עצים כרותים ביער אוסישקין. צילום באדיבות דודו אשכנזי

מקומם: הרשויות מזניחות את יער אוסישקין וגנבים כרתו עצים ללא הפרעה

יו"ר משמר האילנות דודו אשכנזי קיבל דיווח מתושבת המתגוררת סמוך ליער: "אני מזועזע אך לא מופתע מהגניבה. אם נמשיך בקצב הזה לא יישאר לנו מה לשמר"

פורסם בתאריך: 7.11.19 17:00

יו"ר משמר האילנות בכפר סבא, דודו אשכנזי, טוען כי אתמול אחר הצהריים נכנסו גנבי עצים ליער אוסישקין, כרתו עצי אקליפטוס, העמיסו משאית שלמה בעצים ונמלטו. הוא פתח קריאות בנושא במוקדי עיריות כפר סבא והוד השרון. בכפר סבא אמרו שיעבירו הלאה את התלונה לרשויות החוק, ואילו מהוד השרון, שהיער נמצא בשטחה המוניציפלי, נמסר לו כי אין להם דרך לאכוף את הנושא מכיוון שמדובר בשטח פרטי.

"אני מזועזע אך ולא מופתע מהגניבה", מסביר אשכנזי, "ברגע שאין אחריות של הבעלים על המקום מדובר בפרצה שקוראת לגנבים, שרוצים להשיג בחינם עצים למכירה עבור הסקה. זה מקום אידיאלי שנותר בלי השגחה, החצר האחורית של כולם וזה מה שקורה. חבל שלא תפסתי אותם על חם. שמעתי על זה בזכות תושבת האזור שגרה בסמוך ליער. היום בבוקר היא שולחת לי את התמונות האלה. שלחתי את גבריאל, הפרויקטור שלי שהוא גם מהנדס יער, לראות מה מדובר. חשבתי בהתחלה שמדובר בתלישה של ילדים ואולי הגוזם, אבל בגלל היקף הנזק זה לא הגיוני שמדובר בילדים, והגוזם היה מודיע לי אם היה נכנס. גבריאל סייר במקום והנחת היסוד שלו שמדובר בגנבים. הוא תחקר פועלים שאמרו שהגיעה משאית והם הורידו בדים וגזעים והשאירו אחריהם רק את הענפים הדקים שלא ראויים להסקה".

עצים כרותים ביער אוסישקין. צילום באדיבות דודו אשכנזי

זו פעם ראשונה שזה קורה ביער?

"לדעתי כן. אבל זו תופעה נפוצה ביערות קק"ל שנכנסים בתקופה הזאת לגנוב עצים. מגיעים עם משאית בעלת מנוף, חותכים עם מסורים ומעמיסים את הגזעים הטובים להסקה. אנחנו מבצעים מארבים יחד עם משמר הגבול ביערות קק"ל כדי לתפוס כאלה. זה עץ בחינם שאפשר לעשות עליו כסף טוב. אקליפטוס הוא עץ שמאוד מבוקש להסקה כי הוא נותן ריח ובעלי קמינים אוהבים אותו. כעת השאלה היא מה יעשו הרשויות. זה עצוב מאוד כי אם נמשיך בקצב הזה לא יישאר לנו מה לשמר. כשאתה מזניח את החצר נכנסים גנבים. זה מפתה. הם מרגישים כאילו אף אחד לא אחראי".

מתנדבת במשמר האילנות אמרה:" איך עיריית הוד השרון מפנה לעיריית כפר סבא? האם הם מודים שאין להם משילות על המקום? שיעבירו את השטח לריבונות עיריית כפר סבא ושסוף סוף מחלקת הגינון שלנו תוכל להיכנס ולהיות אחראית בלי להשיג גבול".

עצים כרותים ביער אוסישקין. צילום באדיבות דודו אשכנזי

אתמול (רביעי), בדיון במועצת העיר, נידונה שאילתה של חבר מועצת העיר פנחס כהנא מסיעת "כפר סבא מתקדמת" בשאלה האם העירייה הערכה לביצוע נטיעות בחלק היער הנמצא בשטחה.

מנכ"ל העירייה, איתי צחר ענה כי הם העירייה מקיימת קשר רציף עם מנהלת פרויקט כביש 531 מטעם נתיבי ישראל במטרה להשיב את העצים שנכרתו ושהתקיימו ישיבות בנושא. צחר אמר כי באשר לאזור דרך תל אביב יפו- אברהם קרן, יש תוכנית שתילה מוכנה אך אין תוכנית פרטנית באשר ללוח הזמנים משום שצריכות להסתיים שם העבודות.

כהנא השיב: "בהנחה שהנטיעה תהיה בשטח שלנו ולא בשטח פרטי, העבודות לא מפריעות לביצוע הנטיעה ואני לא בטוח שזה נבחן. אני מרוצה שיהיו נטיעות צמוד לאוסישקין אך צריך לראות שזה יתבצע כי בשטח קורים דברים אחרים".

בעקבות הגניבה ביער אמר כהנא היום לצומת השרון: "רק אתמול במועצה קיבלנו סקירה אופטימית על התאום בשטח, מאז שהצגתי בפעם הקודמת טרקטור שהרס את השטח בניגוד לסיכום. הטיפול המתחייב ביער לא מתבצע וכעת השטח מופקר לגונבי עצים. זה כשל מערכתי. בסוף היער הזה ימות וייכרת ולצערי גם מערכת האכיפה נרדמה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר