקליטות תחליט אם היא מגישה כתב אישום: "המשמעות היא שיש להם כרטיס פתוח מעכשיו ועד כתב אישום, ולכן ה-60 יום זאת מסגרת כללית, ואז המשמעות היא הרחקה מעכשיו ועד הגשת כתב אישום, וזה נוקשה מאוד, זה לא אותם מועדים קצובים…אין חשש לשיבוש, אין שום חשש של סכנה לביטחון הציבור. ושטוענים שהוא יעשה עבירות דומות, אין גבול לטיעון, זו הנחה מטופשת ביותר שאפשר לעלות על הדעת".

עוד הוא הוסיף כי לבן חמו נזקפת זכות החפות. "בתי המשפט עמדו על כך שיש חשיבות גדולה גם בשלבים של חקירות וגם באותם שלבים של ארגונים מסוימים שמדברים באנשים שעומדת להם חזקת החפות, שהם יוכלו לממש את הזכות הבסיסית לעסוק בעיסוק. שבתי המשפט צריכים לשוות לנגד עיניהם את הפגיעה הקשה שיש באיסור עיסוק על אדם שנהנה בחזקת החפות על הפגיעה הקשה שכרוכה באותו אדם, וקל וחומר שיש פה התערבות בהליך הדמוקרטי כי התושבים בחרו בראש העיר הזה לשמש בתפקידו".

מאידך, נציג המשטרה אמר בדיון כי העילה לבקשה היא שיבוש ספציפי ומהותי של החקירה. "אנו לא טוענים שיש סיכוי שראש העיר יעבור עבירה של גניבה מעובד ציבור. אנו כן טוענים שלאור החשש לשיבוש ספציפי ומהותי אז ישנה סבירות שבמידה וראש העיר יחזור למקום שבו בוצעו העבירות שבהן הוא הוחשד, אז ישנו סיכוי וחשש לשיבוש הליכי חקירה ומשפט, השפעה על עדים בעקיפין או במישרין, על עניינם של עובדי עירייה, גם עובדים שנחקרו בפרשה ומסרו הודעות מפלילות כנגד החשוד וגם בעניינם של קבלנים".

הוא התייחס גם לטענה של סנגורו של בן חמו להפחתה בחשדות: "זה לא נכון, שנבחר ציבור גונב במסגרת תפקידו נחשד במרמה והפרת אמונים זה לא הפחתה דרמטית. לאור הזמן הקצר יחסית שמבקשת הפרקליטות אנו סבורים שכן יש לאפשר את הרחקתו של ראש העיר מהעירייה בכדי שיתאפשר המשך הרצף של אי עיסוק בתפקיד בעבירות כה חמורות של נבחר ציבור".

עוד הוא אמר כי מעולם טענת השוחד לא הייתה היחידה והמרכזית: "מעולם טענת השוחד לא הייתה היחידה והמרכזית. אנו לא חיים על פרסומים. גם מעולם לא נאמר מיליונים, הכל רשום בדוחות הסודיים. מטבע הדברים חלק מהפרשיות לא הבשילו לכתב אישום".

בסיום, קבע השופט כי ביום 6 באוגוסט תינתן ההחלטה בבקשה. עד אז התנאים המגבילים של בן חמו יישארו בעינם.

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר