אברהם וגאולה צמח. צילום פרטי
אברהם וגאולה צמח. קרדיט פרטי

"הצמידו לנו סכינים לגרון ולבטן. היינו קרובים למוות": זוג קשישים נכפתו ונשדדו בביתם

את היום הנוראי הזה אברהם וגאולה צמח ממושב חגור לא ישכחו: שלושה שודדים פרצו אל ביתם בשעת בוקר מוקדמת והעבירו אותם סרט אימה במשך כמעט שעה. "אמרו לנו שישחטו אותנו", משחזר אברהם

פורסם בתאריך: 28.11.19 18:03

מקרה מזעזע אירע בסוף השבוע שעבר במושב חגור שמזרחית לכפר סבא. שלושה רעולי פנים פרצו לביתם של זוג קשישים במושב, כפתו אותם ושדדו אותם באיומי סכין. במשך כמעט שעה, היו בני הזוג אברהם (76) וגאולה (69) צמח שרויים בפחד ואימה כששניים מהפורצים מצמידים סכינים לגרונם, והפורץ השלישי מחפש בבית אחר כסף ודברי ערך.

"זה היה ביום חמישי שעבר, בשעה 4:00 לפנות בוקר", משחזר אברהם, "לא יכולנו להירדם, אז אשתי אמרה 'אני לא יכולה להירדם, אז אני כבר אבשל'. הלכנו למטבח, היא פתחה את החלון ליד המטבח כדי לאוורר אותו מהבישולים, ותוך רגע קפצו פנימה שלושה גנבים עם סכינים, הצמידו לנו אותם לגרון ואמרו לנו 'לא לדבר, זה שוד'. היה להם מבטא ערבי. קשרו אותנו. הם הוציאו לנו את הנשמה. אמרו לנו שאם לא נשתוק, יהרגו אותנו.

"היינו קרובים למוות", מוסיף אברהם, "אמרו לנו שישחטו אותנו. שניים ישבו לידנו והצמידו לנו סכינים לגרון ולבטן, והשלישי הפך את הבית וחיפש כסף, זהב ותכשיטים. הוא גם חשב שהיה לי נשק, כי היו בבית כדורים מלפני עשרות שנים. בסוף הוא הבין שזה משהו ישן ושאין לי נשק בבית. כבר פרצו לנו לבית פעם אחת לפני שלושה חודשים, וגנבו את האקדח של הבן שלי שהוא השאיר אצלנו כי הוא יצא לחופשה, וזה למרות שהוא היה במקום נעול ומאובטח בבית".

ומה קרה אחרי?

"אחרי שהם סיימו, אמרו לנו לא לקרוא למשטרה והלכו. את אשתי קשרו עם חבל מעט רופף, והיא הצליחה להשתחרר. לא יכולנו להתקשר למשטרה כי הם לקחו לנו את הטלפונים. היא שחררה אותי ורצתי לבית של הבן שלי שגר לידי, והוא התקשר למשטרה, שהגיעה תוך כמה דקות עם תגבורת מאוד גדולה, כולל מסוק. הקימו גם מחסומים בכביש כדי לתפוס אותם".

הם פגעו בכם?

"הם לא פצעו אותנו, אבל נפשית זה פגע בנו מאוד. הרופא שבדק אותי אמר לי שכדאי לי ללכת לטיפול, כי דבר כזה באמת גורם לטראומה. אני ואשתי אנשים חולים. מה שהפליא אותי בסיטואציה, זה שהפורץ שדיבר איתנו אמר שהוא מכיר אותנו. הוא ידע שאני בן אדם חולני, שאשתי עשתה ניתוח לב לפני שלושה חודשים. אני לא יודע מאיפה הפורצים ידעו את זה. אני חושב שזה מתוכנן, אבל אני לא יודע איך".

מיד לאחר מקרה השוד החמור, שלחה אושרת גני גונן, ראש מועצת דרום השרון, מכתב לשר לביטחון פנים גלעד ארדן. בפנייתה, דיברה גונן על המצב הביטחוני במועצה האזורית, ודיברה על תחושת חוסר הביטחון שמאפיינת את התקופה האחרונה, שנובעת לטענתה מפריצות רבות בגדר המערכת בקו התפר.

"התרענו מספר פעמים בעבר על עשרות פרצות בגדר המערכת", אומרת גני גונן, "ביקשנו, ללא מענה, לתקן את הגדר ולתגבר את כוחות צה״ל ומשטרת ישראל באזור קו התפר. המשרד לביטחון פנים ומשרד הביטחון אינם פועלים במשותף לפתרון הבעיה. ההפקרות הנוכחית בגדר ההפרדה מתורגמת לעלייה משמעותית ומתמשכת בגניבות ובפריצות יומיומיות ביישובי קו התפר ובשרון בכלל, ועלולה להוביל לפגיעה בחיי אדם באירוע לאומני. אני קוראת שוב לשר לביטחון פנים גלעד ארדן לפעול לתקון מצב הביטחון באזור".

על פי נתוני משטרת ישראל, בחודשים ינואר-ספטמבר בשנת 2019, יש עלייה של 44 אחוז במספר הפריצות לבתים במועצה האזורית דרום השרון, ביחס לתקופה המקבילה בשנת 2018.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מדובר באירוע חמור, המצוי בחקירה. משטרת ישראל משקיעה מאמץ רב במאבק בפשיעה החמורה, ולא תרפה עד להבאת החשודים לדין".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר