ישיבת מועצה בכפר סבא. צילום אריה אברמזון

ההצעה להקים מרכז עירוני לקהילה הגאה חוללה סערה בישיבת המועצה. צפו

הצעת סיעת האופוזיציה "כפר סבא בראש" נדחתה ובמקומה אושרה הצעה חלופית של ראש העירייה שלא כוללת לוחות זמנים מוגדרים להקמת המרכז

פורסם בתאריך: 5.12.19 16:17

מועצת עיריית כפר סבא אישרה אמש (רביעי), לאחר דיון סוער, הצעת החלטה חלופית שהעלה ראש העירייה רפי סער להצעת ההחלטה ששלחה סיעת "כפר סבא בראש" מהאופוזיציה בנושא הקמת מרכז עירוני לקהילה הגאה. על פי הצעת ההחלטה של סער, צוות ההיגוי שהוקם בשנה האחרונה לנושא זה ירחיב בשנה הקרובה את פעילותו, יערך סקר צרכים שמטרתו זיהוי הפערים וצרכי הקהילה הגאה, תבנה תוכנית עבודה מסודרת לרבות איתור כתובת לפעילות הקהילה הגאה וימשך הקשר עם נציגי האגודות והעמותות השונות במטרה לספק צרכים לפעילותם לפי צורכיהם ולפי היקף הפעילות.

להצעה התנגדו כל ששת חברי האופוזיציה שנכחו באולם, ונמנעו שלושת חברי הקואליציה מטעם סיעת "תנופה" הדתית בראשות סגן ראש העיר איתן צנעני. יתר חברי המועצה הנוכחים מהקואליציה אישרו את ההחלטה, כולל חברי סיעת מרצ.

חברת המועצה, קרן גרשון חגואל, מסיעת "כפר סבא בראש" שהגישה את ההצעה המקורית התרעמה על כך שלא מאשרים את הצעתה, בה נכתב בין השאר מפורשות כי "בתוך שלושה חודשים, הנהלת העיר תציג חלופות לייעוד מבנה זמני לקהילה הגאה ותגבש במהלך שנת העבודה תוכנית ייעוד מבנה קבע לקהילה הגאה בכפר סבא". יותר מזה, היא הביעה מורת רוח גדולה מחברי סיעת מרצ, שמצדם טענו כי היא מגישה הצעה לסדר לאחר עיון במצע שלהם. גם עשרות מחברי הקהילה הגאה שנכחו בדיון התאכזבו מאוד והעירו הערות ביניים.

בתחילת הישיבה נידונה שאילתה של "כפר סבא בראש" בעניין מתן שירותים לקהילה הלהט"בית בעיר, אז אמר מנכ"ל העירייה איתי צחר כי יש אפשרות להקצות עובד סוציאלי נוסף לאוכלוסייה הזאת. "עד היום השיטה הייתה שונה", הסביר, "נעשה מה שטוב לחברי הקהילה בעצה אחת איתם ובשיקול הדעת של הצוות המקצועי".

לאחר מכן, עם פתיחת הדיון בהצעה לסדר, דיברו חברי הקהילה הגאה. ראשון דיבר נדב וינוקור, שהציג חלק מהנוכחים במקום ותיאר התעללויות שונות שעברו ברחבי העיר רק בשל היותם חברי הקהילה (ראו סרטון). גם סמנכ"לית האגודה לזכויות הלהט"ב, שלי נתן, נשאה דברים (ראו סרטון) והזכירה לסער שלפני הבחירות הוא הבטיח לסייע להם.

צחר: "הנושא הזה עמוק ומורכב הרבה יותר. אני מכיר פרצופים רבים בקהל. חוסר תקשורת הוא לא נכון. מנהלת האזור של איגי אמרה ששיתוף הפעולה פורה. הדרך המקצועית לעשות את זה זו הדרך שצויינה. הרצון שלנו לייחד מבנה לכל צורך הוא אחת החלופות. יש גם שיטות אחרות שאנחנו עורכים שינויים בנושא ניהול הקהילה. מסתכלים על זה בצורה שונה מבעבר. גם בנושא הזה צרכי הקהילה הם חשובים. חשוב לומר שזה משנה אם זה יהיה מקום דיסקרטי או גלוי שבאים אליו באופן שוטף. בכל מקרה, אם צריך כתובת ניתן".

חבר המועצה אמיר סילבר: "בהצעה אומרים שתהיה הקצאה למבנה תוך שנה. זה לא סותר התייעצות עם הקהילה. ההצעת ההחלטה המקורית מאוד פשוטה – לתת בית".

עילאי הרסגור-הנדין: "אני רוצה להודות לך קרן שהעלית את הנושא החשוב הזה".

גרשון-חגואל: "אני שמחה, עובדה שהם הגיעו אלי".

הרסגור-הנדין: "הצטרפת למאבק למען הנושא הזה. זה חשוב. גם פליאה וגם אני וגם אחרים מלווים את המאבק הזה מהקנדציה הקודמת. מזה כשנה פועל צוות היגוי של הקהילה כדי שנעשה את הדברים המתאימים ביותר".

גרשון-חגואל: "אנחנו רוצים החלטה שיהיה הצעה למבנה".

הרסגור-הנדין: "את יודעת קרן, את לוקחת משהו בנפשנו שאנחנו פועלים בקשר אליו ולא מגישים הצעה ערטילאית לסדר".

בסוף הדיון יצאו חברי הקהילה והתעוררה מהומה בחוץ תוך ויכוחים חוזרים ונשנים עם חברי מרצ.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. תושב כפר סבא

    איך המדינה, שהתחילה עם אמות מידה הגיוניות ורציונליות, הפכה לגידול ומיסוד של תחלואים ומחלות נפש כנורמה חברתית!
    מזל שהרוב לא כך, וחבל שהרוב לא יוצא לרחובות ומוחה על כך.
    הסיבה היחידה זה בג"ץ, החולה בנפשו והדיקטטורי!
    מאחל לכל עם ישראל, כולל החולים שבינהם, שבג"ץ יפורק מיד ולאלתר, ולהושיב בכלא את כל הכנופיה והחונטה הזו על פשעי עם!!!

  2. פעם הייתי ספר היום סטרייט

    בשביל מה המרכז הזה? הלהטבי"ם רוצים לא להיות שונים ובמגביל הם מבקשים להיות מובדלים, די כבר נמאס, גאים עאאלק, במה לעזאזל??

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר