משאית פורקת סחורה סמוך למעבר חצייה ברחוב הגליל. צילום באדיבות התושבים

המשאיות משכימות את התושבים בחמש בבוקר וחונות באדום לבן: "אתה מרגיש שאתה גר באזור תעשייה"

תושבי רחוב הגליל מתלוננים מזה חודשים לעירייה על משאיות שפורקות סחורה עבור המכולת השכונתית, מקימות רעש בשעות מוקדמות ביותר ומסכנות את הולכי הרגל. בעל המכולת: "יש פה 60 דיירים ורק אחד מתלונן". סגן ראש העיר דני הרוש מבטיח פתרון בימים הקרובים

פורסם בתאריך: 31.10.19 08:41

שכנים מתלוננים על אזלת יד של עיריית כפר סבא באכיפת פריקה וטעינה שלא כחוק של משאיות בשעות הבוקר המוקדמות עבור סופר "אור מרקט" ברחוב הגליל 31. לטענתם משאיות פורקות לעיתים הרבה לפני השעה שש בבוקר – השעה המותרת בחוק לפריקה ולטעינה, מקימים רעש רב והסחורה עומדת סמוך לדלת הסופר עוד לפני שהבעלים פותח את המקום (ראו תמונה). עוד טוענים השכנים כי אף שהחוק מתיר פריקה החל מהשעה הזו, מבדיקה שערכו בעיריית כפר סבא נאמר להם שעל פי רישיון העסק של המקום אסור לו לפרוק לפני השעה 8:30 בבוקר. ולמרות זאת השכנים תיעדו את חלק מהמשאיות פורקות לפני השעה הזאת סמוך למדרכה במקומות אסורים המסומנים באדום לבן ולעיתים ממש על הצומת בקרבת ילדי משמרות הזה"ב העומדים במעברי החצייה (ראו תמונות).

"מספר המשאיות שמגיעות למקום מאוד גדול", אומר אחד התושבים (השמות המלאים שמורים במערכת, א"א). "הם באות בשעות הזויות החל מחמש בבוקר. אתה מרגיש שאתה גר באזור תעשייה לא באזור מגורים. יש לנו ילדים קטנים בבית שמתעוררים מוקדם מהרעש וזה הופך לך את כל היום. עם כל זה שהוכחנו שמשאיות שפורקות לו סחורה, חונות על הצומת ועל מעבר החצייה בשעה שמשמרות הזה"ב פועלים, זה כמו המערב הפרוע כאן. התלוננו בעיריית כפר סבא, נפגשנו עם סגן ראש העיר, דני הרוש, ובכל פעם אומרים לנו 'כן, היום, מחר, מחרתיים' ובינתיים שום דבר לא קרה. אומרים 'ננקוט ביד קשה' אבל לא קורה כלום".

"הם לא קנסו פעם אחת את בעל העסק", מלינה תושבת אחרת. "בקשר למשאיות הם אומרים שהם הצליחו לתת לנהגי המשאיות פעם או פעמיים קנס. זה בעיניי חירטוט. הם יודעים שאנחנו צודקים אבל לא עושים כלום. אין להם רצון, אין להם שיניים ואין להם פעולה, זאת למרות שהם קיבלנו מאיתנו את כל החומרים".

נציין כי למכולת אין אזור פריקה וטעינה מוסדר והחניות הסמוכות למכולת תפוסות בדרך כלל על ידי השכנים. בשיחה עם צומת השרון, אומר הרוש שהוא מבין את מצוקת התושבים אולם גם מבין את מצוקתו של בעל העסק. "אי אפשר ליפול על מינימרקט בדוחות ולומר לו תשבור את הראש", הוא אומר. "צריך להזיז משם את תחנת האוטובוס ולהקים מפרץ במקום כדי לאפשר לו לעבוד. זה התעכב בגלל אילוצים, משום שצריך להפעיל לשם כך את ועדת התנועה ולסיים את המכרז לקבלן בנושא עבודות ציבוריות, וגם היו חגים באמצע. אחרי שנפתור את זה וניתן לו אפשרות חוקית לעבוד, אם הוא לא יעמוד בתנאים אני יכול לתת לו דוחות".

מתי זה יעשה?

"לדעתי תוך ימים ספורים נוכל לבצע את ההליך ההנדסי ואז אני שם מפקח שלי במשך שבועיים שלושה משעה שש בבוקר. ברגע שנתתי לו אפשרות לפרוק כחוק והוא יעבור על החוק הוא יקבל כל יום 3,000 שקל קנס. אם הפקח שלי היה רואה את זה בזמן אמת הוא היה מקבל דוח בכל מקרה. אבל אף על פי שזה מטריד אותי מאוד, על סמך תלונות אני לא יכול לתת דוח".

"אני מבין את החבר'ה (השכנים, א"א)", אומר אורן, בעל העסק. "אבל יש פה בעיה אחרת. אני לא מכיר עסק שיכול לקבל חלב או לחם בשעה תשע בבוקר. בא לקוח בבוקר אני אומר לו 'מצטער, הפריקה בתשע?'. מחלק לחם, שהקו שלו כל הלילה בכל העיר, בשעה שש וחצי בבוקר הוא כבר מחוץ לעיר. אז מה, הוא יישב פה שעתיים עד שהחבר'ה האלה יגידו טוב הוא יכול לפרוק?".

מה כתוב ברישיון העסק?

"כשבאתי לפה קיבלתי מצב נתון. החנות הזאת הייתה שייכת לי לפני 20 שנה. פתחתי אותה לפני שלוש שנים מחדש. מה שהיה ברישיון לפני שלוש שנים אני לא יודע. אני יודע דבר אחד – כל הלקוחות התלוננו ובא לפה סגן ראש העיר, דני הרוש, אמר אתה יכול לפרוק משמונה וחצי? אמרתי לו תקשיב טוב, אם לפרוק בשמונה וחצי אז אני יכול לסגור את הדלת וללכת הביתה. נראה לך שלקוחות באים ואין להם לחמנייה או שוקו? מחר בבוקר יגידו 'מצטערים, השכנים פה בפנסיה, הם צריכים לישון עד מאוחר, תפרוק משעה עשר'. החוק במדינה אומר שניתן לפרוק החל מהשעה שש בבוקר".

יש טענות שעוד לפני שש בבוקר, לפני שאתה פותח את החנות, הם שמים לך את הסחורה ליד הדלת. יש טענות על משאיות שחונות באדום לבן ומסכנות את הילדים שחוצים את הכביש במעברי החצייה. יש לי תמונות של משאיות שצמודות לילדי משמרות הזה"ב.

"אתה ראית תמונה שצילמו לפני חצי שנה, אז התעוררה הבעיה ומאז לא תצליח לצלם תמונה כזו. אבל אתה יודע מה החכמה של הדיירים. באזור שאני יכול לפרוק בו, שלא מסומן כאזור פריקה רשמי, ב-12 מטר האלה הם חונים את המכוניות שלהם כדי לייצר את הבעיה. כל החניות תפוסות ושום דבר לא פנוי, ואז בא נהג משאית ואומר מה אני עושה. עכשיו סגן ראש העיר רוצה לעשות אותו אזור פריקה מוסדר. אבל אומר לך עוד משהו. יש פה 60 דיירים מולי ורק דייר אחד מתלונן".

מה, הוא נפל עליך?

"ככה הוא רוצה. אמרתי אז לדיירים לפני שלוש שנים – כל בעיה אני אפתור לכם. ירקנים למשל עובדים מוקדם. בא לפרוק בשלוש בבוקר. החלפתי חברה בגלל התנאי הזה. אמרתי לא מקבל סחורה אחרי שש בבוקר. הדיירים הם הלקוחות שלי ואני מכיר אותם שנים. הוא, אותו דייר, לא היה פה אז ועכשיו עושה לי את המוות. אמרתי לו בוא נדבר, אמר לי שהוא לא מעוניין. אמרתי תודה רבה תהיה בריא.

"סגן ראש העיר אמר לי שעשה ישיבה עם הדיירים והגיעו למסקנה שאני צודק בקשר לקבלת הסחורה של הלחם והחלב. הם מבינים את זה, אבל מבקשים שבזמני הילדים אין קבלת סחורה ואמרתי בעיניים שלי זה לא יקרה. כל החברות קיבלו את זה והכל בסדר. זה מקור הפרנסה שלי. אני משתדל לעשות מה שצריך להיות טוב, אבל מה לעשות אי אפשר לרצות את כל העולם, אבל יכול לעשות את המקסימום".

אחד התושבים: "התמונה עם משמרות הזה"ב צולמה ב-15 בספטמבר, ואנחנו יכולים לשלוח כל יום תמונות של משאיות פורקות שלא כחוק, כולל מהבוקר. בעל העסק גם יודע שפורקים את הסחורה לפני שש בבוקר כי כשהוא מגיע לפתוח בשעה הזאת הסחורה ממתינה לו בדלת. בקשר לדני הרוש, הוא אמר שיעשה את זה כבר לפני חודשיים. כשמדברים על שכנות טובה, צריך לדעת קודם כל לעמוד בתנאי החוק".

מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה: "במקום מתבצעת אכיפה וזו תתוגבר בהתאם. בנוסף, בימים הקרובים תתבצע עבודת הזזת תחנת האוטובוס כמו גם ביצוע עבודות משלימות נוספות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. גג

    הבעיה היא לא רק במכולת הזו אלא גם בשופרסל ברח' הגליל.
    בעלי העסק חושבים שמדובר רק במקרה נקודתי ומזלזלים בתלונה אבל בפועל הרעש מפריע לכולם.
    גם אנחנו פנינו לעירייה בנושא. משאיות פורקות סחורה בחמש ואפילו בארבע לפנות בוקר.
    בערב כיפור משאית הגיע ב3 לפנות בוקר!!

  2. אזרח

    מתוך 60 אזרחים גרים שם ורק אחד מתלונן? חחח בדיחה.
    כולם מתלוננים בצדק.

  3. תושבת רחוב הגליל

    בעזרת מפגש ושיחות ניתן לפתור בעיות – לכל הפחות לנסות… אם הדייר, שזה הכי מפריע לו לא מעוניין אפילו לנסות לראות כיצד מגיעים למצב יותר נסבל ופחות מפריע – זה כבר מעיד על משהו.
    אני תושבת הגליל – מכירה את הבעלים( אגב, שמו אלון ולא אורן…) עוד מה'גלגול' הראשון. חייבת לציין, שהמיני מרקט( או ה"מכולת השכונתית" כפי שמופיע בכתבה) היתה קיימת שנים רבות – וכל נושא הרעש לא עלה על הפרק כי אנחנו, השכנים, מאוד שמחנו על השיפור באיכות החיים שלנו- שיש לנו אפשרות לערוך קניות בלי להתרחק מהבית ובלי לחפש חנייה בסופר מרוחק…
    בתקופה האחרונה, נסגרה מכולת ברחוב הכרמל( קרוב לרחוב העמק) , כך שגם תושבים מרוחקים יותר נעזרים בקנייה במקום.
    אגב, לנו הרבה יותר מפריעות המשאיות שמפנות את האשפה ברעש בלתי נסבל ובצרחות שכאלו – כאילו שהם נמצאים בתוך הבית שלנו.
    ויש גם כבל חשמל בעייתי ברחוב הגליל שבכל שנה מפנק אותנו בפיצוצים ובהפסקות חשמל – ואולי הגיע הזמן לטיפול שורש שם?

    +.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רק תושב אחד מתלונן? מה אתה חושב שרק הוא שומע את כל המשאיות שמגיעות, רק ב 3 ו -4 לפנות בוקר? כל האזור סובל מזה!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר