עיריית כפר סבא. צילום ניר קידר

ועדת השמות העירונית תתכנס מחר. אילו שמות יעלו לדיון?

כיום יש בעיר 187 שמות של רחובות בעיר על שם גברים, ורק 46 על שם נשים. "נוודא שיהיה אחוז ראוי של נשים", אומר יו"ר הוועדה, איתן צנעני

פורסם בתאריך: 27.11.19 14:09

ועדת השמות של כפר סבא תתכנס מחר, לראשונה מאז הבחירות, כדי לדון בהצעות להנצחת חמישה תושבים ותושבות ברחובות ומוסדות בעיר. הוועדה תדון בקריאת כיכר על שם הקבלן שמשון קוממי ז"ל בשכונת עלייה, בקריאת אולם הספורט בתיכון הרצוג על שם יו"ר מועדון הכדורסל של הפועל כפר סבא איציק שלום ז"ל, בבקשה לשינוי שם רחוב הבנים במרכז העיר לרחוב ברוך עמרמי על שם יו"ר ועד המושבה הראשון של כפר סבא, קריאת רחוב על שם נטע רוטמן שנהרגה מפגיעת מנוף בכפר סבא בשנה שעברה וקריאת רחוב על שם צביה וילנסקי – מורה ותיקה בעיר. השמות שתאשר מחר ועדת השמות יעלו לדיון והצבעה במועצת העיר.

"בישיבה נדון בשמות, אבל כרגע הכל תיאורטי משום שכפר סבא נמצאת בבעיה – אין לנו בעיר רחובות חדשים או שכונות חדשות. נתכנס ונבחר מה מתוך ההצעות מתאים", אמר יו"ר ועדת השמות, חבר המועצה מסיעת תנופה איתן צנעני.

נציין שבכפר סבא הונצחו לאורך השנים בעיקר גברים בשמות הרחובות ומוסדות הציבור. נכון לשנת 2018, בכפר סבא יש 46 רחובות וארבעה בתי ספר הקרויים על שם נשים לעומת 187 רחובות ו-21 בתי ספר הקרויים על שם גברים. בקדנציה הקודמת סיעת מרצ נאבקה בעניין, והציעה כי שני שליש משמות הרחובות בעיר יקראו על שם נשים.

"בדצמבר 2018 העלנו הצעה לסדר היום בנושא שמות הרחובות, ביקשנו לעשות תיקון ליחס הלא פרופורציונלי בשמות הרחובות הקיימים בעיר בין גברים ונשים כשמבחינתנו מדובר במצב לא שוויוני שדורש טיפול מיידי", אומר סגן ראש העירייה ויו"ר מרת עילאי הרסגור הנדין, "לכן ביקשנו ששני שלישים מהשמות יהיו של נשים. בתשובת העירייה הם ציינו כי יש רחובות על שם נשים והביאו דוגמאות לשמות רחובות מעורבים של גבר אישה, כמו למשל רחוב שלמה וחיה אנגל בשכונת 80. מבחינתנו זה אבסורד להחשיב שמות אלו כשמות רחובות על שם נשים".

צנעני אומר כי הוועדה תיקח בחשבון להעלות את אחוז שמות הרחובות בעיר הקרויים על שם נשים. "בהחלט ניקח בחשבון בוועדה את משקל הנשים בקריאת השמות, אני לא מבטיח שנגיע ל-40 אחוז שמות של נשים בכפר סבא, אבל נוודא שיהיה אחוז ראוי", אמר.

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר