שאריות הארוחה שאכלו הקשישים בכפר סבא בטיול לקיסריה

נשארו עם טעם מר: העירייה אירגנה טיול לקשישים, מאות נותרו רעבים

למרות הכוונות הטובות, הטיול המסורתי "והדרת פני זקן" שארגנה עיריית כפר סבא ליותר מ-1,000 תושבים בגיל הזהב הפך לקטסטרופה בארוחת הצהריים. אפילו שרה'לה שרון לא הצליחה להרים את מצב הרוח

פורסם בתאריך: 4.11.19 08:39

מאות קשישים, שיצאו בשבוע שעבר לטיול בקיסריה מטעם עיריית כפר סבא נותרו רעבים, לאחר שאולם השמחות בחדרה לא סיפק להם אוכל כנדרש. הקשישים, שהמתינו בחוץ רעבים עטו בתלונות על ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, שהגיע למקום כדי לברך את משתתפי הטיול והחליט לבטל את נאומו. אפילו האמנית האורחת שרהל'ה שרון, שהגיעה כדי לבדר את הקשישים, שרה להם "עוד לא אכלנו, עוד לא שתינו", בניסיון להעלות חיוך על פניהם.

טיול "והדרת פני זקן" מתקיים בכפר סבא מזה למעלה מ-20 שנה. בשנה שעברה יצאו הקשישים לחיפה ושנה קודם לכן נסעו לטיול בבאר שבע. מדובר בקשישים, חלקם בני למעלה מ-80, שממעטים לצאת מהבית וממועדוני הקשישים בהם הם חברים בעיר, חלקם מתקשים להתנייד ומסתייעים בכסאות גלגלים ומקלות הליכה. בכל השנים המשתתפים ששילמו כסף בעבור השתתפותם התבקשו גם להביא בעצמם את האוכל לטיול. השנה, באופן חסר תקדים, החליטו המארגנים לערוך ארוחת צהריים גדולה עבור המשתתפים. לטיול יצאו 22 אוטובוסים מלאים, שהם למעלה מ-1,200 איש ואישה.

קשישים שלקחו חלק בטיול שארגנה מחלקת האירועים שבאגף התרבות, ושילמו 80 שקלים בעבור השתתפותם, סיפרו לצומת השרון כי הושיבו אותם יותר מ-12 אנשים בכל שולחן באולם בחדרה. בתחילה, הם מספרים, הגישו ארבעה סלטים בקערות קטנות, פיתות ושתיה. בהמשך הוגשה קערת אורז ומנה בשרית. לטענתם, המנות לא הספיקו למספר הסועדים בשולחן, אך בהמשך הלך המצב והחמיר.

"מהשולחן שלי, שהתיישב בהתחלה, כל אחד לקח מעט כדי שיישאר לאחרים אבל הבעיה החלה כשאנשים מהאוטובוסים האחרים החלו לנהור לאולם", מספרת קשישה שלקחה חלק בטיול, "הם פשוט נותרו רעבים כי לא היה להם מקום לשבת ולא נותר עבורם אוכל. חלקם באו לקחת קצת פיתות מהשולחן שלנו, המסכנים האלה. היה רעש נוראי באולם וחצי מהאנשים פשוט יצאו לשבת בחוץ כי לא היה מקום. כשרפי סער הגיע הם התנפלו עליו כדי לספר לו על הקטסטרופה. יצאנו בשבע בבוקר וחזרנו אחרי שש בערב, כשרוב האנשים לא אכלו דבר למעט ארוחת הבוקר שהביאו לעצמם ושאותה אכלו כשעצרנו ב'אם הדרך' לפני שהגענו לקיסריה".

הקשישים מכפר סבא בטיול בקיסריה

תושבת העיר, צביה בדות, בת 71 סיפרה: "היינו צריכים 5-4 שולחנות רק לאוטובוס שלנו והראו לנו שלושה שולחנות. מאחר והגענו לשם אחרי כמה שעות של טיול, ולא כולם הצטיידו באוכל, היינו די מורעבים. רצו לפנק אותנו ובצדק, אבל האוכל שהיה על השולחן הספיק אולי לחמישה אנשים. אמרתי שזו בושה איך מארגנים דבר כזה. כשראש העיר הגיע כולם כעסו. הוא חלף ליד השולחן שלנו וניגשתי אליו. הוא שאל איך האוכל אז אמרנו גרוע. הוא לחץ לאנשים את הידיים ולחש לי שזו פשלה של האולם. בסוף הוא יצא בלי לשאת דברים כי הוא חטף שם מאלה שלא אכלו".

ומה עשיתם?

"מה עשינו? הגיעה שרהל'ה שרון, אבל לאנשים לא היה מצב רוח. אז היא פצחה בשיר 'עוד לא אכלנו, עוד לא שתינו'. והיה שולחן שדפקו לה עם הסכינים והמזלגות 'עוד לא אכלנו די'. תראה, אנשים אוהבים את ראש העיר. הוא לא אשם כי יש איזו מחלקה שאמורה הייתה לארגן את הדבר הזה ולא יצא לה טוב. אולי החברה שאותה לקחו כדי לארגן את הטיול לא הייתה טובה מספיק. אני לא יודעת אם בגלל כסף. אבל גם חשוב לי להגיד משהו בעד הטיולים האלה. היו אנשי ששמחו נורא שהוציאו אותם מהבית. אני בת 71, יחסית צעירה ובטח מטיילת, אבל היו שם אנשים שלא נוהגים לצאת הרבה, שאמרו שהם נהנו שלקחו אותם לקיסריה, אנשים שמזמן לא ראו עולם. הם שמחו כשראו את הווילה של ראש הממשלה כי כמה מעניין אותם הצלבנים. לא הייתי אומרת שזה טיול מוצלח, אבל אנשים טיילו וזה היה חשוב עבורם".

תגובת רביב מנהל אולם האירועים yara בחדרה: "לפי דעתי לא הייתה בעיה של אוכל. העניין מתחלק לשני דברים. האחד למקום ששכרו שבוע וחצי לפני, ושנית בנו מנות במחיר ממש זול. אוכל לא היה חסר".

אנשים טוענים שלא היה להם מקום בשולחנות, שרבים ישבו בחוץ ושרובם הגדול גם לא אכל.

"המקום היה ערוך לאלף איש ותוך כדי הארוחה ערכנו עוד 70 מקומות. זה יוצר סוג של בעיה כי המלצרים עסוקים בלערוך ולא לתת שירות".

זה לא מסתדר עם המספרים. יצאו 22 אוטובוסים של כחמישים איש בכל אחד מהם.

"אתה מחדש לי כי המפיקה בבוקר האירוע אמרה שמגיעים 19 אוטובוסים במקסימום. לפי הבדיקה שלנו היו מעל 1,150 איש. בפועל הזמינו רק 978 מקומות. היינו ערוכים לאלף מראש. וערכנו או 70 או 90 תוך כדי האירוע שזה מראש, כפי שאמרתי, פוגע".

אז מה נסגר בסוף מול העירייה?

"מתוך רצון ממש טוב הצענו איזה סכום שאנחנו ניתן אותו לפיצוי קשישים בבית. לממן משהו כמו קפה ועוגה בעלות של כ-10,000 שקלים. לפנק את הקשישים. בסך הכל התייחסנו לאירוע הזה לא כאירוע עסקי. נתנו מחיר זול למנה כדי שיהיה לכל כיס, ללא מטרת רווח. נתנו את זה מכל הלב. זה לא אירוע חסד כי הם לא נזקקים, אבל לא רצינו לגזור על זה קופון. אם אתה יכול לתת מנה בסכום הזה מה כבר יכול להישאר מזה".

זה יפה מצדכם.

"נתנו בכיף שירגישו נוח בגלל האי נעימות. הייתה אי נעימות – השאלה מי אחראי לזה. אנחנו מבחינתנו נתנו באהבה שיהיה טוב לחבר'ה שם".

תגובת עיריית כפר סבא טרם התקבלה.

תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. עמנואל חיים

    ראשית, ישבנו בשולחן מס' 18 בדרום האולם בסוף. וכל ה-כסאות והשולחנות היו צפופים בגלל העומס/גודש.
    שנית, המלצרית הגישה מגש בתחילת השולחן הארוך ואלו שישבו באמצע השולחן הארוך לא קיבלו פעמיים מנות, כיוון שאלו שישבו בקצוות לקחו מספר מנות.
    דרך אגב, גם בבאר שבע לפני שנתיים כשראש העיר היה צבי צרפתי היה אותו מקרה.
    שלישית… סיפרתי למדריכת מועדון שדיברתי עם ראש העיר והוא סיפר לי, שהוא נתן הוראה לא לספק 'פרגיות' לקשישים. כששאלה מרוגזת: למה הוא נתן הוראה כזו??? השבתי: הוא לא רצה לקחת אחריות שיקרה דבר מה לקשישים עם פרגיות…וה-יבין-יבין.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    טיול לקשישים לא יודעים לארגן בעירייה ?
    בושה וחרפה,

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר