השלט הסמוך למרכז קיפוד

ה"פרס" של העירייה למתנדבים במרכז הקיימות: דוחות חניה

מתנדבים במרכז קיפוד דורשים מהעירייה לבטל את דוחות החניה. "אין שום סיבה לדפוק דוחות למתנדבים פעם אחר פעם", אומר אחד מהם

פורסם בתאריך: 3.11.19 18:43

מתנדבים במרכז העירוני לקיימות, מרכז קיפוד, שברחוב החי"ש, מתלוננים על כך שפקחי עיריית כפר סבא מחלקים להם דוחות חניה כשהם מגיעים להתנדב במקום, זאת למרות שאין עבורם חניה הולמת כשהם מגיעים להתנדב במרכז אחת לחודש, ולמרות שחלקם טוענים שחנו כחוק. מתנדבים אחרים טוענים שקיבלו דוחות במקומות שלא ידעו שאסור לחנות בהם, בגלל שהמדרכה הייתה צבועה באפור והשלט לא היה נגיש. כשפנו לעירייה בבקשה לביטול הדוח נדחו. בכל מקרה, כולם דורשים מהעירייה לבטל את דוחות החניה לאלתר.

מרכז קיפוד הוא מרכז מיחזור וקיימות עירוני שמטרתו לעורר שינוי תפיסתי והתנהגותי של העיר ותושביה באמצעות פעילויות חינוכיות בדגש על מחזור והפרדה תוך יישום מדיניות "אפס פסולת". המתנדבים מגיעים אליו פעם בחודש במסגרת מיזם "קפה תיקון", בו הם מסייעים לציבור ומתקנים עבורו פריטים ישנים, בלויים שבורים או תקולים.

אחד המתנדבים טוען שרק ביום שישי האחרון קיבל דוח למרות שחנה כחוק. "אנחנו מגיעים פעם בשלושה שבועות למספר שעות כדי לתקן ולסדר לתושבים מוצרים מקולקלים ללא עלות", הוא מסביר, "אני תמיד חונה בפנים, וזו הייתה הפעם הראשונה שחניתי בחוץ. יש שלוש חניות צמודות למרכז קיפוד בהן מותר לחנות, ובצמוד ישנן ארבע חניות שאסור לחנות בהן בין השעות 11:00 ל-12:30. אני חניתי בשלוש החניות המותרות וקיבלתי דוח של 250 שקלים. אני מתכוון לבקש שיבטלו לי את הדוח, אבל בכל מקרה אני לא מבין איך אין הסדר עבורנו, כמתנדבים, שבאים לעזור ללא עלות תמורת חיוך בלבד. יותר מזה, אני גם לא מבין למה אותו פקח לא נכנס לרגע למרכז כדי לשאול של מי הרכב. אין שום סיבה לדפוק דוחות למתנדבים פעם אחר פעם. זה מאוד מקומם כי אתה בא להתנדב, לסייע למטרה טובה, ומקבל קנס. ככה החיוך הופך לבכי".

המתנדבים במרכז קיפוד

תושב אחר קיבל דוח חניה לפני מספר חודשים. "הגשתי בקשה לביטול מהעירייה והם החזירו לי תשובה שלילית, למרות שכתבתי מכתב מאוד מנומק. גם מבחינה תחבורתית, כשאתה בא מכיוון רחוב בגין, אתה פונה לחניות האלה אין שום תמרור. המדרכה צבועה באפור".

אבל במקום מוצב תמרור.

"התמרור נמצא באזור הכיכר שבפינת הרחובות החי"ש ואז"ר, כך שמי שמגיע למרכז קיפוד מכיוון דרך בגין לא רואה אותו. זה די מבאס כי אנחנו מתנדבים לטובת העירייה ומצד שני העירייה לא הולכת לקראתנו במשהו שבאמת נעשה בתום לב ובאופן חד פעמי. זה קצת כואב כי אנחנו לא מקבלים כסף על השעות האלה. אני יותר לא אחנה שם. אם יש מדרכה אפורה אתה לא חושב שזה לא חוקי לחנות בה".

גם סער נצר קיבל דוח חניה שאותו כבר שילם. "השלט היה מופנה לכיכר ומי שלא מגיע מהכיכר לא יכול לראות אותו", הוא מסביר, "הגשתי בקשה לערעור ונדחיתי. לא ציינתי שאני מתנדב. התגובה הייתה 'לא חנית כחוק ולכן היועץ המשפטי לא אישר לבטל את הדוח'. אם עשיתי עבירה מגיע לי לשלם עליה. עם זאת, הרשות המקומית אמורה לעזור לי לא לבצע עבירה כתושב העיר. אני מתנדב גם במקומות אחרים במרכז העיר, ואני מצפה שתהיה פה הגינות בסיסית".

אבל לא רק המתנדבים מקבלים קנסות. "הייתה אמא עם תינוק שבאה למרכז כדי להביא משהו קטן שנתקן לה, וכשחזרה לרכב גילתה את דוח של 250 שקלים", מספר אחד התושבים, "בסכום הזה היא הייתה קונה חמישה מוצרים שהביאה אלינו לתקן, כשכל מטרתה היא לא לזרוק, לשמור על העולם ועל הסביבה. יש עוד תושבים שבאו רק למסור מוצרים וקיבלו קנסות".

תגובת עיריית כפר סבא טרם התקבלה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר