חניה בכתום לבן. (עיבוד אביב מלכי)

60 דקות, זוז: עשרות מקומות חניה בוויצמן יהפכו ל"חניות אקספרס"

החניות יצבעו בכתום-לבן, והחניה תתאפשר בהן ללא תשלום, אך רק לזמן מוגבל. מדובר בפיילוט, שאם יצליח אמור להתרחב לרחובות נוספים בעיר

פורסם בתאריך: 2.12.19 11:31

47 חניות ברחוב ויצמן בכפר סבא, 44 מהן היו עד היום חניות בכחול-לבן ועוד 3 חניות חדשות ברחוב בוסל, יהפכו ל"חניות אקספרס" – כאלה שניתן לחנות בהן ללא תשלום, אך רק לזמן מוגבל של 60 דקות. מעיריית כפר סבא נמסר כי מדובר בפיילוט, שאם יצליח אמור להתרחב לרחובות נוספים בעיר. צביעת החניות והתחלת הפיילוט לא יחלו בימים הקרובים, אלא בטווח זמן של חודשים.

החניות החדשות יצבעו בצבע כתום-לבן, החניה בהן תתאפשר ללא צורך בהפעלת אמצעי חניה והאכיפה תתבצע באמצעות מצלמות. השעות שבהן יהיו החניות האלה בתוקף הן בין 17:00-8:00, ובשאר הזמן החניה בהן תהיה חינם וללא הגבלת זמן.

לפי העירייה, הקמתן של חניות האקספרס תאפשר תחלופת רכבים לאורך הרחוב ותעודד הגעת לקוחות נוספים ובכך תגדיל את המסחר בעיר.

סגן ראש העירייה ומחזיק תיק התחבורה, עילאי הרסגור-הנדין: "המרחב הציבורי שייך לכולנו ואין סיבה לכך שכלי רכב אחד יתפוס מקום חניה למשך שעות ארוכות. בנוסף לעידוד הגעה למרכז העיר באמצעים לא מזהמים, החלטנו לאפשר ללקוחות החנויות חניה קלה ומהירה. כל מה שצריך לעשות הוא לחנות, לקנות ולפנות את המקום לכלי הרכב הבא. באמצעות שיטה זו יותר תושבים ייהנו מכל מקום חניה, מבלי ליצור עומסים מיותרים".

נציין שבשאילתה שהגישה חברת סיעת האופוזיציה "כפר סבא בראש" קרן גרשון-חגואל, לקראת ישיבת מועצת העיר שאמורה להתקיים ביום רביעי, הציעה הצעה דומה להגבלת זמן החניה באזורים מרכזיים של מסחר ומוסדות חינוך בעיר, בהם רחוב ויצמן. "הגבלת זמן החניה מעודדת תחלופה, ולכן היא המדיניות המהירה והנוחה ביותר לחלוקת שטחי החניה באופן שוויוני בין משתמשים רבים", כתבה, "עסקים נהנים מזרימה שוטפת יותר של לקוחות, על ידי כך שללקוחותיהם נגישות רבה יותר לחניה. חשוב לציין שגם בסביבות מוסדות חינוך, ובפרט בסביבות הגנים קיים צורך של בני משפחה, לא תושבי העיר, שצריכים חניה קצרת טווח על מנת לאסוף את הילדים וכיום נאלצים לשלם בכחול לבן בחלק מהמקומות".

בשאילתה שאלה גרשון-חגואל: "האם העירייה בחנה את האפשרות לאמץ מודל חניה לטווח קצר? במידה וכן, מה המסקנות של העיריה? באיזה אזורים פתרון כזה יכול להועיל? ככל ויש כוונה ליישם מודל כזה, מה לוחות הזמנים לביצוע? במידה ולא נבחן, האם העיריה מתכוונת לקדם מודל כזה? ביחס למוסדות חינוך קיים צורך דומה. באילו מוסדות חינוך לדעת העיריה אין מענה מספיק של חניה ו/או מפרצי פיזור ואיסוף? מה התוכנית לטיפול בנושא?".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר