שריפת פסולת בשכונת אבו סנינא בכפר סבא. צילום אזרחים למען אוויר נקי
שריפת פסולת בשכונת אבו סנינא בכפר סבא. צילום אזרחים למען אוויר נקי

פעילי "אזרחים למען אוויר נקי": "הרשויות מגלגלות את האחריות מאחת לשנייה"

במשרד להגנת הסביבה הבטיחו תוכנית אסטרטגית. במשטרה מתנערים מאחריות. בינתיים, תופעת שריפות הפסולת ממזרח לכפר סבא מחריפה

פורסם בתאריך: 1.6.17 09:37

ועד הפעולה "אזרחים למען אויר נקי" הפועל למיגור מפגעי הריח וזיהום האויר הנגרמים משריפות פסולת פיראטיות מזרחית לכפר סבא, פנו בשנית בראשית השבוע לשר להגנת הסביבה, זאב אלקין, לאחר שלדבריהם לא קיבלו מענה למכתבם הקודם מחודש פברואר, בו ביקשו את התערבותו הדחופה לנוכח זיהום האויר כתוצאה משריפות פסולת באזור. "אנו רואים בחומרה את ההתעלמות מפנייתנו, ורואים בכך זלזול באיכות חיינו ובבריאותנו, שעליהן אתה מופקד", כתבו חברי הועד במכתב ששלחו לשר ביום ראשון האחרון.
במכתבם, ביקשו חברי הועד להביא לידיעתו כי במהלך שלושת החודשים שעברו מאז פנייתם הקודמת, מחריפה התופעה של שריפות הפסולת בשרון ובמערב השומרון, וכתבו כי "אתרי פסולת פיראטיים חדשים מוקמים מדי שבוע ושבוע ואת המחיר משלמים אנחנו התושבים".
עוד הם כותבים כי לדבריהם, בחודש מרץ "נמסר לנו מלשכתך כי תכנית אסטרטגית למאבק בתופעת שריפות הפסולת צפויה להיות מוצגת בפניך תוך חודש", וכי בקשותיהם להציג את עמדתם בטרם הכנת התוכנית או לעיין בתכנית כשתהיה מוכנה, לא נענו. חברי הועד ביקשו להיפגש בדחיפות עם השר בנושא על מנת לנהל שיח בו יציעו פתרונות למיגור שריפות הפסולת, וישמעו כיצד המשרד להגנת הסביבה מתכוון לפעול נגדן.
"אני מופתע מחוסר התגובה של השר להגנת הסביבה, הזלזול הזה בתושבים הוא בלתי מתקבל על הדעת. לא יכול להיות ששלושה חודשים אחרי ששלחנו את המכתב הקודם, אנחנו לא מקבלים תשובה", אומר חבר הוועד יניב בלייכר, תושב כפר סבא אשר חתום על המכתב.
רק בשבוע שעבר פרסמנו כאן כי חברי הועד שלחו מכתב למפכ"ל המשטרה ולשר לביטחון הפנים, בו טענו כי לא קיבלו התייחסות מרמ"ד הגנת הסביבה במשטרה, סנ"צ אבי שושן, לדרישתם להוסיף תקני שוטרים לטיפול במפגעי זיהום האויר ועל הקמת יחידת מתנדבים משטרתית. הם טוענים ששושן הפנה אותם למשרד להגנת הסביבה ולמנהל המשטרה הירוקה "כאילו הנושא אינו נוגע בו או בתפקידו", כלשון המכתב. חברי הועד הופתעו לגלות כי בתגובת המשטרה לכתבה בצומת השרון, נאמר כי התקיימה פגישה של חברי הועד עם נציג משטרה, בה הם הופנו לטיפול בנושא מול המשרד להגנת הסביבה והמשטרה הירוקה, מה שלדבריהם מעולם לא קרה. "לא היה ולא נברא" אומר בלייכר, "לא הייתה מעולם פגישה עם המשטרה ואנחנו מאוד מאוכזבים מהתגובה שלה ומההתנהלות. לא יכול להיות שיש פה גורמים עבריינים ששורפים פסולת, וכל מה שיש למשטרה להגיד זה לא אנחנו? לא יכולה להיות כזו זריקת אחריות מהמשטרה על גורם אחר, ולא יכול להיות שמתקבלת כזו תגובה מהמשטרה שאומרת שהם נפגשו איתנו, מה שלא היה ולא נברא".
כך או כך, חברי הועד לא אומרים נואש. "הגיע הזמן שהרשויות יתעוררו ויבינו שיש פה בעיה בקנה מידה גדול, שפוגעת באורח החיים וגם בבריאות של מאות אלפי אנשים" אומר בלייכר. "במקום לעבוד, הרשויות מגלגלות את האחריות מאחת לשנייה. פנינו לחברי כנסת שמסייעים לנו, לעיריות שתומכות בנו, למבקר המדינה, ולכלל הגופים שאחראיים למחדל הזה. אני בטוח שנצליח במאבק שלנו כי אנחנו מצליחים ליצור מודעות אצל מקבלי ההחלטות וגם הצלחנו לסגור בפעולות נקודתיות כמה אתרים לשריפת פסולת. בשבוע הבא נשתתף בדיון בועדת הפנים של הכנסת שתדון בזיהום אויר כתוצאה משריפות פסולת ברשות הפסלטינית. חברי הכנסת נכנסים לעניינים, ואנחנו מאוד מקווים שהשר להגנת הסביבה יתעשת וייענה לפנייה שלנו".
תגובת המשרד להגנת הסביבה ותגובת משטרת ישראל לא התקבלו עד מועד סגירת הגיליון.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר