צילום אילוסטרציה (למצולם אין קשר לכתבה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

הלימודים בכפר סבא מתקיימים כרגיל. וגם: שימו לב לילדים שמצויים בחרדות

לא יתקיימו פעילויות מחוץ לכותלי בתי הספר. בתוך כך, מרכז חוסן - עמותה לילדים בסיכון, פרסם הנחיות איך להתנהג עם הילדים בעקבות המצב הביטחוני

פורסם בתאריך: 12.11.19 13:38

הלימודים בכפר סבא מתקיימים היום (רביעי) כסדרם. בהודעה שהעביר אתמול להורים ראש אגף החינוך בעירייה, אורי ארבל גנץ, הוא מסר כי "בעקבות הערכת מצב, ההנחייה של הנהלת העיר היא כי מחר יתקיימו לימודים כסדרם, רק בתוך מוסדות החינוך. אין אישור לקיים כל פעילות חוץ בית ספרית, מכל סוג ומאפיין שהוא. יבוטלו כל הפעילויות שתוכננו. כך גם פעילות משמרות הזה"ב", מסר ארבל-גנץ.

בתוך כך, בעקבות המצב הביטחוני, והמקרה שאירע אתמול בבוקר בו ילדה בת 8 מחולון התמוטטה בזמן אזעקה ועברה החייאה, פרסמה עיריית כפר סבא בעמוד הפייסבוק שלה מידע לתושבים כיצד להתנהל בשעת חירום ולהמשיך לתפקד בשגרת החיים.

על פי המידע, שריכז מרכז "חוסן" – עמותה לילדים בסיכון, נכתב: "מצב ביטחוני כמו זה שאנחנו חווים בימים אלה, אינו מצב 'נורמלי' ולכן חשוב לתת לגיטימציה גם לתחושה של פחד ודאגה, וגם לתגובות שונות שלנו ושל ילדנו למצב. יחד עם זאת, חשוב להבין שהלגיטימציה הינה רק הצעד הראשון, אשר אמור לאפשר את הצעד הבא – המעבר לתפקוד. זה נורמלי להרגיש לחץ וקושי אשר לעיתים אף יכול להגיע כמעט לידי שיתוק, אך הקבלה של תחושה זאת, היא שאמורה לסייע לנו לא לעצור שם אלא לעודד את עצמנו ואת ילדנו לעבור למצב של תפקוד. קבלת הקושי לצד עידוד עצמי המכוון לפעולה, יאפשרו את המעבר מלחץ לתפקוד. השתדלו להיות סבלניים כלפי תגובות והתנהגויות חריגות של הילד, הילדים חשים שינוי בסביבתם ובמתח הקיים, גם אם אתם עושים ככל יכולתכם לשמור על רגיעה. כמו כן הם עשויים להביע את רגשותיהם בהתנהגויות שונות. ילדים שהתפתחו להתנהגות ילדית מסוימת, לעיתים, במצב לחץ, יחזרו אליה למרות שכבר נגמלו ממנה. זכרו – ילדים זקוקים לגבולות ולסדר שיוכלו להישען עליהם, ובלעדיהם עלולים לחוות חרדה ובלבול".

עוד הם ממליצים להורים לשמור על מפלס רגשות מאוזן ורגוע יותר שיקרין על הילדים, להסביר לילדים את ההבדל בין סכנה (שדורשת פעולה חיצונית) לפחד (שדורשת פעולה פנימית), לשמוע פחות חדשות ולשמור בבית על אווירה שקטה, לשמור על השגרה ולחבק קצת יותר ולאפשר לילדים לשתף אתכם במחשבות וברגשות שלהם ולתת להם להרגיש בנוח לשאול שאלות שמטרידות אותם. בנוסף צורף הסבר כיצד להרפות את השרירים ולהרגיע את המתח, שמומלץ לתרגל יחד עם בני המשפחה והחברים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר