ההופעה אמש בחצר השוק. צילום מייקל כץ

"שכנים התקשרו לאיים עלי": תלונות על רעש חריג במיוחד באירוע בחצר השוק

שכנים המתגוררים בסמוך לחצר השוק התלוננו על רעש בלתי נסבל בהופעה "חפלה בחצר". הזכיין גיא יצחקי: "אני רוצה לחיות בשלום עם השכנים. אם נעזוב המקום יחזור להיות מקום עזוב ובעייתי כמו בעבר, אז התלוננו עליו הרבה יותר"

פורסם בתאריך: 24.10.19 16:51

תושבים רבים במרכז העיר המתגוררים בסמיכות לחצר השוק התלוננו במוקד 106 על עוצמת המוסיקה בהופעה של ההרכבים "טורקיקה" ו"מועדון הקצב של אביהו פנחסוב" שהתקיימה אתמול כחלק מאירוע "חפלה בחצר" שהחל בשעה 18:00 והסתיים בשעות הערב המאוחרות. לטענת התושבים מזה שנים מתקיימות במקום הופעות, אבל הפעם עוצמת הרעש על פי תפיסתם הייתה חריגה במיוחד, גם אם לא מדדו באופן מקצועי.

"אני גר שם בסמיכות כבר כמה שנים", מסביר תושב העיר. "בדרך כלל אני דווקא אוהב את מה שאני שומע אבל אתמול זה היה פשוט בלתי נסבל. היה קשה מאוד לשבת בסלון הבית. אני אמנם לא מודד את הרעש עם מיכשור, אבל יש לי מספיק שנות ניסיון להגיד שזה היה משהו אחר. התקשרתי למוקד העירוני והתלוננתי ואמרו לי שאני לא היחיד, בלשון המעטה".

תושב אחר אמר לצומת השרון: "איפה ההתחשבות בשכנים? מה, הם חיים על אי בודד? כל הבית שלי רעד פשוט מעוצמת המוסיקה. מה גם שהיא לא הייתה לטעמי. הם פשוט הגזימו. האם בגלל שהחברה הכלכלית מנהלת את המקום מותר להם לעשות כל מה שהם רוצים?".

התגובות לאירוע בפייסוק של מי שנכחו בו דווקא יהיו יוצאות מן הכלל. "היה אירוע באמת פצצה", כתב מישהו. אחר כתב "הייתה הופעה מרשימה ביותר. סחטיין על עיריית כפר סבא שהביאה את מופע הקצב".

ההופעה של "מועדון הקצב של אביהו פנחסוב". צילום מייקל כץ

זכיין חצר השוק, גיא יצחקי לא הופתע מהפנייה, ומספר שאף שהוא בעצמו דאג שהווליום לא יהיה גבוה והוריד את הווליום משמעותית בשעה 23:00. בכל זאת, היו תושבים שהתקשרו אליו לטלפון האישי ואיימו עליו. "עושים אירוע פעם בחצי שנה, ואנחנו עומדים בתקנות הרעש. אני יודע את זה כי עשינו פעם או פעמיים בעבר מדידות אקוסטיות מחוץ לבתים של השכנים, כשהחוק אומר שהרעש צריך להימדד בתוך הבית. עוצמת הרעש הייתה בסדר, אז קל וחומר בתוך המבנים. הבעיה של האנשים היא שהזיזו להם את הגבינה, כשפתאום יש אירוע אנשים מתלוננים. העסקים שלנו נמצאים במרחב העירוני, בשונה מאזור תעשייה. באופן יזום הורדנו בצורה דרמטית את כמות האירועים אף שזה פוגע בנו כלכלית. האירועים מאובטחים, מאושרים ועומדים בכל תנאי רישיון העסק.

גיא יצחקי צילום עזרא לוי

גיא יצחקי. צילום עזרא לוי

"שאני אגלה לך משהו? האירוע בכלל היה צריך להיות בחניון. רצינו לעשות אירוע גדול. כמות המגבלות גרמה לנו לעשות אירוע מצומצם יותר. במקום 5-6 אלף איש היו לנו פחות מאלף בסך הכל. זה לא שמישהו רוצה לשים פס על השכנים ואומר בואו נעשה בכוונה רעש ובלאגן. ובכל זאת התקשרו אליי 3-2 שכנים ואיימו עלי. גם אם מישהו היה רוצה לעשות דברים בצורה מסודרת אני חושב שיש דרך. גם הכתבה לא מפחידה אותי, אבל זו לא גישה או דרך. אני רוצה לחיות בשלום עם השכנים. 80-90 אחוז מהזמן זה אפשרי. אבל יש רגעים שאולי לא נוח. אני מצטער שבסוף זה הלך הרוח והאווירה ואני תמיד רוצה לשפר ולחשוב איך אפשר לעשות את זה טוב יותר במרחב הציבורי. אבל אני לא מבטיח שלא יהיו אנשים שלא יהיו מרוצים, אחרת אנחנו יכולים לעזוב פה והמקום יחזור להיות מקום עזוב ובעייתי כמו בעבר, אז התלוננו עליו הרבה יותר".

אתה כועס?

"אני מותקף מכל הכיוונים. היה אירוע מדליק והגיעו גם אנשים מבוגרים. לגבי השעה 23:00 – אני אישית הורדתי את הווליום יחד עם המשטרה שפיקחה על האירוע והגבילה אותו בשעות ובכמות האנשים. אפילו הזמר אתמול אמר בסוף ההופעה – 'המשטרה הורידה לי את הרמקול'".

תגובת עיריית כפר סבא: "מדובר באירוע שהתקיים בחצר השוק וכלל הופעה, כאשר קיום האירוע אושר על ידי כל הגורמים ופורסם מבעוד מועד על ידי העירייה. במוקד העירוני התקבלו 14 תלונות בגין רעש, ואלו טופלו, בין היתר בדרישה למנהלת האירועים במתחם להנמכת עוצמת המוזיקה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. גאיה ש.

    על פי חוק שעות מנווחה אסורה השמעת רעש בכלל אחרי השעה 23:00 . מי נתן אישור להמשיך את האירוע אחרי השעה 23:00???

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר