שריפת פסולת מזרחית לקלקיליה. צילום אלון בדיחי
שריפת פסולת מזרחית לקלקיליה. צילום אלון בדיחי

קשה לנשום: תושבי כפר סבא התעוררו הבוקר לתוך עשן כבד, שחור ומסריח

יו"ר עמותת אזרחים למען אוויר נקי: "התקבלו עשרות דיווחים באפליקציה, כולל דווחים על קשיי נשימה". העירייה: "הועברו פניות למינהל האזרחי ולמשרד להגנת הסביבה"

פורסם בתאריך: 14.11.19 13:28

תושבי כפר סבא התעוררו הבוקר (חמישי) לריחות שריפה חריפים במיוחד. הדיווחים באפליקציית SMELLY על הריחות עם קשיי נשימה החלו כבר בשעה 2:36 לפנות בוקר. על פי יו"ר עמותת "אזרחים למען אוויר נקי", יניב בלייכר, מדובר בשריפה שמקורה באתר שינוע פסולת מזרחית לקלקיליה.

"התקבלו עשרות דיווחים בעמותה באמצעות האפליקציה כולל דווחים על קשיי נשימה", מסביר בלייכר, "אנחנו בעמותה פנינו לגורמי הצבא והמינהל האזרחי. נשלחה כבאית לאזור השריפה כדי לכבות אותה. זה לא עניין נקודתי, זו תופעה נרחבת באזור שמתרחשת לא באתר אחד ולא בשניים משני עברי הקו הירוק. מדובר בהבערה של צמיגים, פסולת אלקטרונית, פסולת ביתית ותוצרת חקלאית בניגוד לחוק. אני קורא לרשויות להקצות משאבים גם לאכיפה אבל גם הקצאת תקציבים לטיפול בפסולת. לפי דוח מפל"ס (מרשם פליטות לסביבה) של המשרד להגנת הסביבה מהשביעי באוקטובר, 60 אחוזים מהחומרים המסרטנים או החשודים ככאלה הנפלטים לאוויר הם כתוצאה של שריפות פסולת".

עיריית כפר סבא הודיעה הבוקר בעמוד הפייסבוק שלה: "בשעות האחרונות מיתמר עשן כבד ושחור ממזרח לעיר. מקורו של העשן בעיר קלקיליה הסמוכה, שברשות הפלסטינית. עיריית כפר סבא פועלת בכל המישורים בנוגע למפגע זיהום האוויר, לרבות פניות נחרצות לטיפול בנושא, שהועברו למינהל האזרחי ולמשרד להגנת הסביבה. עיריית כפר סבא שמה את טובת תושביה ואת איכות החיים בכפר סבא בראש סדר העדיפויות העירוני, ותמשיך לפעול מול הגורמים הרלוונטיים האמונים על הנושא, עד לטיפולו המלא ומיגור המפגע".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ממזרח הריח מקלקיליה מצפון בשכונה הירוקה ריח מהמפעל
    איזה איכות חיים יש בכפר סבא.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר