צילום ליאור קפלן

שבת שלום: זמני כניסת ויציאת השבת בכפר סבא ופרשת השבוע

הרב יעקב מזרחי, מנהל בית חב"ד כפר סבא, מספר על פרשת "לך לך"

פורסם בתאריך: 8.11.19 08:16

כניסת השבת בכפר סבא: 16:15

יציאת השבת בכפר סבא: 17:23

פרשת לֶךְ-לְךָ: האם אברהם דואג רק לעצמו?

לאחר מסע ארוך ומתיש מאור כשדים לארץ ישראל, אחת מתופעות הטבע בא נתקלים אברהם ושרה היא הבצורת, ובעקבותיה הרעב. הזוג מחליט לרדת למצרים לחפש מזון. אברהם מבין שהוא בסכנה, משום שארץ מצרים היתה שטופת זימה, ובה היו הורגים את הבעלים ומהללים את האשה הפנויה לשליט. לכן, הוא מבקש משרה: "אמרי נא אחותי את למען ייטב לי בעבורך וחיתה נפשי בגללי".

מה עם שרה? הרי יחטפו אותה בכל מקרה. מדוע הוא לא דואג לשלומה? איפה האחריות שלו? על השאלות מסביר הרבי מליובאוויטש: אברהם הכיר את צדקתה של שרה ולכן לא היה צורך לדאוג לה. הוא ידע שיש עליה שמירה מלמעלה. ואדרבא, הוא ביקש ממנה שהיא זו שצריכה לסייע לו ולהצילו מהמצרים ותאמר להם שהיא אחותו.

מלאך מסתורי שומר על שרה, שנמצאת בארמון פרעה מלך מצרים, והוא אינו מסוגל להתקרב אליה. לכן לא חשש אברהם על אשתו, אלא חשש על עצמו, ואמר 'אמרי נא אחותי את למען ייטב לי', על ידי המלאך שהולך עמך.

הסיפור מסתיים בכך שפרעה מתפעל ממעלתה של שרה והוא מעניק לה ולאברהם מתנות וכבוד גדול, והוא מתעשר בזכות אשתו שרה. על כך אמרו חכמים, אין ברכה מצויה בתוך ביתו של אדם אלא בזכות אשתו, שנאמר 'ולאברם הייטיב בעבורה'. המסקנה: כבדו את נשותיכם כדי שתתעשרו.

שבת שלום!

הרב יעקב מזרחי הוא מנהל בית חב"ד כפר סבא.

הרב יעקב מזרחי

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר