אסנת ספורטה ורפי סער
אסנת ספורטה ורפי סער בינואר השנה. צילום אריה אברמזון

סירבה לתת אישור בדיעבד למבנים שכבר הוקמו: הסיפור המלא מאחורי ההתפטרות של אסנת ספורטה

המבנים היבילים בבית הספר הדתי יצהר, המשמשים ככיתות לימוד, הוצבו כבר בקיץ ללא אישורים. כשאסנת ספורטה התנגדה לאשרם רטרואקטיבית בוועדת התכנון, טענו הנוכחים שרפי סער איים: "יהיו לכך השלכות". תגובת עיריית כפר סבא: "המבנים היבילים משמשים ככיתות לימוד בבית הספר"

פורסם בתאריך: 5.12.19 19:11

ישיבת ועדת המשנה לתכנון ובנייה שהתקיימה ביום שני השבוע, אמורה הייתה לעבור על מי מנוחות. 11 נושאים עמדו על הפרק, בהם אישור של ארבעה מבנים יבילים המשמשים כארבע כיתות לימוד לתלמידי א'-ב' בבית הספר הממלכתי דתי "בית יעקב – יצהר", ברחוב ויתקין בכפר סבא. איש לא שיער כי ההצבעה הזאת היא שהביאה לסיום דרכה של חברת המועצה אסנת ספורטה בסיעתו של ראש העירייה רפי סער.

בתחילת הישיבה נכחו שבעה חברי ועדה וממלאי מקום, כך שלחברי הקואליציה היה רוב להעביר את כל ההחלטות. אולם, במהלך הישיבה עזבו אותה בזה אחר זה מאיר מנדלוביץ' (מרצ), יובל לוי (תפוח) וסגן ראש העיר איתן צנעני (תנופה), כולם מהקואליציה. בהמשך הישיבה הגיעה ד"ר אסנת ספורטה ותפסה את מקומו של סגן ראש העיר דני הרוש, ששימש כממלא מקומה בוועדה. בחדר, למעט אנשי המקצוע, נכחו ארבעה בעלי זכות הצבעה – ראש העירייה רפי סער, הדר לביא (כפר סבא מתקדמת), תהילה מימון (כפר סבא בראש) וספורטה עצמה מסיעתו של ראש העיר.

לדברי הנוכחים, כשסער שביקש לדון במתן היתר בניה למבנים היבילים בבית הספר יצהר, שבו לומדים 230 תלמידים ב-15 כיתות, התפתחה מחלוקת. ד"ר ספורטה, הגיעה מוכנה לדיון וחשפה כי למבנים אמורות להיכנס תלמידות נוספות, תלמידות סמינר לבנות דתיות. גם ראש העיר חשף בדיון פרט חדש, אותו הנוכחים לא ידעו, והוא שהמבנים היבילים קיימים בשטח מהקיץ, ולמעשה התלמידים כבר לומדים בהם בפועל, למרות שטרם הושגו האישורים הנדרשים לאיכלוס המבנים. חברים בוועדה טוענים שידעו כי הייתה תוכנית לשיפוץ חצר בית הספר במסגרת שיפוצי הקיץ, אולם הצבת המבנים לא הייתה ידועה להם.

בשלב זה החלו, לדברי הנוכחים, חילופי דברים קשים בין סער לד"ר ספורטה. בין השאר, על פי עדויות, אמרה לו ד"ר ספורטה שהיא אינה מוכנה להוות חותמת גומי. בסופו של דבר נערכה הצבעה. לדברי הנוכחים ראש העירייה היה היחיד שתמך בהכשרת היתר הבניה בדיעבד מול שלוש המתנגדות – ד"ר ספורטה, לביא ומימון. הטונים בחדר עלו. על פי העדויות, סער הרים את קולו ואמר "יהיו לכך השלכות", ואף אמר לספורטה שהיא אינה מכבדת אותו ואת הנוכחים בחדר – היועץ המשפטי ומהנדסת העיר –  שמבקשים לתקן את הטעות שקרתה. לדברי הנוכחים היא אמרה לו בחזרה שהוא אינו דובר אמת. ניכר היה כי חילופי הדברים לא נעמו כלל לנוכחים בחדר שזעו בחוסר נוחות בכיסאות.

למחרת הישיבה הזאת, כזכור, התפטרה ד"ר ספורטה מחברותה בסיעתו של ראש העיר "דרך חדשה".

מעיריית כפר סבא נמסר: "ארבעת המבנים היבילים משמשים ככיתות לימוד בבית הספר 'בית יעקב-יצהר'".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. ראש עיר חלש

    רפי סער היחיד שתמך,ממש הזוי. אני לא מבין איך מתקיימים לימודים במבנים שלא קיבלו את כל האישורים הנדרשים??? מה פתאום חברי המועצה מתבקשים להצביע בדיעבד?? אני מודאג אם כך מתקבלות החלטות בעירנו, בושה וחרפה.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ואנחנו בהחלט צריכים להיות מודאגים! הבחירה של למעלה מ 50 אחוז מתושבי העיר בו, היתה טעות ב 100 אחוז

  3. משה

    ראש עיר חלש תגיד אתה חי בעיר או בלוס אנג'לס ראש עיר הכי רציני ופעיל במדינת ישראל אין עליך רפי המשך בכל הכח כל העיר איתך

  4. סמבו

    משה אתה מתקופת משה רבנו, הוא צודק ראש עיר פרווה המועצה מתפרקת

  5. חזבני

    מעניין מתי יתחילו לבדוק את חברת מפעת ופורטל העיר תרעד לכאורה לכאורה לכאורה

  6. קובי

    איזה חוסר אחריות של חברי ועדת התכנון, למה הם יוצאים מהישיבה, זה מראה על חוסר הרצינות והאכפתיות שלהם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר