חברי מועצת עיריית כפר סבא

סיכומים והבטחות: השנה הראשונה של חברי המועצה בכפר סבא

גני ילדים רב דוריים, סלילת שבילי אופניים, מהפכת הכלים החד פעמיים ולא רק: 18 חברי מועצה מספרים מה הם עשו בשביל העיר והתושבים בשנה הראשונה של הקדנציה, ומה הם מבטיחים לעשות בשנה השנייה. ומי הם השלושה שלא הסכימו לענות?

פורסם בתאריך: 1.11.19 06:13

"נמקם את כפר סבא כעיר הטובה בישראל"

ראש העירייה רפי סער, סיעת דרך חדשה

רפי סער. צילום ראובן קפונצקי

רפי סער. צילום ראובן קפונצקי

מה עשיתי בשנה הראשונה: אחת מתוכניות הדגל של העירייה במהלך השנה הייתה תוכנית שיפוצי הקיץ של מבני החינוך בעיר. ביצענו עבודות בהיקף חסר תקדים שכללו בניית כיתות חדשות, שדרוג כיתות קיימות, שיפוץ והקמת חצרות ומרחבי למידה חדשניים, שיפוצי עומק בבתי ספר ובגני ילדים. בנוסף, בחודשים האחרונים מבוצעות ברחבי העיר עבודות שדרוג תשתיות נרחבות, בין היתר סלילת כבישים, שדרוג מדרכות, החלפת ריהוט רחוב ועוד, כמו גם ביצוע תוכנית רחבת היקף לשדרוג הגינות הציבוריות והקמת גינות חדשות, הן בשכונות והן במרכז העיר. כמו כן יזמתי את שיפור ניקיון ושטיפת רחובות העיר, באמצעות מכונות חדשות ומשוכללות. עמלנו על שיפור השירות לתושב והטמענו מערכת חדישה, המנתבת את פניות הציבור ומאפשרת טיפול מהיר ויעיל בפניות. מונו בעלי תפקידים, דוגמת מהנדסת העיר ואדריכלית העיר, תפקידים שלא אוישו בעירייה תקופה ארוכה. במהלך הקיץ קיימנו מאות אירועים חינמיים לכלל האוכלוסייה בכל רחבי העיר, קידמנו את הספורט העממי בעיר והקמנו מתקני כושר חינמיים, החזרנו לראשונה זה שנים ארוכות את חגיגות העדלאידע בעיר ואת פעילות מדרחוב ירושלים כמו גם שישיתרבות ושבתרבות וקיימנו את פסטיבל הבירה הראשון של כפר סבא ופסטיבל האוכל הראשון של העיר. בימים אלו אנו חונכים את מינהלת ההתחדשות העירונית החדשה ואנו עמלים על מדיניות עירונית חדשה בנושא, כמו גם על תוכנית המתאר הכוללנית. אנו מקדמים ומעודדים עסקים חדשים להגיע לעיר ולקבוע את מושבם בכפר סבא".

מה אני מבטיח לעשות בשנה השנייה: "בימים אלו אנו עמלים על תכנון של עוד עשרות פרויקטים חשובים שיובילו את העיר כפר סבא לעתיד. יש בכוונתנו לקדם את כל התחומים העירוניים השונים, לבצע פרויקטים מגוונים ולמקם את כפר סבא כעיר הטובה בישראל".

 

"נבנה גנים ציבוריים חדשים"

סגן ראש העירייה דני הרוש, סיעת דרך חדשה

דני הרוש, הערב במטה של רפי סער

דני הרוש

מה עשיתי בשנה הראשונה: "קודמה תוכנית לשדרוג ובניית גינות ציבוריות בעיר, במסגרת זו, נבנו שתי גני משחקים חדשים במזרח העיר ובוצעו עבודות שיקום מתקני משחקים וגינות ציבוריות בכל רחבי העיר; תגברנו את נושא ניקיון העיר ושטיפת העיר; קיימנו את פסטיבל הספורט במרכז העיר; הורחבה התקנת מצלמות אבטחה ברחבי העיר; תוגברו סיורים של השיטור העירוני; התחלנו בבניית מרכז חירום חדש ומשוכלל; הוחלט על שיפוץ ושדרוג מועדון קדימה לילדים בסיכוי בסיוע של אליזה רגב; בימים אלו מקודמת תוכנית הבריאות והחוסן העירונית לקידום אורח חיים בריא בקרב כלל תושבות ותושבי העיר והקפדה על מדיניות מזון בריא במוסדות העירייה בהם מוסדות החינוך והמזנונים בבתי הספר".

מה אני מבטיח לעשות בשנה השנייה: "אנו שוקדים על הגדלת תקציב הספורט העירוני וכן תקציב התמיכות, טיפול במכרז עירוני חדש בנושא ניקיון שיכלול את הרחבת ניקיון העיר על ידי מכונות טיאוט ושטיפה נוספות, שדרוג משמעותי נוסף ונרחב של הגינות הציבוריות ברחבי העיר כולל בניית גנים ציבוריים חדשים, המשך רישות העיר במצלמות אבטחה חכמות לשמירה על ביטחון הציבור, סיום בניית מרכז החירום החדש, קידום שיפוץ מועדון 'קדימה', כמו גם מועדוני קשישים ברחבי העיר והגדלת הפעילות העירונית בנושא בריאות הציבור".

 

"נקים גני ילדים רב-דוריים"

המשנה לראש העירייה ד"ר אסנת ספורטה, סיעת דרך חדשה

אסנת ספורטה. צילום אביבית איזקסון

אסנת ספורטה. צילום אביבית איזקסון

מה עשיתי בשנה הראשונה: "בשנת 2019 השקענו תקציבי עתק בתשתיות פיזיות, במסגרת התכנית הרב-שנתית שגיבשנו, בעלות של כ-73 מיליון שקלים. במקביל, השקנו את מודל גני גש"ר פלוס, פתחנו את בית הספר "החופש להיות" בגישת מונטסורי, הקמנו צוות היגוי משותף עירייה-הורים לבחינת מודל השיבוץ לגנים. במסגרת הוועדה לילדים ונוער בסיכוי, שבראשה אני עומדת, גיבשנו המלצות לשתי תכניות ייחודיות: תכנית לאיתור מוקדם של פעוטות עם עיכוב התפתחותי ובמצבי סיכון, ותכנית להכשרת Case Managers, לליווי משפחות של ילדים עם צרכים מיוחדים. קיימנו שני פיילוטים חשובים, בעזרת החברה הכלכלית: "רף-טף", תכנית שמטרתה להציב רף גבוה לפעוטונים הפרטיים בעיר, ו"אפונים", מודל משופר וחדשני של תכנית ההזנה לגנים.

מה אני מבטיחה לעשות בשנה השנייה: "התכנית לשנת 2020 מתמקדת בתשתיות פדגוגיות: היא כוללת הרחבת מיזמי "רף-טף" ו"אפונים", הקמת "גני שעשועים דידקטיים", תכנית ייחודית בגישת Hands On לחשיפת כל בנות חטיבות הביניים ללימודי תכנות ורובוטיקה, הקמת גני ילדים בין-דוריים (שת"פ בין גנים ודיירי בתי הדיור המוגן), "מסע ישראלי" – מסע של תלמידי התיכונים לאורכה של המדינה ומפגשים עם קבוצות אוכלוסיה מגוונות, תוך עיסוק בסוגיות של זהות ושילוב של תרומה לקהילה. עוד בתכנית יוזמות בהיבט של שיפור השירות: הקמת "מוקד חינוך 24/7" ועוד".

 

"השנה הקרובה תעמוד בסימן סלילת שבילי אופניים"

סגן ראש העירייה עילאי הרסגור-הנדין, סיעת מרצ

עילאי הרסגור-הנדין. צילום ליאור פילשטיינר

עילאי הרסגור-הנדין. צילום ליאור פילשטיינר

מה עשיתי בשנה הראשונה: "השנה פעלתי למען שינוי סדר העדיפויות לטובת הולכי הרגל, רוכבי האופניים ומשתמשי התחבורה הציבורית והמשכתי את הובלת תחום הקיימות בעיר ביחד עם רפי סער וחבריי להנהגת העירייה. בין השאר עבדתי על תחילת ביצוע 'מהיר לעיר', שיאפשר נסיעה מהירה בתחבורה ציבורית לאורך רחובות ויצמן וטשרניחובסקי ויכלול שביל אופניים חוצה כפר סבא, תכנון נרחב של שבילי אופניים ברחבי העיר ותכנון שלוחת כפר סבא של רשת המטרו, רפורמה במערך הסעות התלמידים, הובלת מהלך נרחב להפסקת זיהום האוויר בל"ג בעומר, הפעלת מיזם 'שבוס' לתחבורה בסופי השבוע ועוד. כמו כן, עבדתי על התוכניות לשנים הבאות מול הוועדה המחוזית, הוועדה הארצית ומשרדי הממשלה".

מה אני מבטיח לעשות בשנה הקרובה: "השנה הקרובה תעמוד בסימן סלילת שבילי אופניים בהיקף נרחב והמשך סלילת נתיבי התחבורה הציבורית, במקביל לשיתוף הציבור לקראת המקטעים הבאים וסיום העבודה על רשת האוטובוסים החדשה של כפר סבא, המשך שיפור הסעות התלמידים, הסדרת גלים ירוקים עבור הולכי הרגל, יצירת קישוריות לתחנות הרכבת, מאבק בתחנת הכוח המתוכננת והמשך פעילותי כיו"ר ועדת הדיור הציבורי".

 

"נושאי דת והדתה חזרו ועלו כל השנה האחרונה"

מאיר מנדלוביץ', סיעת מרצ

מאיר מנדלוביץ'. צילום תומר נויברג

מאיר מנדלוביץ'. צילום תומר נויברג

מה עשיתי בשנה הראשונה: "נושאי דת והדתה חזרו ועלו כל השנה האחרונה, גם כשרציתי להקדיש זמן לנושאים נוספים. סייעתי להורים שהוציאו עמותה קיצונית מחטיבת ביניים, פעלתי למען שמירת צביונה של שכונת סביוני הכפר כשכונה חילונית-קהילתית ועוד נושאים רבים נוספים, רובם לא הגיעו לכותרות. מטרתי לשנה הקרובה היא לעבור מטיפול נקודתי ראקטיבי להסדרה בהסכמה רחבה. אני אופטימי. התחלתי גם לעסוק בתחום החדשנות ובחיזוק האטרקטיביות של העיר לחברות ולאנשי הייטק. נשפר את איכות החיים של הטאלנט האדיר שמתגורר בעיר ותוך כך נייצר הכנסות לעירייה. יוזמות חדשות יחשפו בשנה הקרובה".

מה אני מבטיח לעשות בשנה השנייה: "אני גאה להיות חלק ולתמוך בפעילות של כל חברי סיעת מרצ בנושאי תחבורה, נגישות, גאווה וקיימות. בתחבורה נתחיל לראות את המהפך בשנה הקרובה: שבילי אופניים חדשים, תוכנית קווי אוטובוס חדשה, שיפור השירות באוטובוסים ותחילת הביצוע (ובשאיפה לסיים קטעים) של 'מהיר לעיר'".

 

"הרמתי את מצעד הגאווה ואירועי חודש הגאווה"

פליאה קטנר, סיעת מרצ

פליאה קטנר צילום עזרא לוי

פליאה קטנר. צילום עזרא לוי

מה עשיתי בשנה הראשונה: "במהלך השנה הראשונה לקדנציה הנוכחית הרמתי את מצעד הגאווה ואירועי חודש הגאווה במסגרת תיק הקהילה שבראשותי, יחד עם הצוות הנהדר של אגף נוער צעירים וקהילה, מנהלת האגף מירב הלפמן וחברי פורום הגאווה של כפר סבא. המצעד השנה כלל מצעד ברחוב הראשי, הפנינג למשפחות ואלפי אנשים שיצאו להביע הזדהות עם הקהילה הגאה ולדרוש שוויון זכויות".

מה אני מבטיחה לעשות בשנה השנייה: "בכוונתי להמשיך ולעבוד למען הקהילה הגאה ולפתח את נושא הפלורליזם בכפר סבא. התושבים הפלורליסטים בעיר הם מרכיב מהותי וחלק בלתי נפרד מהקהילות השונות בעיר. כמו כן בכוונתי לפתח את נושא הדו קיום ביננו ובין היישובים סביבנו, וכבר בסוכות האחרון הייתה פעילות מונגשת לילדים יהודים וערבים עם מוגבלויות. הנושא הזה יקבל מבחינתי קפיצה משמעותית בעיר. נוסף על כך, בכוונתי למנף את תחום בעלי החיים – תיק שנוצר לראשונה על ידי ראש העיר שהפקיד אותו בידיי ובכוונתי להעביר את כפר סבא לקדמת הבמה בנושא היחס לבעלי חיים ועבודה משותפת עם אוהבי בעלי החיים בעיר".

 

"המטרה שלי היא לשים את נושא הנגישות על המפה העירונית"

לירית שפיר שמש, סיעת מרצ

לירית שפיר שמש

לירית שפיר שמש

מה עשיתי בשנה הראשונה: "היה לי חשוב להתחיל מנושא הנגישות והמודעות לאנשים עם מוגבלויות. זה המשך ישיר לפעילויותיי בשנים האחרונות, כולל כחברת ועדת הנגישות, ואני גאה ביותר על האפשרות המדהימה להשפיע ברמה העירונית. המטרה המרכזית שלי היא לשים את נושא הנגישות על המפה העירונית בכל תחומי החיים בעיר זמינה לכל האוכלוסיות. ישיבות העירייה המשודרות בפייסבוק מונגשות כיום לציבור אנשים עם מוגבלות שמיעה בכתוביות און ליין. בתחום נגישות באירועים בעיר, שהיו רבים ויפים השנה, השגנו קפיצת דרך הן במודעות והן ביישום נגישות לכלל האנשים עם מוגבלויות. וזו רק ההתחלה".

מה אני מבטיחה לעשות בשנה השנייה: "אני מאוד רוצה ומקווה להרחיב את נושא המודעות והנגישות גם במוסדות החינוך בעיר בדרכים דינמיות שונות. אני פועלת לקדם ימי מודעות שונים לציבור הרחב. בתחום הנגישות בתחבורה הציבורית בעיר, אני מקווה להביא לשיפור הן בהתייחסות והן בתחזוקה".

 

"אעסוק בתוכנית המתאר ובתוכנית האסטרטגית לחינוך"

יו"ר האופוזיציה יוסי סדבון, סיעת כפר סבא בראש

יוסי סדבון. צילום דניאלה קונטיני

יוסי סדבון. צילום דניאלה קונטיני

מה עשיתי בשנה הראשונה: "יחד עם חברותי עו"ד קרן חגואל גרשון ורו"ח תהילה מימון, העליתי מספר נושאים שהמרכזיים בהם: פעולה בניגוד לחוק תכנון ובניה בעקבות החלטת מועצת העיר, למרות התנגדותי, למנות את יובל לוי, שאינו סגן ראש עיר, כממלא מקום יו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה. פנייתי ליועץ המשפטי לממשלה התקבלה ובעקבות חוות דעתו המינוי בוטל; בקשה מרשם האגודות השיתופיות ומהממונה על המחוז במשרד הפנים לפעול להפסקת פעילות ראש העיר רפי סער בתפקיד כיו"ר הוועד המנהל של מפעל המים של כפר סבא, מהטעם של ניגוד עניינים מובנה וקבוע. בפנייה זו טרם נענתה ונמצאת במעקב; העברת תמיכות בתחום הספורט בהחלטת מועצת עיר בניגוד לעמדתי שהסתמכה על חוזר מנכ"ל משרד הפנים המאפשרת תמיכה רק בשנת הכספים הקרובה, קרי 2020 ולא בשנה זו".

מה אני מבטיח לעשות בשנה השנייה: "לשנה הפעילות הבאה יש בכוונתי לעסוק בנושא בתוכנית המתאר הכוללנית ובתוכנית האסטרטגית לחינוך. בחינת התקציב השנתי ומתן דגש לתמיכה מוגדלת לספורט ילדים, נערים, נוער ונשים. פיקוח על אופן פעילות המועצה באמצעות הוועדה לענייני ביקורת".

 

"אני מובילה בגאווה את מהפכת הכלים החד פעמיים"

קרן גרשון-חגואל, סיעת כפר סבא בראש

קרן גרשון-חגואל. צילום דניאלה קונטיני

מה עשיתי בשנה הראשונה: "במסגרת ועדת מכרזים דאגתי לשמור על עקרון השיוויון ומנהל תקין בבחירה של הספקים, הקבלנים ונותני השירותים בעיר. ‏‎בנוסף, פעלתי במסגרת ועדת רווחה לקדם אוכלוסיות עם צרכים שונים מהרגיל, וכן לתת מענה לאוכלוסיית הגיל המבוגר והצרכים הנלווים של אוכלוסיות אלו. במסגרת ועדת הנחות בארנונה דאגתי לשמור על איזון האינטרסים בין קופת העירייה לבין מקרים חריגים הדורשים הקלות בארנונה. ‏‎השתתפתי בוועדה למניעת אלימות סמים ואלכוהול, בה התרשמתי שיש צוות המורכב מאנשי מקצוע המבצעים עבודת שטח חשובה למען תושבי העיר.
‏‎כחברה בוועדת תרבות, אני וחברי הוועדה העלנו רעיונות למיקסום החשיפה של אירועי התרבות בעיר, מישוב האירועים על ידי התושבים והצבנו לעצמנו כמטרה לאפשר לתושבים להיות שותפים בבחירת התכנים והאירועים העתידיים בעיר. ‏‎בנוסף, הנני חברה בוועד המנהל של מפעל המים וחברת דירקטוריון בבריכת גלי השרון שעתידה לעבור שדרוג לטובת תושבי העיר. בימים אלו אני מובילה בגאווה את מהפכת הכלים החד פעמיים, על מנת לסלקם משימוש בכל המסגרות העירוניות, ולעבור לכלים רב פעמיים".

מה אני מבטיחה לעשות‏‎ בשנה הבאה: "אמשיך לקיים מפגש ושיח מתמיד עם התושבים, אשמע את צרכיהם ואקדם עבורם את צרכי השעה. לא אפחד משינויים, ואוודא שיהיו תוצאות בשטח. ‏‎כיום, כעבור שנה בתפקיד, אני וחברי הסיעה שלי מכירים, מבינים, ומוכנים יותר ופועלים עם רצון ומוטיבציה לשנות, לקדם ולהוביל, כמו בתחילת הדרך".

 

"אני עוסקת בנושא התקציב העירוני במטרה לבלום את החוב הגדל"

תהילה מימון, סיעת כפר סבא בראש

תהילה מימון. צילום דניאלה קונטיני

תהילה מימון. צילום דניאלה קונטיני

מה עשיתי בשנה הראשונה: שנה מאתגרת ופורייה עברה עליי ביחד עם חבריי לסיעת "כפר סבא הראש" במועצת העיר. במהלך השנה קידמתי ערכים כמו דוגמה אישית, מקצועיות ושקיפות. ביקשתי לקדם מקצוענות בדירקטוריונים וקידמתי את נושא השקיפות בין חברי המועצה (הסדרי ניגוד עניינים) ובכלל העירייה ותאגידיה הקשורים. בשנה זו פעלתי באמצעות הצעות לסדר, שאילתות, חברות בוועדות (כספים, חינוך, בטחון ועוד), דירקטוריון החברה הכלכלית ופעילות ישירה מול העירייה והתושבים בנושאים מגוונים: קידום שוויון חברתי וצמצום פערים בעיר (תכניות ייעודיות כמו חוג לכל ילד), קידום השוויון המגדרי (שיבוץ שווה של נשים בוועדות ודירקטוריונים ובחינת התקציב העירוני בראייה מגדרית), מתן מענה לצרכי הקהלים השונים (פתיחת אלטרנטיבות לצהרונים, הפחתת שימוש בטלפונים סלולריים, מועדון גמלאים ונוער בשכונה הירוקה, תנועות נוער). בנוסף, אני עוסקת בצורה משמעותית בנושא התקציב העירוני במטרה לבלום את החוב העירוני הגדל".

מה אני מבטיחה לעשות בשנה השנייה: "אמשיך לעסוק בנושאים הקשורים לשוויון חברתי בכפר סבא, הגברת מעורבות תושבים, קידום מדיניות עירונית (חינוך, תכנית מתאר, תמיכות עירוניות ועוד) וקידום תקציב אחראי שמגביל את החוב ומקדם התייעלות וכן אתרום מניסיוני בתחום הפיננסי ובתחום ההתחדשות העירונית".

 

"עסקתי לצערי השנה בעיקר במניעת שחיתות"

הדר לביא, סיעת כפר סבא מתקדמת

הדר לביא

הדר לביא

מה עשיתי בשנה הראשונה: "לצד פעילות אקטיבית בעשר ועדות עירוניות, דירקטוריון חברה עירונית, עבודה שוטפת מול הציבור לטיפול בבעיות קטנות כגדולות, פעילות אינטנסיבית לתיקון מערכת גני הילדים השבורה שלנו ועוד – עסקתי לצערי השנה בעיקר במניעת שחיתות ויישום מינהל תקין. הצלחתי, יחד עם חברי סיעתי וחברי האופוזיציה, לסכל חלק מהמינויים לא תקינים שהובטחו על ידי ראש העיר לתומכיו, לרסן את ההוצאות הכספיות המוגזמות ולהיות עין פקוחה עבורנו הציבור לסוגיות האלו. כל זאת, בהתנדבות מלאה".

מה אני מבטיחה לעשות בשנה השנייה: כחברת מועצה אני זמינה לכל תושב ותושבת, ומעודדת אתכם להמשיך ולפנות אלי בכל דבר ועניין בטלפון 054-5434913 או במייל [email protected]. אני רואה בזמינות של נבחרי הציבור לכם התושבים סוגיה קריטית בשיפור המערכת העירונית שלנו. כחלק מזה קידמתי את השקיפות של נבחרי ציבור ושל העיריה לתושבים. אני מאמינה שזמינות ושקיפות הם בסיס למחויבות ציבורית אמיתית. בשנה הבאה אמשיך לעמוד על המשמר כנגד שחיתות ומינהל לא תקין, לוודא שאנחנו התושבים מקבלים תשובות אמיתיות ולקדם את איכות החיים שלנו בעיר".

 

"אדאג שנושאים כמו תחנת הכוח ותכנית השימור לא ירדו מסדר היום"

פנחס כהנא, סיעת כפר סבא מתקדמת

פנחס כהנא. צילום עזרא לוי

פנחס כהנא. צילום עזרא לוי

מה עשיתי בשנה הראשונה: "פעילות נמרצת ויוזמת בוועדת משנה לתכנון ובניה, ועדת איכות הסביבה, הנהלת מפעל המים, ועדת שורדי שואה, ועדת שימור אתרים ובמועצת העיר. הצעות לסדר בנושאים משמעותיים ומעקב אחרי החלטות, להלן חלק: דיון בדחיפות בתכנית המתאר הכוללנית, להתנגד נמרצות לתכנית תמ"ל 1088 – הקמת אזור מגורים ליד צופית, הפחתת הטמפרטורה במרכז העיר ב-4 מעלות בין השאר על ידי נטיעת עצים, מהיר לעיר. שאילתות עיקריות: ביצוע רמפת הירידה מכביש 531 ביער אוסישקין, תכנית המתאר הכוללנית לאור זאת שלא מתקדמים בפעולות התכנוניות, מדיניות המיחזור העירונית. שאילתות ישירות: פיסול בשטחים הציבוריים, הצבת שלטי חוצות על ידי החברה הכלכלית ברחבי העיר, בגודל חריג זאת ללא היתר, מידע לחברי המועצה לגבי תנועת המטוסים מעל העיר ובגבולותיה, והתחזית לתנועה זו. אני משקיע אנרגיה רבה בוועדת המשנה לתכנון ובנייה המתכנסת אחת לשבועיים. הצלחתי לשפר את דרך קבלת החומרים לחברי הועדה".

מה אני מבטיח לעשות בשנה השנייה: "לפעול שתהיה שקיפות והחלטות יבוצעו. אדאג שנושאים כמו תמ"ל צופית, התחדשות עירונית, תחנת הכוח, פיתוח תיירות בעיר, בסיס כלכלי, נטיעות עצים, גן מנשה, יער אוסישקין, קולנוע עמל, תכנית שימור לא ירדו מסדר היום ויטופלו כהלכה".

 

"אני אישית מקדם את השקיפות"

יובל לוי, סיעת תפו"ח

יובל לוי

יובל לוי

מה עשיתי בשנה הראשונה: "כחבר קואליציה אני שותף לחידוש ולשיפוץ רחב ההיקף של מוסדות החינוך. אני אישית מקדם את השקיפות, כחלק מהמאמצים שלי להשבת האמון למערכת העירונית, לקיום שקיפות וטוהר שלטון. אלה מטלות לא קלות לטווח ארוך, שמתנהלות בקשיים מובנים. בטווח הקצר של הקדנציה תרמנו להסדר ההשמה לגנים, הנחנו יסודות להקמת מינהלת הגמלאים וכן פעלנו כנציגי הציבור להשבת מיליוני שקלים לקופת הציבור במפעל המים.
מה אני מבטיח לעשות בשנה השנייה: "להיות נאמן לשלטון החוק וטוהר השלטון. לוותר על האגו והכותרות לטובת עשייה לציבור".

"אני בשלבי הקמת מינהלת גמלאים"

ממה שיינפיין, סיעת תפו"ח

ממה שיינפיין

ממה שיינפיין

מה עשיתי בשנה הראשונה: "אחד מהישגי המרגשים – הקמת הקתדרה החדשה כפר סבא. אני הוגה הרעיון להקמתה ואחראי על פעילותה. הקתדרה החדשה מהווה נדבך מוערך וחשוב לתושבי העיר, בנושאי הגות, העשרה, תרבות הפנאי וכוללת הרצאות, קורסים, סדנאות, טיולים, לימודים ועוד). בעיר כפר סבא כ-25 אלף תושבים מעל גיל 65. אני בשלבי הקמת פרויקט ייחודי נוסף שלי מינהלת גמלאים ואזרחים ותיקים שאעמוד בראשה. פרויקט הדגל הזה ייתן מענה לכל רוחבן ואורכן של הפעילויות לגילאים המדוברים בנושאי: תעסוקה חינוך, בריאות, נגישות, הנדסה, ספורט, תרבות הפנאי ועוד".

מה אני מבטיח לעשות בשנה השנייה: "אני בשלבי הקמת 2 פרוייקטים ייחודים ומרגשים , יחד עם קבוצת אנשים מדהימים ומרגשים, אנו פועלים וללא לאות להקמת מוזיאון השואה למען תושבי העיר ומכל מגוון הקשת העדתית, ומועדון לדור שני לשורדי שואה .הכל למען תושבי העיר ובהתנדבות מלאה".

 

"מבטיח לקדם נושאים בתחום החינוך, הנוער וחזות העיר"

צביקה צרפתי, סיעת כפר סבא אחת

צביקה צרפתי. צילום רמי זרנגר

צביקה צרפתי. צילום רמי זרנגר

מה עשיתי בשנה הראשונה: "בהיותי חבר מועצה וחבר אופוזיציה אני משתדל להיות נגיש וזמין לתושבי העיר שנתקלים בקושי שהוא בלתי מוסבר ובמקביל לנסות להשפיע ולקדם נושאים חשובים להתפתחות העיר ולהשפיע על צורת החיים העירונית למען ילדי ותושבי העיר. אני באופן אישי הגשתי מספר שאילתות בנושאים שונים ובנושאים אחרים פעלתי עם חברי לאופוזיציה בשיתוף פעולה למען תושבי העיר באופן ענייני".

מה אני מבטיח לעשות בשנה השנייה: "אני מבטיח בשנה הבאה להגביר את פעילותי ולקדם נושאים שלפעמים נשכחים בעיקר בתחום החינוך, הנוער וחזות העיר שהם נושאים מאוד חשובים ומשמעותיים לתושבי כפר סבא. מבטיח להיות נגיש וזמין לכל תושב".

"גולת הכותרת בשכונות הירוקות היא הקמת החטיבה החדשה"

עדי לוי סקופ, סיעת הרשימה שלנו

עו"ד עדי לוי סקופ. צילום נופר חן

עו"ד עדי לוי סקופ. צילום נופר חן

מה עשיתי בשנה הראשונה: "בנושא התרבות הובלנו מהפיכה – העיר שוקקת חיים ומוקד של כלל השרון עם שפע אירועים ופסטיבלים חדשים, אירועי הקיץ, עדלאידע, שישירושלים, שבת תרבות, פסטיבל סרטים וטקס פרסי אופיר, הגדלת פעילות המרכזים הקהילתיים ועוד. השנה נפתח מרכז 'מייקרספייס' בארט קיימא, מועדוניות לילדים, קייטנת הורים, חידוש בית הסטודנט, אירועי קהילה המוניים כגון קמפינג ושפע יוזמות חדשות. גולת הכותרת בשכונות הירוקות הינה הקמת חטיבת הביניים החדשה. בנוסף, בנייה חדשה בבתי הספר היסודיים, סיום בניית מועדוני הגמלאים והנוער, מהפיכת כחול-לבן ועוד. מועצת הנשים הכפילה פעילותה ומיצבה את העיר כמודל ארצי לחיקוי בקידום שוויון מגדרי. יזמנו פרויקטים רבים כגון חינוך מודע מגדר בגני הילדים ובתי הספר, קורס דירקטוריות, ייצוג נשי של 50 אחוז בוועדות, מועדון הנקה, קידום נשים בספורט ומועדון נשים 50+".

מה אני מבטיחה לעשות בשנה השנייה: "השנה נטפל בתכנון מבני קבע לתנועות הנוער, מפגע ריח מבראון וזיהום אוויר, בניית הקאנטרי החדש, שיפוץ גן הברון מנשה, פרויקט גדול לשיפור חזות השכונה, הביטחון והבטיחות, חיזוק הקהילה ועוד.

 

"קיימנו מגוון פעילויות, חוצות מגזרים, לדתיים וחילונים"

אמיר קולמן, סיעת תנופה

אמיר קולמן

מה עשיתי בשנה הראשונה: "קיבלתי לאחריותי את תיק הנוער והצעירים ואת תיק מורשת ישראל. אני עומד בראש הוועדה לקידום מעמד הילד, הועדה לקידום הגיוס לצה"ל והועדה להנצחת נרצחי פעולות איבה, חבר בוועדת הכספים והרווחה. כמו כן אני מכהן כחבר הנהלת מפעל המים וגלי השרון. במהלך השנה יזמנו פעילויות לטובת הנוער, הצעירים וכל המשפחה (פסטיבל קיץ, פסטיבל הבירה, פסטיבל האוכל ועוד). יזמנו פעילויות לקידום הגיוס המשמעותי לצה"ל ולשירות הלאומי. הכרזנו על השנה כשנת "תנועות הנוער" לעידוד ההצטרפות לתנועות הנוער השונות במרחב העירוני. הכפלנו את מספר המלגות שחולקו לסטודנטים בעיר. לראשונה, ערכנו ערב הוקרה למשרתי ומשרתות מערך המילואים, הענקנו הטבות צרכניות וגם חמישה אחוז הנחה בחשבון הארנונה למשרתים פעילים. במהלך הקיץ קיימנו אירועים רבים לכל המשפחה, הקמנו את מרכז הנוער הדתי בתנופה מחודשת, קיימנו מגוון פעילויות, חוצות מגזרים, לדתיים וחילונים. והכי חשוב – השתדלנו לשמש כתובת לכל תושב".

קולמן לא ענה על השאלה מה הוא מבטיח לעשות בשנה השנייה של הקדנציה.

 

"אנו נערכים לשידרוג בריכת גלי השרון"

אורן כהן, סיעת הליכוד

אורן כהן. צילום שרונה גיא

אורן כהן. צילום שרונה גיא

מה עשיתי בשנה הראשונה: "כיו"ר ועדת המכרזים נדרשתי לכנס את הועדה באינטנסיביות ולהדביק פערים בשל העובדה שהוועדה הכה חשוב להתנהלות העירייה לא התכנסה הרבה זמן. כיו"ר גלי השרון אישרנו תקציב ואנו נערכים לשידרוג המועדון לשיפור חווית הלקוח שנכנס בשערי המועדון. כמחזיק תיק החינוך הציוני אנו מוציאים טיולים רבים בנושאי מורשת וציונות, וכן ביום שני תתחיל העונה הרביעית של סדרת ההרצאות והשנה בסימן אירועים בתולדות המדינה. כמו כן אני משתדל להיות שותף פעיל בכל ההחלטות המובאות להנהלת העיר ומועצת העיר. אני מקפיד לפגוש תושבים רבים בכל שבוע ולסייע כמיטב יכולתי".

מה אני מבטיח לעשות בשנה השנייה: "אמשיך להיות משפיע בהנהלת העיר, במתן סיוע לתושבים, ובכל תפקידיי השונים".

 

* חברי המועצה איתן צנעני, רפי קובו ואמיר סילבר לא השיבו לפניית צומת השרון ולא הסבירו מה עשו בשנה הראשונה של הקדנציה ומה הם מתכוונים לעשות בשנה השנייה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר