ניידות משטרה סמוך לבניין עיריית כפר סבא. צילום "ביקורת בונה"
ניידות משטרה סמוך לבניין עיריית כפר סבא. צילום "ביקורת בונה"

החשוד שפניו מוסתרות, השומר שכיבה את האש: פרטים חדשים על ניסיון ההצתה בעיריית כפר סבא

במשטרה מתקשים לזהות את הגבר החשוד בניסיון ההצתה שאירע בלילה שבין שלישי לרביעי, ובודקים אם יש תיעוד שלו ממלא בקבוק בדלק באחת מתחנות הדלק בעיר. חבר המועצה ניצב בדימוס יוסי סדבון: "כל ההנהלה הבכירה חייבת למסור עדות במשטרה"

פורסם בתאריך: 31.10.19 17:00

פרטים חדשים על החשד לניסיון ההצתה בעיריית כפר סבא: לצומת השרון נודע כי בסרטון שבידי המשטרה, שנלקח מאחת ממצלמות האבטחה, לא ניתן לזהות את הגבר החשוד בהצתה משום שאיכות הסרטון ירודה ופניו מוסתרות. בנוסף, כך נמסר, בטווח שבין מיקום המצלמה לבין חלון המטבח שהוצת ניצב עץ שמסתיר את האירוע עצמו.

לצומת השרון נודע כי החשוד במעשה פתח בעצמו את חלון המטבחון שבבניין, מהצד האחורי של המבנה, זה שאינו פונה לרחוב וייצמן, בסמוך לדלת הכניסה האחורית ללשכת ראש העיר, החדיר בקבוק מים מפלסטיק ובו דלק אל השיש, וניסה להציתו מספר פעמים ונמלט. האש החלה לבעור ואחד מהמוקדנים במוקד 106 הסמוך שמע את צפצופי גלאי העשן, רץ אל המקום וכיבה את האש באמצעות מטף. לאחר מכן הזמין את כיבוי אש ואת המשטרה. לאור העובדה שהסרטון אינו מספק יותר מדי פרטים, מנסים במשטרה לבדוק האם היה אדם בטווח הזמן הקרוב למועד ניסיון ההצתה שמילא בקבוק שתייה קטן מפלסטיק בדלק באחת מתחנות הדלק בעיר.

בתוך כך נודע לצומת השרון כי אתמול ישב קצין משטרה במשך למעלה משעה עם ראש העיר, רפי סער. מניסיון לבדוק עם דוברות מרחב השרון במשטרה האם מדובר במתן עדות נמסר לנו כי לא מדובר בחקירה, גביית עדות או תשאול, כאלה לא יקרו בזמן הקרוב לאף בכיר בעירייה, וכי אין הם מוסרים פרטים על פגישות עבודה המתקיימות בעירייה או כל פגישה אחרת. "לא נוציא אף פרט על החקירה", נמסר.

יו"ר האופוזיציה בעיריית כפר סבא ניצב בדימוס יוסי סדבון, ראש אגף החקירות לשעבר במשטרה, אמר לצומת השרון כי לדעתו כל ההנהלה הבכירה בעירייה צריכה לתת עדות וייתכן שאף צריך להצמיד אבטחה לראש העיר. "מישהו כנראה מאוד התעצבן על מישהו בעירייה וזה איתות", הוא אומר, "צריך לבדוק את זה. אני לא יודע מי מאיים עליהם או לא, ראש העיר וההנהלה הבכירה צריכים להגיד אם יש להם חשודים אפשריים. מנקודת מבט של חוקר ברור שאם לא יהיה שיתוף פעולה מצד מאוימים פוטנציאליים לא תהיה התקדמות בחקירה".

אתה אומר שבכירים בעירייה צריכים לתת עדות?

"הם חייבים לעשות זאת. אני לא יודע בדיוק איפה הייתה ההצתה אבל לדעתי כל ההנהלה הבכירה חייבת למסור עדות ולדווח אם היו להם איומים מוקדמים, אם היה סימן של חשש לכזה דבר. אם היה ולא דיווחו על זה למשטרה זה רע מאוד, ואם לא היה המשטרה תהיה באפילה. כל עוד שאין מודיעין זה בעייתי. פעם הציתו את הרכב של יצחק ולד. אחרי עשר שנים תפסנו אותם. יש כלים לעשות את זה ואני מאוד מקווה שיגיעו אליו כי עבירת ההצתה היא חמורה מאוד".

סדבון הוסיף כי "היו רשויות שבהן ראש עיר נורה או שזרקו לעברו מטעני חבלה, יש רשויות שבהן ראש הרשות מסתובב מאובטח. כדי לדעת אם ראש העיר צריך להסתובב עם אבטחה יש את פורום המאוימים באגף המבצעים של המשטרה. הם ידונו ויבדקו את כל מה שקשור באירוע. אם יש מידע על רצון לפגוע באישיות כזו או אחרת בעירייה אז הם ימליצו לעירייה לשכור מאבטחים, או שיציבו שמירה, או שיבצעו בדיקות כאלה ואחרות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר