רכבת ישראל
רכבת ישראל

מומחה לתחבורה ציבורית מכפר סבא: להכריח נוסעים להחליף רכבת בהרצליה יהיה הרסני

בחוות דעת שכתב עמירם סטרולוב, מומחה לניהול פיתוח עירוני ותחבורה, הוא טוען שהחלפת רכבת בהרצליה תביא לכך שמשך הנסיעה לתל אביב יהיה זהה למצב הנוכחי

פורסם בתאריך: 3.12.19 18:21

על פי חוות דעת שכתב עמירם סטרולוב, תושב כפר סבא ומומחה לתחבורה ציבורית ופיתוח עירוני, אילוץ נוסעים להחליף רכבת בתחנת הרצליה, בקו המהיר של כפר סבא-רעננה-תל אביב, עלול להיות "הרסני", כלשונו. מדובר על חוות דעת שכתב סטרולוב לאחרונה לחברת ההנדסה והתשתיות "אפשטיין", על מתכונת הפעלת קו הרכבת שצפוי להיפתח בתחילת 2020 ולחבר בין כפר סבא, רעננה והרצליה.

סטרולוב התייחס בדוח שכתב לשתי האפשרויות העומדות על הפרק: הראשונה, נסיעה רציפה ברכבת מתחנות רעננה לתל אביב ללא עצירות, והשנייה, נסיעה ברכבת מתחנות רעננה, עצירה והחלפת רכבת בהרצליה, והמשך נסיעה בתל אביב.

נזכיר כי לפני כשבועיים, נחשף כי רכבת ישראל המליצה לשר התחבורה בצלאל סמוטריץ' לחייב נוסעים להחליף רכבת בתחנת הרצליה בקו החדש, מה שצפוי להאריך משמעותית את זמן הנסיעה בקו. הפרסום הוביל לביקורת רבה מהציבור, ובין היתר ליצירת עצומה אינטרנטית שמטרתה למנוע את ההחלפה. על העצומה חתמו עד כה כ-6,000 איש. סמוטריץ' הודיע כי טרם החליט האם לאלץ נוסעים להחליף רכבת בהרצליה.

סטרולוב התייחס בחוות הדעת שלו לצורך בתחבורה ציבורית ברעננה, לנוחות הנסיעה, משך זמן הנסיעה, התדירות וזמני ההמתנה. על פי ממצאיו של סטרולוב, זמן הנסיעה בקו הרכבת החדש ללא עצירה בהרצליה, עומד על 20 דקות. לעומת זאת, זמן הנסיעה שכולל עצירה והחלפת רכבת בהרצליה, נע בין 29 ל-38 דקות, אותו זמן הלוקח לנוסע להגיע לתל אביב דרך קו הנגב המערבי, קו הרכבת המחבר בין רעננה לתל אביב, שקיים כיום.

"מלימוד תפיסת וחשיבת הנוסעים וזמני הנסיעה עולה, כי שני מעברים (מעבר מאוטובוס או רכב פרטי לרכבת, ומעבר בין רכבות להרצליה, ד"ס) יהיו הרסניים לנכונות להשתמש בחלופת תחנת הקצה בהרצליה מפאת הצורך בהחלפת רכבות", סיכם סטרולוב בדוח, "זמן הנסיעה עם שני מעברים לא יביא לקיצור משמעותי בזמן הנסיעה מתחנת רעננה מערב, ולא ייתן יתרון משמעותי על פני המצב הקיים של נסיעה במסלול הארוך מסביב. לגבי תחנת הרכבת רעננה דרום, שני מעברים יביאו למעשה שוויון בין הכיוונים ללא יתרון לחיבור החדש".

ברכבת ישראל סירבו להגיב על הדוח.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אמיתי

    זו חוות דעת מוזמנת כשהתוצאה מוכתבת מראש. הדבר הראשון המגוחך הוא השימוש במונח "שני מעברים" כשהוא סופר את ההגעה לתחנת הרכבת. הדבר השני המגוחך הוא שלא מוזכר שאם תתאפשר נסיעה ללא החלפה, תדירות הרכבות תקטן בחצי, לפעם בחצי שעה בשעות השיא, במקום רכבת כל רבע שעה, זה בגלל שחסרה מסילה באיילון. גם התדירות בכל שאר התחנות תקטן בחצי, כולל ראש העיין, פתח תקווה, אם המושבות, בני ברק. קבוצה של תושבים מרעננה רואים רק את עצמם ולא עושים כמו הרכבת, שיקול כוללני. גם משקיעים בזה כסף ומביאים מומחים. תפסיקו לאהוב רק את עצמכם. הרכבת זו רשת. ברשת עושים מעברים בין קווים.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כתבה לא רצינית. מלפלא על הכתב. כיצד ייתכן שלא הבין שהוא צריך לשאול את המומחה בנוגע להשלכות של מתן נסיעה ישירה והם לקחת את כל תושבי ראש העין ופתח תקווה (פי 4-5 מפוטנציאל כמות הנוסעים מרעננה) ולהוריד להם את התדירות מפעם ברבע שעה לפעם בחצי שעה. מניח שבצלאל סמוטריץ' כבר הבין את הסוגיה מזמן ולא מגיב רק על מנת לא לעורר פולמוס מיותר בתקשורת על משהו שממילא לא יקרה.
    ובכלל, יש לא מעט שמעוניינים להגיע לאזה"ת הרצליה פיתוח מקרב תושבי השרון ולהם הקו יספק שיפור מהותי מאוד לעומת המצב הנוכחי.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר