הפגנת תושבים בשכונה הירוקה נגד מפעל בראון, בשנה שעברה
הפגנת תושבים בשכונה הירוקה נגד מפעל בראון

זיהום האוויר בירוקה: לתושבים נמאס מהבטחות והם יוצאים למאבק עצמאי. גם אתם יכולים לעזור

"אחרי שבע שנים אנשים מיואשים": תושבים בשכונה הירוקה טוענים כי פגישות רבות עם העירייה לא הועילו, ומגייסים כסף כדי לממן יועצי סביבה ואנשי מקצוע: "אנחנו לוקחים את המושכות לידיים"

פורסם בתאריך: 7.11.19 08:34

"צוות אוויר נקי" של ועד השכונה הירוקה בכפר סבא, שכונת 80, הפועל בנושאי מטרדי ריח וזיהום אוויר בשכונה, פתח אתמול (רביעי) עמוד מימון המונים במטרה לגייס כסף למאבק בריחות בשכונה הירוקה. הצעד הזה נעשה לאחר שבצוות התייאשו מהתנהלות העירייה בנושא, כך לדבריהם, ולכן החליטו לפעול עצמאית ובמקביל לה.

בהודעה שהפיצו בעמוד הפייסבוק הייעודי שהקימו בשם "תנו לנשום בשקט – השכונות הירוקות כפ"ס", נכתב: "מאסנו בסחבת של הרשויות! צוות אוויר נקי ממשיך לעדכן על הגשת בקשת מידע שלישית מתוך סדרה של בקשות מתוכננות. הבקשה הוגשה למשרד להגנת הסביבה כדי לקבל לידנו חוות דעת שהוכנו בקשר למפגע הריחות, מידע בנוגע לפעילות אכיפה ופיקוח של המשרד להגנת הסביבה, תכתובות רלוונטיות ועוד. בגלל אוזלת היד של הרשויות, אנחנו לוקחים את המושכות לידיים ואוספים מידע בשלב הנוכחי. בשלב הבא נתקוף את המפגע הבלתי סביר בסיוע של יועצים סביבתיים ואנשי מקצוע. איך אתם יכולים להשפיע? הצטרפו למאבק – פרטים בקרוב מאוד!".

"עייפנו ונמאס לנו מהסיפורים של העירייה, שמבטיחה לסלק את המפעל מהשכונה ובפועל לא נעשה כלום", אומר חבר בצוות, "כשאנחנו נפגשים עם צוות העירייה הם נורא נחמדים וחייכנים, אבל בפועל לא קורה שום דבר. קיימנו איתם פגישות רבות, כמעט מדי חודש, מאז כניסתו של סער לתפקיד ראש העיר, ואנחנו רק חוזרים על עצמנו כמו תקליט שבור. לפי חוק אוויר נקי מספר מסויים של דיווחים בחודש מחייבים בדיקה של הרשויות. אנחנו רוצים להגדיל את מספר הדיווחים אבל בשביל זה העירייה צריכה לעזור גם בהעלאת המודעות. כי אנשים כבר אחרי שבע שנים מיואשים. כמה עוד אפשר להתקשר לעירייה לדווח על ריחות ולהרגיש שכלום לא קורה?".

מה אומרים לכם במפגשים האלה?

"אנחנו מעלים רעיונות והם עסוקים בלענות למה אי אפשר ליישם אותם. היו דברים שהעירייה כן פעלה בהם. למשל לפני שנה, אולי מפני שזו הייתה תקופת בחירות, הם ניטרו את האוויר, ישבו איתנו באופן רציף, הביאו יועץ. אבל אחרי הבחירות אנחנו בעיקר הולכים אחורה. התחושה שעל הכל הם אומרים לא. יצא מכתב לפני חודשיים לראש העיר ובו הוא התבקש ליישם קמפיין 'הרחת-דיווחת' בכל העיר כפי שסגרנו. במקום לעשות קמפיין הם הוציאו הודעה לתושבים באורך הגלות בפייסבוק העירוני ואמרו שהוציאו הודעה. בזה אתם מסמנים וי? כתוצאה מכך החלטנו לגייס כסף ולעשות צעדים לבד".

כמה אתם רוצים לגייס ולמה הכסף משמש?

"אנחנו היינו רוצים כ-100 אלף שקלים. נשתמש בכסף כדי להעלות את המודעות של התושבים כדי להעלות את מספר הדיווחים. הדיווחים האלה הם כלי מרכזי באפשרות שלנו לעמוד בתקנים של נוהל אוויר נקי. דיווחי אמת. שתיים, לקחת במידת הצורך עורך דין ויועץ סביבתי שיעזרו לנו להתארגן מול המשרד להגנת הסביבה. אם העירייה לא תעשה את זה התושבים יעשו את זה".

זה מכעיס?

"מאוד. במקרה הזה זהו התפקיד של העירייה לדאוג לתושבים. אנחנו אחרי שבע שנים של תלונות. ראש העירייה חברת המועצה, נציגת הירוקות, עדי סקופ, הצהירו שידאגו להסיר את המפגע. ואיפה אנחנו עומדים?".

תגובת עיריית כפר סבא לא התקבלה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. ניב

    "הייתה תקופת בחירות, הם ניטרו את האוויר,
    אבל אחרי הבחירות אנחנו בעיקר הולכים אחורה"
    "עייפנו ונמאס לנו מהסיפורים של העירייה"
    עברה שנה מאז שנבחרתם,פיזרתם הבטחות ללא כיסוי,
    בכל תחום יש תחושת פספוס ואכזבה רבה,
    סער לך הביתה .

  2. מרי

    למה המרואיין אנונימי? מה מסתירים מאיתנו?
    בתחילת הפסקה השלישית זה "חבר בצוות", בסופה זה "אני אומרת"…

    הדבר ההוגן היה שתאמרו לנו בבקשה מי זאת שמבקשת מאיתנו כסף!!!

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    "תואים"?? אתה דני החבר של סער?
    אתה טועה וגם רפי סער טועה ועירייה מתנהלת
    כמו מכולת שכונתית כושלת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר