עיריית כפר סבא. צילום ניר קידר
עיריית כפר סבא. צילום ניר קידר

כפר סבא חמישית בדירוג האיתנות הפיננסית

הרצליה ראשונה מבין 25 רשויות מקומיות בינוניות, לפי דירוג של חברת דן אנד ברדסטריט. רעננה שלישית

פורסם בתאריך: 25.5.17 09:41

עיריית כפר סבא במקום החמישי מתוך 25 רשויות מקומיות בינוניות (200-50 אלף תושבים), בדירוג שערכה חברת דן אנד ברדסטריט ישראל לשנת 2017. הדירוג מבוסס על מודל המשקלל חמישה פרמטרים המעידים על חוסנה הפיננסי והעסקי של הרשות המקומית. הפרמטרים הם: שיעור עודף או גרעון בתקציב הרגיל, שיעור גביית ארנונה, דירוג סוציו-אקונומי, יחס תושבים לעסקים ויחס מענקים לסך התקציב רגיל.
כפר סבא דורגה חמישית, אחרי הוד השרון, עם הכנסות של 675.1 מיליון שקלים, עודף תקציבי של 0.4 אחוז ויחס תושבים-עסקים של 7.59. בכפר סבא, לפי הדירוג, 104 אלף תושבים.
לפי הדירוג, להרצליה כ־102 אלף תושבים, הכנסות העומדות על 853.8 מיליון שקלים ועודף תקציבי של 2.1 אחוז. יחס תושבים-עסקים (מספר התושבים לעסק) עומד על 5.15. עיריית רמת גן במקום השני ושלישית רעננה. ברעננה, לפי הדירוג, 84 אלף תושבים, הכנסות של 683.9 מיליון שקלים, עודף תקציבי של 0.3 אחוז ויחס תושבים-עסקים של 6.74. "דירוג הרשויות המקומיות של דן אנד ברדסטריט, המעיד על חוסנה הפיננסי של העיר ואפשרויות התעסוקה לתושבים בסביבתה, מהווה שיקוף לפערים הקיימים בחברה הישראלית", אמרה השבוע אפרת שגב, סמנכ"ל הפיתוח העסקי בדן אנד ברדסטריט ישראל, "ניתן לראות שערי הפריפריה והערים מהמגזר החרדי והערבי ממוקמות בחלק התחתון של הדירוג, בעוד שהערים המשגשגות הן אלו הנהנות מקרבה למרכז ואיתה גם נגישות גבוהה לתשתיות, השכלה, ותעסוקה, אשר מסייעים ליציבות העסקים בהן, לפיתוח העירוני ולרמת החיים של התושבים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר