מפת קווי התחבורה החדשים של כפר סבא
מפת קווי התחבורה החדשים של כפר סבא

פרסום ראשון: כך תראה מפת קווי האוטובוסים החדשה של כפר סבא

בעיריית כפר סבא מבטיחים מהפכה בקווי התחבורה העירונית. רוב קווי האוטובוסים הנוכחיים יתבטלו ויוחלפו בקווים חדשים. הרסגור-הנדין: "לא נעשה תכנון תחבורתי בסדר גודל כזה מאז הקמתה של כפר סבא"

פורסם בתאריך: 19.11.19 19:58

ועדת התחבורה העירונית של כפר סבא, בראשות סגן ראש העיר ומחזיק תיק התחבורה עילאי הרסגור-הנדין, מתכנסת בשעה זו כדי לדון בטיוטת מפת קווי התחבורה הציבורית בעיר, שתוצג לשיתוף הציבור, כחלק מפרויקט "מהיר לעיר". הוועדה תדון בתוכנית שבמסגרתה, כך מובטח, ישונו מהיסוד כל מסלולי האוטובוסים בעיר תגדל תדירות הגעת האוטובוסים באופן משמעותי ויורחבו אזורי הכיסוי ושעות הפעילות. כל הקווים יפעלו לפחות בין השעות 5:30 ל-22:30 ובתדירות של לפחות 15 דקות בשעות השיא ו-20 דקות בשעות השפל, ובחלק מהקווים אף יותר מכך.

הקליקו כאן כדי לראות את מפת המסלול של כל אחד מהקווים

בעירייה מתגאים בכך שבמקביל להקמת התשתית הפיזית של התחבורה הציבורית במרכז העיר הם עוסקים גם בשינוי התוכנית התפעולית של התחבורה הציבורית בכל רחבי כפר סבא. על פי התוכנית המוצעת, רוב קווי האוטובוסים הנוכחיים יתבטלו ויוחלפו בקווים חדשים, מפותלים פחות ומהירים יותר, ואילו יתר הקווים ישופרו. כמו כן, יינתן שירות סדיר לשכונות שלא נהנו עד היום מקווי תחבורה ציבורית, כגון שכונות ותיקים ואזורים במרכז העיר.

התוכנית הוכנה בלשכת סגן ראש העיר ומחלקת התחבורה בשיתוף חברת נתיבי איילון ומשרד התחבורה, שתוצג במהלך חודש דצמבר לתושבים במסגרת סדרת כנסי שיתוף ציבור. היא תיושם בשלבים במהלך השנים הקרובות, בכפוף לאישורה התקציבי על ידי משרד התחבורה, ובסיומה תוכפל פי שלושה הנסועה (אורך המסלול הכולל) של האוטובוסים בעיר.

על פי הרסגור-הנדין, בתכנון מפת הקווים ניתן דגש מיוחד להגעה משכונות העיר אל מוסדות החינוך בעיר: קריית התיכונים ברחוב אז"ר, קריית חטיבות הביניים ברחוב ששת הימים, קריית החינוך הדמוקרטית בשכונת קפלן ותיכון אורט. כמו כן תאפשר התוכנית הגעה יעילה ומהירה אל תחנות הרכבת של כפר סבא מכל רחבי העיר, בין היתר באמצעות קווי הזנה מהשכונות המרוחקות, ובכך יתאפשר לנוסעים לוותר על השימוש ברכב פרטי לצורך הגעה לתחנות.

הקווים המוצעים במסגרת התוכנית החדשה:

1. קו מזין ממזרח העיר לרכבת נורדאו.

2. קו ממזרח העיר לשכונת עלייה דרך רחוב התעש, מרכז העיר, קריית חטיבות הביניים ובית החולים מאיר.

3. קו ממסוף התעש לרכבת סוקולוב דרך שכונת ראשונים, שכונות מרכז העיר וקריית התיכוני.ם

4. קו ממזרח העיר לשכונות הירוקות דרך רחוב משה דיין, תחנת רכבת נורדאו, דרום העיר, קריית חטיבות הביניים ובית החולים מאיר.

5. קו מאזור תעשייה עתיר ידע לאזור התעשייה של רעננה, דרך השכונות המזרחיות, קריית התיכונים, שכונת מעוז, בית החולים מאיר ושכונת הזמר העברי ("שכונה 60").

6. קו מהשכונות הירוקות לאזור התעשייה עתיר ידע דרך קריית התיכונים ורחוב משה דיין (שיפור לקו 14).

7. קו מהשכונות הירוקות לאזור התעשייה עתיר ידע דרך בית החולים מאיר ומרכז העיר

8. קו מעגלי משכונת ותיקים אל מרכז העיר.

9. קו משכונת עלייה לתחנת רכבת סוקולוב דרך קריית התיכונים, רחוב תל חי ומרכז העיר. הקו ימשיך להוד השרון.

10. קו מרכבת רעננה לרכבת נורדאו דרך בית החולים מאיר, שכונת מעוז, מרכז העיר ורחוב משה דיין. הקו ימשיך להוד השרון.

11. קו מזין מהשכונות הירוקות לרכבת רעננה.

12. קו מזין מאזור התעשייה עתיר ידע לרכבת נורדאו.

13. קו 1 משכונת עלייה לרעננה דרך תחנת רכבת רעננה (ללא שינוי ביחס להיום).

14. קו 29 ממזרח העיר להרצליה דרך רחוב התעש, מרכז העיר, צומת רעננה ורחוב אחוזה ברעננה (מסלול הקו ישתנה במזרח העיר).

15. קו 39 ממזרח העיר להרצליה דרך רחוב התעש, מרכז העיר, בית החולים מאיר, שדרות מנחם בגין ורחוב ויצמן ברעננה (הקו יתקצר בהרצליה, התדירות תוגבר, הוא יוארך עד למזרח העיר והוא יעבור סמוך לשכונות הירוקות ולאזור התעשייה של רעננה).

הרסגור-הנדין: "ההנחיה התכנונית שלי הייתה למחוק כמעט לחלוטין את מערכת הקווים הקיימת, שנבנתה טלאי על טלאי במשך עשרות שנים, ולשרטט מאפס את קווי האוטובוסים החדשים כך שיתאימו לכפר סבא של היום. הושקעו בכך שעות עבודה רבות של ניתוח המצב הקיים והצפוי בעתיד, חשיבה על צרכי תושבי כפר סבא ויצירת כיסוי מיטבי של שכונות העיר. לא נעשה תכנון תחבורתי בסדר גודל כזה מאז הקמתה של כפר סבא. אחרי שיתופי הציבור נקבל החלטה ביחד עם ראש העירייה וצוותי התכנון על התוכנית הסופית שתוגש לאישור ותקצוב משרד התחבורה. העתיד יהיה שונה לחלוטין מהמצב הנוכחי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר